Permalänk
Medlem

ingen boot alls med daton?

mitt problem är alltså att jag har satt ihop en kontors dator i huset med ett abit vi7 modekort, delarna är alltså

abit vi7 socket 478
celeron d 2.53ghz 2
2x512 samsung minnen i pc2700
radeon 9250 128mb
ett nätagg från ett chassi
en dvd-spelare
en ide hdd

det var allt tror jag

problemet är att när allt är ikopplat och jag slår på strömmen så startar fläktarna och modekortet lyser på ett ställe, fast jag får ingen bild på skärmen, den är helt svart och inget händer och inget piper. har testat å pilat med cmos å tittat så allt sitter ordentligt.

nån som haft samma besvär som jag och kan hjälpa?

MVH Cenny

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

Testa o starta upp datorn med nätagget du har till datorn i sign.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Testa o starta upp datorn med nätagget du har till datorn i sign.

/Homer_S1

grejen är att nätagget i datorn det handlar om har klarat av å få igång datorer med nyare grafikkort och snabbare prolle. så jag tror inte problemet är där.

men jag får la ta å testa när jag orkar helt enkelt.

några mer förslag?

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla alla kablar, läs manualerna och gå igenom checklistorna.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."