3700+ 1 349kr till 2 089kr - i samma butik!

Permalänk
Medlem

3700+ 1 349kr till 2 089kr - i samma butik!

Har ni sett [url= http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ADA3700BNBOX
]denna[/url] och denna? Vad är det som förklarar dom priserna? Speciellt den billigare är förvånande, då den är billigare än Kompletts! Vad betyder "CFBOX" och "BNBOX" i namnen? Det är det enda som skiljer sig i namnen, i stort sett. Det kanske har med steppings att göra?

EDIT: Jag försökte fixa den första länken, men det går inte. Man kommer bara till en konstig sida. :S Prova det här istället:
http://tinyurl.com/r7fh7

EDIT2: Jag läste för en liten stund sen (efter att jag postat detta) att den dyrare CPU:n är en ny stepping som klockar mycket bättre. Vilken är bäst att skaffa då? Den på Komplett, trots allt?

Permalänk
Hedersmedlem

Det är den nya som är billig!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

tror att det beror på att ena är E4 och andra är E6 revision

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Avstängd

*utomlands daerav inga sista boekstever i alfabetet*
Aer priset 1349 nu efter prissaenkningen?
So undrar jag oxo om amd x2 3800+ har prissaenkts eller om den aer redan saenkt till 2800kr.\

Om amds prollar inte har prissaenkts do moste ju 3700+ bli vaeldigt billig om de ska saenka priset ytterligare po den.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Wow, den nya är alltså billigare? Lätt att man skaffar den då. ^^

Permalänk

men jag tror revision e4 klockar bättre.

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkwingduck
men jag tror revision e4 klockar bättre.

Är det den gamla? Jag har inte provat själv, men den ska klocka sämre och bli varmare... den klockar också sämre på samma spänning som den nya.

Permalänk
Hedersmedlem

Inga klara besked här inte.

Tror inte det är så stor skillnad utan det beror nog mer på den enskilda processorn.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

e4 är den nya som klockar lika bra som opteron.
köp den billiga sorten.

Permalänk
Hedersmedlem

Nej E6 ADA3700CFBOX är den nya och dom har gjort några små fixar men den klockar lite sämre i regel men det är som sagt upp till den enskilda processorn..

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

ok,jag trodde E4 va nyast.

Permalänk

köpte min sh e4 för nåra månader sen,kommer lätt upp i 2869mhz på luft och standard minnen.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Hedersmedlem

Inget om datordelar är lätt att veta.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Exakt samma frågeställningar, exakt samma butik, exakt samma varor.

Senare än den här tråden.

Finns mer svar där.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willbreaker
Exakt samma frågeställningar, exakt samma butik, exakt samma varor.

Senare än den här tråden.

Finns mer svar där.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

"Det är ju magiskt guld som Merlins kusin Tussetott har skapat från sin mandelgröt."

Vilka svar man hittar, haha.
Nä, ärligt talat, dom säger att den dyrare klockar bättre? Är det den nyare, eller är den billigare den nyare sorten? Hoppas den billigare är bättre...

Permalänk
Medlem

Den nya är billigare och klockar sämre om man tar ut essensen och skippar skitsnacket från den andra tråden.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Den nya är billigare och klockar sämre om man tar ut essensen och skippar skitsnacket från den andra tråden.

Ska man satsa på den gamla om man ska överklocka, eller är det inte så stor skillnad? Är den gamla värd dom extra slantarna?

Permalänk

Jag ska köpa den andra (billigare) och överklocka den. Inte en chans att jag köper en lika snabb processor för 700kr mer.