Permalänk

amd förvirrar mej

nu är man lite osäker på till vilken socket man ska migrera till eftersom amd snackar att am3 kommer att funka till am2 och att dom jobbar på anti ht-

-om jag har förstått rätt så är k8l en quadcore sockel som ska komma mot slutet av året-

så man undrar om am2 är nått att bry sej om,blir lite confused när man läser vad amd har för sej nuförtiden

amd är väll kända för sina socklars långa livstid så jag är lite skeptisk över am2 eller amd överhuvudtaget just nu

skulle vara bra om någon vänlig själ förklarar amds hokuspokus fasoner.

Permalänk
Avstängd

det är nog ingen som kan veta hur det blir med am3 o am2 just idag.

ett tips är att skita i amd o köra INTEL.

Permalänk
Avstängd

AM3 ligger långt in i framtiden. Och AM2 är lite gjord för att K8L ska trivas i den. Med andra ord kommer AM2 hänga med ett tag iaf.

Permalänk
Medlem

Om ni tycker AMD byter socket snabbt så är det ingenting mot hur ofta Intel byter CHIPSET istället. Summan blir ändå densamma, den nya processorn går aldrig att köra i ditt moderkort. Hur många har bytt processor utan att byta moderkort egentligen? Den enda smidiga övergången jag sett på länge är att gå från AMD singlecore till dualcore med något års mellanrum. WOW!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
det är nog ingen som kan veta hur det blir med am3 o am2 just idag.

ett tips är att skita i amd o köra INTEL.

Varför ska han skita i AMD för? Bevisligen är AMD bättre än vad Intel är, när det gäller prestanda. Dessutom Får du mycket AMD-processor för lite pengar.

Men vill man ha en processor som utvecklar kopiösa mängder värme samt ha ett mindre stabilt system än vad du har om du kör med AMD - Köp Intel.

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem

here we go again......

Permalänk

en sak man inte pallar å höra är vem som äger vem,båda har sina starka&svaga sidor-

-det jag undrar är om k8l är en ny sockel,eller en ny arkitektur till am2?

Permalänk

Metric, de gäller ju då mest P4, nu e ju conroe på G, läs lite om conroe så får du se nya perspektiv

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walste
here we go again......

OffT:Jepp ...undrar vem som vinner denna gången...

OnT: Köp det du vill...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
OffT:Jepp ...undrar vem som vinner denna gången...

OnT: Köp det du vill...

man vill ju ha lite info om vad som är bäst i dagsläget,am2 fattar jag inte vad det skulle va bra för när dom redan snackar om am3&anti ht

min viktigaste fråga är till vilken sockel kommer k8l till?om det nu inte är en socket i sej?

Permalänk

Anti-HT ska funka till Am2, AM3 kommer kanske inte förrens runt 2008 (Gissning). K8L är AMDs Quadcore processer arkitektur (Stavas?) och kommer nog kunna sitta i ett AM2 moderkort och AM3 moderkort. AMD är på väg att sänka priserna på dualcore också när Conroe släpps, vilket gör dem ganska prisvärda, men Conroe kommer vara bra mycket kraftfullare än AMDs processorer. Om du ska ny dator idag så är det AM2 som gäller, annars rekommenderas det att vänta på att Conroe släpps.

Permalänk
Medlem

Asså sluta tjata om vilket av Intel eller Amd som är bäst. Försök håll forumet rent från skit snack och svara på de trådskaparen ville ha reda på. om ni vill hålla på att tjata så kan ni skicka vanliga meddelanden till varandra istället så slipper vi detta. var seriösa, snälla!!

Muchfluch vill bara säga att jag tycker också att de är lite förvirrande. men om du tvivlar på amd så köp en intel istället. eller så får du helt enkelt vänta. eller du kanske inte ska köpa någon ny processor, du vill kanske bara ha reda på vad det är för fasoner amd har för sig. men du har fått mitt råd om du ska köpa någon i alla fall. mer kan jag inte svara på.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600, Sapphire X1800XT, 4x512 HyperX DDR2, Gigabyte GA-965P-DS3, Hiper 580W, HDD 200Gb + 250Gb + 2x320Gb

Permalänk

vill bara säga att jag tycker också att de är lite förvirrande. men om du tvivlar på amd så köp en intel istället. eller så får du helt enkelt vänta. eller du kanske inte ska köpa någon ny processor, du vill kanske bara ha reda på vad det är för fasoner amd har för sig. men du har fått mitt råd om du ska köpa någon i alla fall. mer kan jag inte svara på. [/B][/QUOTE]tack nu har man fått en liten klarare bild av det hela,och som jag sa tidigare så har ju allt sina för o nackdelar och har nu bestämt sej för en conroe eftersom den kommer nog å ha riktigt bra prestanda för ett bra tag framöver.

som med all teknik går det framåt i illfart så man kan ju inte ha allt å uppgradera hela tiden och ett system har man väll ungefär 3 år innan man uppgraderar till nästa generation-

-och nu när man behöver gradera sej så är det svårt att veta vem som kommer med bästa tekniken i framtiden.

Permalänk
Medlem

mm de e sant. men jag tycker att du bör avvakt om du ska köpa en conroe för nya saker men ny teknik innebär nästan alltid problem. så avvakta en månad efter att den har släppts och så lär du dig kanske av andras fel. av dem som köpte den direkt men de visade sig vara skit för där var någon som inte fungerade som de skulle. men man kan ju itne vara säker, conroe processorn kanske blir helt enastående eller så kanske de bara blir en fet flopp! jag vill också köpa den, men jag ska vänta för att se om den verkligen blir bra, och så klart vänta till priset har sjunkit en bit. för den lär ju kosta skjortan nu när den släpps.

som sagt så ska jag köpa ny dator snart, ska köpa en Intel D940 istället. den räcker långt!

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600, Sapphire X1800XT, 4x512 HyperX DDR2, Gigabyte GA-965P-DS3, Hiper 580W, HDD 200Gb + 250Gb + 2x320Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WarpaX
mm de e sant. men jag tycker att du bör avvakt om du ska köpa en conroe för nya saker men ny teknik innebär nästan alltid problem. så avvakta en månad efter att den har släppts och så lär du dig kanske av andras fel. av dem som köpte den direkt men de visade sig vara skit för där var någon som inte fungerade som de skulle. men man kan ju itne vara säker, conroe processorn kanske blir helt enastående eller så kanske de bara blir en fet flopp! jag vill också köpa den, men jag ska vänta för att se om den verkligen blir bra, och så klart vänta till priset har sjunkit en bit. för den lär ju kosta skjortan nu när den släpps.

som sagt så ska jag köpa ny dator snart, ska köpa en Intel D940 istället. den räcker långt!

då ska man tacka att det finns recensionssidor på nätet svenska som engelska,såklarrt man väntar tills sidorna har testat prollen först.

angående priset så tycker jag e6600 är mest värd 3500kr ungefär vid releasen,och clockar man upp den till 2,8ghz så har man en prolle som är bättre än amds fx-62.