Apple introducerar skol-Imac, fler Macbook-modeller

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Eh... Har du ens tänkt igenom din fråga?
Kan du ens föreställa dig något praktiskt problem så vore det kul om du kunde skriva det...

Användarna är det största problemet. Tror dock inte att det skulle vara så svårt att lära sig Mac, eller?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Kan man verkligen använda Mac i skolan på ett vettigt sätt mer än video & bild redigering?

Ja jag vet det finns ordbehadlare, office och webbläsare.. Men hur pratiskt anpassningsbart är det till en skola med kanske ett par tusen elever?

I USA är det mycket vanligare med macar, väldigt många universitet/college som har mycket macar. High Schools brukar väl ha en del också. Så nog fungerar det.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Användarna är det största problemet. Tror dock inte att det skulle vara så svårt att lära sig Mac, eller?

Borde ju inte vara svårare än PC & Windows i alla fall.

Jag kan ju i så fall göra en logg på detta när jag köper min iMac i höst.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Har sagt det för och jag säger det igen... så fort man kan lira DirectX-spel på Mac så är det bye bye Windows. Om man nu någonsin kommer att kunna det. Men man kan ju hoppas...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Har sagt det för och jag säger det igen... så fort man kan lira DirectX-spel på Mac så är det bye bye Windows. Om man nu någonsin kommer att kunna det. Men man kan ju hoppas...

Fast Mac är ju en dator och Windows ett operativsystem, som för övrigt går utmärkt att köra på en Intel-baserad Mac

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Den dagen man kan spela alla spel med OpenGL (DirectX suger och kommer alltid göra det!) så är det bara hejdå med MS Windows...

Men men... Bra att dom fixar in lite fler modeller... Finns lite mer att välja på då!

Permalänk
Medlem

edit:
hade väldigt fel... väldigt väldigt fel...
Min sign förklarar vad jag använder som bortförklaring ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ok.. man har tagit en av topmodellerna och bantat ner och kallar den för studentburk???
i fail to see the point...

Hade det varit en burk som är tänkt till studenter så hade det ju varit bättre med en 13", ordentligt med minne, en dvdbrännare och ett grafikkort som klarar av lite arbete. Prioriteten hos studenter borde ju logiskt sett ligga hos batteritid, arbetskraft och mångsidighet. Inte skärmyta och heta spelresultat...

men det kanske bara är jag det...

Datorn i nyheten är stationär...

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Datorn i nyheten är stationär...

aha... tyckte det var nått lurt...
Snacka om att man är extra vimsig idag då... ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.