Permalänk

Varför drabbas jag av all skit?

För ca. en vecka sedan så började det att brinna i datorn. Då tog jag ut nätaggregatet och testade i en annan dator, funkade klockrent.
Tog då mig en titt på om det hade brunnit någonstans på moderkortet, hittade inget fel. Ok, inte brunnit. Hade iallafall luktat bränt.
Samma dag så ville inte datorn gå igång, fläktarna gick igång men hade ingen bild på skärmen.

Dagen efter då jag kom hem från jobbet så kopplade jag in nätaggregatet i min burk (vars hade brunnit) men själva nätaggregatet låg du utanför chassit.
Startade upp och allt gick som det skulle.
Några dagar efter bestämde jag mig (olycksfågeln) att köpa ett nytt grafikkort, bestämde mig för ett Asus 7900GT.

Började med att plocka bort nätaggregatet därav allt som den var kopplat till för att sedan sätta in den i datorn igen. Men först pluggade jag in grafikkortet.
Startade upp, och fläktarna gick igång men hade ingen bild på skärmen.
Inget litet "bip" heller för att visa att allt är okej.
Testade då att byta över till mitt gamla grafikkort, men blir samma sak där.
Notera att jag hade suttit vid datorn innan jag bytte grafikkort och satte in nätaggregatet i datorn igen.
Samt avinstallerade drivrutinerna till mitt gamla kort, Radeon 9550.

Vad kan ha hänt? Känns som om all skit drabbar mig!

Blir nog annars att lämna in moderkortet till Webhallen, suck..

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk

Känns som att nätaggregatet inte ger ett stabilt intryck efter att agget (?) luktat bränt!
I vilket fall så kan nätaggregat agera underligt om det är något fel på den. (Exempelvis fungera ibland/ibland inte, fungera bara på vissa komponenter)

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

byt nätagg? eller testa med ett annat, förslagsvis bättre kvalitet/kraftfullare

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz