Permalänk
Medlem

Datorbygge

Hej, funderar på bygga ny dator, här är delarna jag ska köpa tror jag http://komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=357752&su=D...

Permalänk
Medlem

Hej R | |< |{

Jag förstår inte riktigt vad du vill med tråden men jag antar att du vill ha åsikter om delarna!

Nu vet jag inte vad du ska använda den till men om du ska jobba med en massa och tunga program är den nog jätte bra. Har själv en x2 processor och det är stört skönt, datorn blir mindre seg.

Men om du vill spela på sen så tycker jag att du tar en sämre processor och satsa på 3d-kort istället, den är viktigare när du ska spela. Och ta 2st 512 ram istället och lägg återigen dom pengarna på 3d-kort.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Jag spelar bara counter-strike så grafik spelar ingen roll, jag vill hellre ha en snabb dator jag kan köra flera tunga program sammtidigt på. Mitt nuvarandre grafikkort skulle duga fint, men det är inte pci-e. Men kanske finns ngt bättre i samma prisklass? och jag vill ha åsikter om grejorna

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R | |< |{
Jag spelar bara counter-strike så grafik spelar ingen roll...

Jag antar att du menar 1.6. Hursomhelst so spelar grafik visst roll. Jag hade ett x300 (typ samma kort som x550, froga mig inte varf'o'r) och visst hade jag 100fps vid uppl'o'sningen 640x340 (eller vafan det 'a'r). Men i 1280x1024 so hade jag inte 100fps konstant, fps droppade osv( typ 70 eller 80). Trodde att ett x300 ska klara ett so gammalt spel som cs i 100fps men det gjorde det inte. K'o'rde ett 9800pro po samma system som jag hade x300 po och do hade jag 100fps vid alla l'a'gen, ibland droppar po 3-5fps.

ps. Nu kanske du ska k'o'ra den l'a'gsta uppl'o'sningen (som de flesta cs spelare) men man vill ju ha ett grafikkort som klarar cs po max inst'a'llningar och 100fps (iaf jag, n'a'r jag lirade cs)

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Skulle väntat till conroe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Jag antar att du menar 1.6. Hursomhelst so spelar grafik visst roll. Jag hade ett x300 (typ samma kort som x550, froga mig inte varf'o'r) och visst hade jag 100fps vid uppl'o'sningen 640x340 (eller vafan det 'a'r). Men i 1280x1024 so hade jag inte 100fps konstant, fps droppade osv( typ 70 eller 80). Trodde att ett x300 ska klara ett so gammalt spel som cs i 100fps men det gjorde det inte. K'o'rde ett 9800pro po samma system som jag hade x300 po och do hade jag 100fps vid alla l'a'gen, ibland droppar po 3-5fps.

ps. Nu kanske du ska k'o'ra den l'a'gsta uppl'o'sningen (som de flesta cs spelare) men man vill ju ha ett grafikkort som klarar cs po max inst'a'llningar och 100fps (iaf jag, n'a'r jag lirade cs)

Okej, jag kör med ett 9800pro just nu det droppar aldrig jag kör på 1280*1024. Hmm conroe, jag vet inte, men får se, skulle inte det bli dyrare då? Och om jag får ihop mer pengar blir det en raptor disk å g15

Har ändrat grafik kort nu http://komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=357860&su=1...

Permalänk
Medlem

Du gör som du vill men 1 gig minne kommer man långt med, förstår inte riktigt vilka program du ska köra som behöver 2 gig!

Conroe är inget att vänta på. det är säkert bra men lär kosta en del också, framför allt när det är nytt.
Dessutom finns det alltid något bättre att vänta på den filosofin funkar igentligen inte heller...

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk

conroe priserna blir inte så höga (iof så är ju det relativt till vad man jämför med). En Core 2 duo processor som kan jämställas med FX-62 ska kosta ca 3000kr de billigaste ska kosta runt 1500kr om jag inte minns fel.

Visa signatur

e6400 @ 2.4Ghz | Corsair Dominator 2048 pc6400 4-4-4-12 @ 667mhz | Albatron 7950GT 512 | 200gb 7200.7, 250gb 7200.10 | Shuttle SD32G5 | X-fi fatality
Övrigt: | Dell 2007WFP | Creative Inspire 5.1 | Sennister hd 555 | DiNovo Cordless | G5 | Qck Steel |
Dell XPS m1210 (nvidia 7400, 2gb, 4mb cache cpu) | Samsung U-600 | Seagate Freeagent 500gb

Permalänk
Medlem

Okej, men moderkorten är dyra, ähh, am2 duger nog tror jag, å det är säker barnsjukdommar med:P är grafikkortet bra jag har kollat på? rekomenderar ni ngt i samma prisklass?

Permalänk
Medlem

6600gt billigt o bra

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...