Permalänk
Medlem

Konstig dator

Ofta när jag försöker spela spel så stängs datorn ner heller så kommer det upp en ruta där det står "skicka/ skicka ej felrapport". Datorn hänger sig ofta när jag lirar flygsimulator, någon som vet vad problemet kan vara? Har även ofta problem utanför spelvärlden då fönster fryser fast och/eller datorn hänger sig när jag besöker en sida, det tar även väldigt lång tid att växla account och mitt internet stängs ner lite titt som tätt.

Har Intel Pentium III, 930MHz och 512MB ram. Grafikkortet jag har är Geforce 3.

Är ingen datorkunnig så förklara gärna lite så att jag förstår, väldigt tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Hmmm, datorn du använnder har ju några år på nacken.

Vad kör du för operativsystem på den ?

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Avstängd

datorn kanske har gått sänder eller så måste du installera om operativ.

Permalänk
Medlem

Jag har windows xp pro. Jag har installerat om en del gånger men det verkar hela tiden uppstå nya temporära problöem som försvinnern när jag sedan installerar om igen osv :/

Permalänk

Du kan ju köra en koll och se om du har några spyware som ligger och stör.
Gå till denna sida för att läsa mer och lada ner programet: http://www.safer-networking.org/sv/index.html

Du kör väl med virusskydd och brandvägg hoppas jag

Permalänk
Medlem

Jag har börjat se ett litet mönster, mitt internet stängs ofta av samtidigt som datorn blir seg och spelen hänger sig. Nu gick jag in på egenskaper för energialternativ och konfiguerade en elkälla och nu går datorn inte lika segt och internet gick igång på nästan en gång. Har inte testat spela än.. Kan man dra slutsatsen att det är nätagget som spökar? :S

Permalänk

Beror på.. har datorn alltid haft små problem ? Inte för att det låter som ett direkt strömförsöjningsfel, men vet du hur många Watt ditt nätagg pallar ?