Permalänk
Medlem

CPU Temp.

Någon som vet något bra program man kan tanka hem där man kan läsa av cpu tempen..gärna fler temp me så som grafik och chipset?..

tack på förhand

/Boman

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du har ett Asus-mb så ska du använda medföljande Asus Probe. För andra kort finns MBM.

RivaTuner visar temperaturer och spänningar mm för grafikkortet.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Trolige bäst

Ewerest är det ultimata temperatur mätnings programet.
Det mäter Gpu-Cpu-Gpu omgivning-Hårdiskar-Fläktar-Volt mm

Visa signatur

MKENK

Permalänk
Medlem

speedfan.
litet och smidigt

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

kör på everst nu funkar kanon

Förresten..jag kan även se tempen på gpu och gpu omgivning via den mjukvara som följde med mitt grafikkort..men det är 4-5 graders skillnad på gpu men omgivning är densamma:S

Everst visar gpu: 52 C
Mjukvaran visar gpu: 57 C

hur vet man vilken som visar rätt? :S

/Boman

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Hedersmedlem

Det vet man egentligen inte, men jag brukar lita på det program som är specifikt för hårdvaran.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."