Permalänk
Medlem

tips på moderkort

jag ska nu köpa ett socket 775 moderkort. jag är på jakt efter ett bra atx moderkort (inte m-atx) som en pentium D 805a går ner i. sen ska de va de vanliga med pci-e 16x och ett antal sataportar (4 och uppåt), GbLAN, och de ska gå o klocka prollen en hel del. jag förväntar mig inget moderkort som är som ett dfi i klockningsvägar men jag ska kunna peta upp 805an en bra bit uppåt.

de ska finnas på komplett då det blir bättre o billigare om man bor i götet.

vad blir igentligen bäst? nvidia eller intel som chipset?

sli är inte nödvändigt. jag ska köpa ett 7900gt samtidigt och de kommer räcka åt mig. om 2 månader ska jag byta ut moderkortet till ett som stödjer conroe och en månad efter det byts prollen ut nämligen.

max 1100 kr.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

nVIDIA chipset krossar Intels chips

Permalänk
Avstängd

Vet du vad. Jag funderar ockso po att k'o'pa en d805:a och klocka den tills jag inf'o'rskaffar mig ett conroe system. Fast jag t'a'nker k'o'pa ett moderkort som st'o'der conroe fron b'o'rjan, s'a'tter in d805:an i det och k'o'r po tills uppgraderingen med en conroe prolle. Lite smartare ekonomiskt tror jag. Kanske ngt f'o'r dig?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

fundera på de men sket i det. de kan dröja innan de blir av me conroe.

http://komplett.se/k/ki.asp?sku=318278
detta funderar jag på. va tycker ni?

Visa signatur

:)