Permalänk

Uppgradera nu?

Hej, är det någon vits att uppgradera moderkort och processor nu eller ska man vänta? Hur länge dröjer det innan de nya processorerna kommer och priserna sjunker?

Min dator är helt död och känns lite sunkigt att sitta utan hela sommaren eller mer...

Jag funderar på att köpa ett amd moderkort med stöd för nvidia korten och en X2 processor till det. Är det vettigt eller? Är inte i direkt behov av att överklocka mycket så bra basprestanda vore kanske att föredra.

Utöver det så vill man ju inte lägga ut hur mycket som helst på de här delarna, kan tänka mig det "näst bästa" om det senaste och nyaste går på 5k för en processor (mycket enl. mig).

Och så slutligen ett generellt klagomål riktat mot alla dator/cpu/grafikkorts tillverkare osv. Sluta med de idiotiska namnen på alla produkter, för en person som inte är insatt i alla termer och tekniska speccs på en dator så klingar xm2rjK8Fz+34mbFSBeX väldigt illa. Något som jag tycker bidrar till att uppgradera en dator blir till en djungel för den som inte är insatt. //end useless whine.

Permalänk

priserna på amd single(enkärniga processorer) har redan sänkts och efter 1-2 veckor sänks dualcoren(tvåkärniga procesor?.

för 1500kr kan du få ett riktigt grymt processor.

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Avstängd

du kan få en amd 3700+ som man klockar lätt upp till en FX-57 för Ca 1300kr helt sjukt billigt en amd 4000+ kostar runt 1400kr nu på komplett.se

Permalänk

Ok, cool..... en till fråga dock, vad skiljer AM2 socketen från 939 socketen? Jag funderade på att uppgradera datorn för en månad sedan eller så och såg då inte AM2 socketen vad jag minns, är det något nytt eller?

Permalänk
Medlem

japp den e rätt ny..men am3 kommer sen me fast de dröjer väl rätt länge till

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk

skillnad med am2 o 939 är följande:

am2 kör ddr2 minnen
939 ska utrotas
am2 har nforce5 chipset, 939 nforce4

ni som kommer på fler kan svara

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |