Bill Gates: 80% chans till Vista i januari

Permalänk
Melding Plague

Bill Gates: 80% chans till Vista i januari

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har det inte länge snackats om att Vista skulle släppas vintern/våren 2007?

Hursomhelst så kommer nog inte jag gå över till vista innan alla barnsjukdomar är borta, så kanske till nästa höst.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Hursomhelst så kommer nog inte jag gå över till vista innan alla barnsjukdomar är borta, så kanske till nästa höst.

exakt, dom har inte lyckats fixa Xp än, så varför gå över till vista när det släpps..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Nej det var snack om vintern 2006 innan de flyttade fram det till januari 2007. Bara bra om den kommer senare tycker jag. Få bort så många buggar som möjligt innan lanseringen. Tycker XP funkar bra nu och kan gärna stanna med den i ett par år till eller tills Vista blir nåt att ha :). 2008 kanske?

Permalänk
Medlem

Man kommer inte att vänta när det väl släpps.. Det är en hel del stora förändringar till den största delen positiva som gör att man gärna går över till vista.

Något som jag blev väldigt glad över är att man numera kan använda ett usb minne för att installera drivrutinerna till ex s-ata kontrollern vid installationen. (Om man nu kör raid eller enkel sata hd)

I xp så funkar endast diskettstationen under installationen vilket är ganska lamt då den borde vara utrotad för länge länge sedan. Visst man kan implementera drivrutinen i xp antingen manuellt eller via nLite men det är lite tidskrävande om man håller på med flera olika datorer eller styrkretsar.

Sen är där en hel del andra fördelar som blir en hel uppsats och skriva men rent funktionsmässigt, användarmässigt har det hänt en hel del.

Permalänk
Avstängd

Jag kommer också att vänta minst 1 år innan jag går över till Vista. Jag tänker inte pröjsa pengar för en OS som jag anser vara en upphottad XP med en push up och lite läppglans. Gränsnittet (aero och lite kosmetiska förändringar) är helt ointressanta för mig. Nu vill jag inte säga att allt med vista suger, det finns sjusta grejer som robustare uppdelning mella UI och resten av systemet, drivrutinindelning, ger bättre säkerhet än XP men det största och i mitt tycke viktigaste komponent, den nya filsystemet kommer inte med säger dom. Jag väntar på den.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Alltid bäst att låta vanliga svenssons och företag ta den stora stöten och gnälla på alla fel innan man överväger det. När pyttemjuk släpper servicepack ett eller två till vista ska jag på allvar fundera på att uppgradera om "eventuella" problem åtgärdas ioch med de. Sen blir det versionen EU röt till för att få fram. Ju mindre jag ser av VMP dessto bättre.

Första man gör efter installationen är givetvis att plocka bort aero skräppet så man får lite flyt maskinen.

Permalänk
Medlem

80% chans? Risk snarare.

Permalänk

frågan är egentligen om Vista innehåller likamånga buggar som exemelvis XP gjorde. Jag tror faktiskt inte det.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

skönt o slippa vista nu
iallfall för mig som laddar hem en massa filmer/spel o musik o jag vill inte ha trusted cumputers heller.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha Vista nu
Jag hoppas att Vista släpps senast till Februari

Jag håller på att spara pengar till en über dator (X2, Nvida QUAD etc) men jag tänkter inte uppgradera förens vista släpps

Permalänk
Avstängd

Men hur blir det me alla dx10 spel som väntar på att lanseras?

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

Nej, jag väntar nog till sommaren innan jag hoppar på Vista tåget, då det finns ett bra fungerande DX10 kort, och ett nytt service pack till OSet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Vad är egentigen den stora skillnaden mellan X9 och X10? Kommer skillnaden mellan dessa vara stor? Eller är det bara massa skrän?!

Permalänk
Medlem

har vista beta 2 installerat på min stationära maskin.
jämförde bara starttid på den och min nya macbook med OSX tiger. min macbook hinner starta, logga in, ladda alla program och stängas av. 3!!!!!!! gånger innan windows vista ens har loggat in.
så extremt långsamt är windows vista beta2.

nu hoppas jag som fan för microsofts skull att det blir bättre på fullversionen. För om dom verkligen vill konkurerra med OSX leopard som det ser ut nu, så kan dom gå och gräva ner sig.

Hela vista beta2 är som att köra XP med 128MB RAM och en 400mhz P2a. med andra ord, extremt långsamt, trots att min burk är ganska snabb med dagens mått mätt (P4, 3.0ghz, 1024MB ram, 6800GT 256MB, 2x 160GB raid0, 1x 120gb, 1x 20gb, 1x 4gb diskar)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
nu hoppas jag som fan för microsofts skull att det blir bättre på fullversionen. För om dom verkligen vill konkurerra med OSX leopard som det ser ut nu, så kan dom gå och gräva ner sig.

Microsoft har inget att oroa sig för med andra ord, så länge som Apple inte släpper OSX fritt till x86-plattformen, vilket dom inte kommer att göra. Och gör dom det så kommer det ändå att ta många år innan OSX kommer upp i t.ex. 20% marknadsandel.

Och precis som du säger, Vista är på betastadiet ännu. Stora förändringar kommer att komma innan det släpps. Känns lite onödigt att jämnföra hastigheter när man ligger på betastadiet.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Det är lustigt det där med prestandan... många rapporterar att det är hopplöst slött, och det är ju bara att beklaga för er.... För mig och många andra så går det snabbare än win XP gör och detta på en helt normal dator (3Ghz,1gig ram,x800). Så man kan väl misstänka att det har med drivrutiner att göra eller nått....
Jag har heller inte behövt installera en enda drivrutin själv, allt funkade vid installation. Till skillnad från många andra.

Många säger att de kommer vänta 1år med att skaffa vista.. det tror jag inte på. Vista kommer slå igenom snabbt överallt utom på vissa företag, precis som win XP gjorde. Det var exakt samma kommentarer när XP släpptes, detta är inget nytt... bara ett steg i utvecklingen som alla andra.

Vad gäller DX10 så är det väl sagt att DX10 inte kommer släppas till XP så om det verkligen står spel gjorda för DX10 och väntar så kommer det bli ännu en anledning till att byta.

Permalänk

Hoppas alla små, små buggar är fixade. Exempelvis att startmenyn sitter kvar när man alt-tabbar in i vissa fullscreenspel när den sitter på kanterna (något jag upptäckte för några dagar sedan).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Observera att detta kommer från Microsofts egen nyhets och propaganda-apparat MSNBC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
frågan är egentligen om Vista innehåller likamånga buggar som exemelvis XP gjorde. Jag tror faktiskt inte det.

Du kan inte ha SPI aktiverat i routern för då kraschar TP/IP stacken, visserligen är det fortfarande en Beta, men endå

Permalänk
Medlem

Känns ju rimligt att anta att när en utvecklare säger att det är 20% risk att produkten kommer ut efter utsatt datum så är det närmare 100% chans att det blir så

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miclad
Men hur blir det me alla dx10 spel som väntar på att lanseras?

De fläst kommer nog var båd dx9 och dx10 precis som HDR har du det inte så funkar spelet endå men ser litte sämmre ut.

Permalänk

Om Vista dröjer nog länge så kanske MS tvingas att släppa DX10 även för XP? Man kan ju alltid hoppas!

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley