Permalänk
Medlem

Totalt spontana omstarter,felsöking?

Nu ber jag om hjälp.Skulle uppskatta om ni orkade läsa hela texten.
Alla förslag uppskattas till tusen.

Läget är som följer:

Hur uppstod problemet?:

Från första början började det med att iförrgår inhandlades en vf900,satte på inga probem.Tänkte nu ska jag slå världsrekord i 3dmark tänkte jag,satte igång och klocka.Då hängde den sig i 3dmark(pga för högklock),inte mer med det tänkte jag,startade om,sänkte lite,hängde sig igen,startade om(jag dödade den med reset kappen varje gång)..sen efter 3st sådana fick jag blåskärm.Tusan med tänkte jag..jaj inte mer och göra.I med XP skiva och skulle börja om men då,alltid vid 20%(snabb ntfs format) så hänger den sig och windows säger att partitionen är skadad och inte går att skriva till.Okej inte mer med det,satte i en ny spinpoint hårddisk och var med i matchen igen,trodde jag.Windows gick bra att installera,men nu kommer problemen:

Upstart:

Datorn kan antingen starta direkt som vanligt,eller gå igång för att senda skicka en signal till skärmen sen slockna,så gör det ett par tre gånger sedan kan den hosta igång.

Under upstart: Inga förändringar skeda.

Inne i windows:

Det jag lagt märke till är att dualcore patchen har ställt till det,ändrar jag utseende så sparas det inte,och explorer fungerar oehört dåligt.
Detta var alltså sen jag installerade microsofts dualcore updatering.

I spel: I tex battlefield startar datorn om precis när man ska börja ladda en server,i tex en annat mmorpg spel kan jag spela ca 2min sedan kommer omstarten.

I diverse stabilitets program?:

Det som förbryllar mig mest,datorn klarar att köra 3dmark 05 och cpu-burin mm utan problem.
Men inga spel.

Vad har jag gjort/felsökning?:

Ny hårddisk,nytt grafikkort och ny nätdel(nätaggregat)

Grafikkort och nätdel va det jag först tänkte på,men utan resultat.

Så nästa fråga är vell egentligen?:

Vad av minne,processor och moderkort kan orsaka dessa spontana omstarter?
Om det behövs så gäller det system i signaturen.

Oehört tacksam för hjälp!

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

kan vara precis allt, men jag hade börjat att felsöka på minnerna

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Hedersmedlem

Det hade varit intressant att veta följande:

Felkod som visas på BSOD, stäng av automatisk omstart, så ser du den
Ifall spänningarna är stabila under last, logga med t ex Everest.
Ifall några kondensatorer på moderkortet svullnat upp.
Ifall något av testerna på Ultimate Boot CD misslyckas.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulvenstein
Det hade varit intressant att veta följande:

Felkod som visas på BSOD, stäng av automatisk omstart, så ser du den
Ifall spänningarna är stabila under last, logga med t ex Everest.
Ifall några kondensatorer på moderkortet svullnat upp.
Ifall något av testerna på Ultimate Boot CD misslyckas.

Har letat lite hur man loggar sina spänningar i everest men hittar den inte :/, kan du möjligtsvis skriva lite kort om var jag hittar den "featuren" ?

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag använder inte Everest, använder Asus Probe för att logga spänningar och temperaturer för MB/CPU och Rivatuner för grafiken. Förutsatte bara att man kunde det.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulvenstein
Jag använder inte Everest, använder Asus Probe för att logga spänningar och temperaturer för MB/CPU och Rivatuner för grafiken. Förutsatte bara att man kunde det.

läste i Features att det ska gå, men har dock inte hittat hur =/.

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Testa memtest86, då vet du om du har problem med minnena.