Playstation 3 lanseras den 17:e november

Permalänk
Melding Plague

Playstation 3 lanseras den 17:e november

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

låter som årets julklapp

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem

Ingen köper "Core" versionen. 6000kr låter dyrt som fan för en spelkonsol.
Boomerang kontrollen ser faktiskt bättre i jämförelse med den "nya".

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem

Groteskt dyrt, men vad fint det vore att ha det. Synd att min tv inte har HDMI... Stödjer 360 blu-ray eller HD-dvd ?

Permalänk
Inaktiv

PS3 kommer på min födelsedag:D

Permalänk
Medlem

Tråkigt att den inte lever upp med hypen, fast vilken överhypad pryl brukar göra det?

Hoppas att den blir chippvänlig iallafall så man få nån nytta av den:P

Permalänk
Medlem

Känns som att man får rätt mycket mervärde för 100$ iaf. Får se om brorsan skaffar en så man kan snylta

Permalänk
Avstängd

Ett vanligt gyro i handkontrollen är inte så kul som det låter.
Försökte använda en sån handkontroller till ett bilspel. Gick helt enkelt inte. Känns som att motocross madness är det enda den funkar till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r
Stödjer 360 blu-ray eller HD-dvd ?

Xbox 360 har en helt vanlig dvd spelare, MEN man kommer kunna köpa till en extern HD-DVD spelare till usb porten, det är vad microsoft sa senaste jag läst om det. men kan ju ha fel, i så fall rätta mig.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Fan vet hur Ms har tänkt lösa HDCP-delen med HD-DVD via USB-porten. Känns ju inte som nån mening utan det (precis som BlueRay-spelaren i en PS3 utan HDMI - dvs snikversionen). Men där finns ju iallafall ett alternativ...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte alls snordyrt nej då...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Fan vet hur Ms har tänkt lösa HDCP-delen med HD-DVD via USB-porten. Känns ju inte som nån mening utan det (precis som BlueRay-spelaren i en PS3 utan HDMI - dvs snikversionen). Men där finns ju iallafall ett alternativ...

Jo det undrar jag också.

Men xboxen har väl ingen digital utgång? Dvs. kan inte ha HDCP.

Permalänk
Avstängd

smakar det så kostar det, troligen kommer en standalone blue-ray spelare kosta ändå lika mycket som en PS3, och då kräver det inte mkt matematik att fatta hur prisvärd den egentligen är för tekniken i den. snikversionen blir nog inte aktuell för min del

Permalänk

ursäkta min okunskap men vilka utgångar har snikversionen? ingen dvi?!?!

Permalänk
Medlem

Läste 4000kr för bas modellen och runt en 6000kr för top modellen. Inte så jävla dyrt. Frågan för min del är vilka spel som kommer, lirar nästan bara golf och bilspel på konsol... och mario party ofc...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanosuke555
ursäkta min okunskap men vilka utgångar har snikversionen? ingen dvi?!?!

just det. komponent (YPcBr & RGB, S-video) komposit. samma som PS2. (det betyder att 720p forfarande är möjligt med YPcBr, så ingen usel bild med den versionen heller alltså)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Fy faen vad aftonbladet(eller expesten) suger slem, dom sågade PS3 mot Nintönte Wiiiiiiiiiiiii och Xbox 360 bara för prisets skull, är dom verkligen dumma på riktigt?

Dom förstår inte att mer lullull kostar mer, 6000kr är fan inte mycket i början, PS2 kosta ju 5000kr och hade i princip bara DVD...

Nåja, jag köper en PS3 då man kan köra PS1 och PS2 spel i den

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Hallo...jag har börjat sälja ut mina dvd filmer, p.g.a den nya formatet...om 3 månader så får man inget för sina dvd filmer misstänker jag....såg skilnad på en dvd och blu-ray, samma film i 2 olika format. (demo)

http://www.dvdempire.com/exec/v2_category.asp?display=2&cat_i...

Suck.....

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

ps3

hallå viste ni att den sortens blue-ray som finns i ps3 kostar 1000$ så om man tänker på vad ps3 har för inehål så skulle den kosta över 100000kr så den är inte så dy och du som skrev att ps3 inte kan ta emot ps1 och ps2 spele det kan den vist.

Permalänk
Medlem

Mums

Blir alltså 6000kr+ hd tv för 30 000+

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Mums

Blir alltså 6000kr+ hd tv för 30 000+

Det är ju ingenting ju