Asus släpper entusiastserie moderkort

Permalänk
Melding Plague

Asus släpper entusiastserie moderkort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nej nej inte fler lysdioder

Permalänk
Medlem

Då är det givet val. Det blir Asus, har varit nöjd med dom genom alla dessa år. Stabila och bra kvalitet.

Permalänk
Discokungen

Sött Fast det hade varit smidigare med dioderna på baksidan av moderkortet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Varför måste allting som har med "gamers" att göra innehålla lysdioder...

Permalänk

Fräscht, synd att det inte kmr till Socket 939:(

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Avstängd

vem vill ha fler mobon till 939?
dfi med nf4 är så bra som det bara kan bli så KLAGA inte på att det inte finns bra kort till 939.

vad menas med digitalt styrd spänningskontroll?
jobbigt att dom ska göra det så jobbigt o byta nb kylning nu också
om man ska göra det måste man skaffa helt nya mosfet flänsar också.
tänk på alla stackar som kör BTX chassi också,dom korten kommer bli över hettade.

Permalänk

passivkylning på en överklockningsbräda? kan det verkligen vara något? deras föregående har ju varit junk

Visa signatur

e6400 @ 2.4Ghz | Corsair Dominator 2048 pc6400 4-4-4-12 @ 667mhz | Albatron 7950GT 512 | 200gb 7200.7, 250gb 7200.10 | Shuttle SD32G5 | X-fi fatality
Övrigt: | Dell 2007WFP | Creative Inspire 5.1 | Sennister hd 555 | DiNovo Cordless | G5 | Qck Steel |
Dell XPS m1210 (nvidia 7400, 2gb, 4mb cache cpu) | Samsung U-600 | Seagate Freeagent 500gb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Fräscht, synd att det inte kmr till Socket 939:(

varför skulle de släppa entusiastserie moderkort till en eol socket?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Varför måste allting som har med "gamers" att göra innehålla lysdioder...

Det undrar jag med. Och jag som tycker min blåa hdd-leddiod är störande. Hmm, konstigt.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

Kul med fler konkurenter på entusiastfronten.
Dock kommer korten säkert vara svindyra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Såg rätt sweet ut.. vill dock ha alla specs innan jag köper ett..

Permalänk
Medlem

Mmmm... mums... pci-platser

Och jag hade också vilja se ett till 939.
Och som svar på varför är att inte alla anser det värt det att köpa nya grejer bara för att de är nya, De gammla blir inte sämmre för det. jag struntar fullständigt i conroe och am2, eftersom det jag har idag mer än väl räcker till för alla behov jag har och kommer så göra ett bra tag framöver. DFI och nf4 i all ära, men jag är fortfarande grinig över att mina 4400Pro-minnen presterar som sniglar så fort de ser en DFI-bräda, så fler ordentliga kort till 939 är fortfarande välkommet.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Är det en LCD display som sitter på baksidan av moderkortet, vid alla kontaktuttag?

Om så, är det inte lite onödigt? Vem sitter och kollar på den? Man har väl ändå inte baksidan fram? :S

Permalänk
Medlem

2 st PCI-socklar lediga efter SLI/CF, ser bra ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut, förutom lysepärorna.. som om inte D-ledarna på tidiga DFI LanParty-korten var jobbiga >_<

Tja ser väl möjligheten att den där LCDn kan bli rätt så användbar när det kommer till felsökning om den används på rätt sätt. Eller så är det i sann Fatal1ty-anda utseendet som vinner och det ska vara så mycket ljus och flash som det bara går

Visa signatur

Servicetekniker och säljare i branschen :: More well known as muZze

Permalänk
Medlem

Utan att veta mer om kortet än vad som står i nyheten så kan jag lova att jag hällre köper ett DFI kort...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Här finns lite mer info:
http://www.nordichardware.se/nyhet,10698.html

Och ja. Det är en LCD display på baksidan. Den visar i vilket steg av POST processen som moderkortet är. Lite verkill om jag får säga mitt

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Avstängd

runt 2400kr för bling bling moderkort? nej tack.

Fjortis, entusiast eller blåst.. SAME SHIT DIFFRENT NAME

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

håller med dig bomber,det är inte utesendet utan prestandan som räknas.
själv tror jag abit och dfi kommer va väldigt vassa till conroe

Permalänk
Medlem

Brukar inte gilla bling bling, men det offrar jag gladeligen om det är så att man kan få i 2 vanliga PCI platser tillgängliga samtidigt som man tryckt i två grafikkort.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

När tror ni det kommer ut till intel? hade tänkt köpa core2 duo nu när den släpps, tror ni moderkortet kommer någon gång efter att core2 duo har kommit ut?

Permalänk
Medlem

Det enda som jag egentligen gillar med moderkortet på bilden är att man får med ett PCI-E ljudkort...

Får väl hoppas att det är en bra överklockare (moderkortet) och att dom inte lagt all kraft på att löda dit lysdiodrar och annat onödigt krafs...

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Vad alla blir onödigt skeptiska p.g.a. lysdioderna.
Jag antar att ni som inte tycker om "bling bling" inte heller tycker om fönster. Då borde lysdioderna inte störa allt för mycket?

Permalänk
Medlem

De som inte gillar lysdioderna kommer ju sannolikt inte att störas av dem, eftersom de antagligen inte har ett fönster i datorlådan, ändå.

Eller så kunde de strunta i lysdioder och annat bling-bling, så blir kortet kanske lite billigare.

Permalänk
Medlem

Gillar normalt inte extra dioder, men ser ju trots allt ut att ha en viss mening med dom.
Dom lyser upp texten på moderkortet så man ser vilken port man är och pillar vid ...

Möjligt dom går att stänga av oxså ...

Behöver inte gå och leta ficklampan längre

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

ser det inte lite trångt ut runt CPU socketen?

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

fler s754 pci-e-kort istället, tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Varför måste allting som har med "gamers" att göra innehålla lysdioder...

Varför måste allting handla om gamers? Dom har la fan inget med entusiaster att göra. Att inte tillverkarna fattar att ett BRA moderkort skulle sälja bra. Ett med höga, stabila spänningar och smarta placeringar av kontakter, hur svårt kan det vara? Ska dom fortsätta med massa julgranspynt får man ta och ställa datorn i ett skåp jue.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Dvrm låter intressant. Var ju nått Foxconn kort som visades upp som hade det.

Sen är jag lite trött på Nforce. Var e alla ati Rd600 (3200) kort?