Den bärbara marknaden växer

Permalänk
Melding Plague

Den bärbara marknaden växer

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
När Intel släpper Core 2 Duo-processorer, eller Merom, som arbetsnamnet lyder, för bärbara kommer troligen öka förfrågan...

Har svårt att tänka mig att det spelar så stor roll. Visst, många av oss dödanördar på Swec. kanske väntar tills merom kommer.För svensons och företag som ändå motsvarar 99.9% så spelar det nog ingen större roll.

Permalänk
Medlem

Dock, när många svenssons ska köpa dator frågar de en "datorkunnig". Så det blir nog lite mer än bara 0.1%.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quartus
Dock, när många svenssons ska köpa dator frågar de en "datorkunnig". Så det blir nog lite mer än bara 0.1%.

Jo, självklart var 0,1% en överdrift men min poäng är att vår "datanörd-grupp" är mindre än vad många av oss verkar tro.
Gruppen som handlar datorer på Siba och går på vad försäljarna lurar på dom är betydligt mycket större.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Jo, självklart var 0,1% en överdrift men min poäng är att vår "datanörd-grupp" är mindre än vad många av oss verkar tro.
Gruppen som handlar datorer på Siba och går på vad försäljarna lurar på dom är betydligt mycket större.

Registrerade medlemmar: 89533
Troligtvis hänger nog inte alla nördar här, men om, då är det 1 % som är datornördar i sverige.
Det var nästan rätt