Pentium D och Sempronsystem testade

Permalänk
Melding Plague

Pentium D och Sempronsystem testade

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Cure 2 Duo-processorer"

Är de Core 2 dom menar eller har jag missat nått?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4RZ
"Cure 2 Duo-processorer"

Är de Core 2 dom menar eller har jag missat nått?

nej nej, nu har du fått det om bakfoten. Det är två uppsättningar av bandet The Cure som sitter och sjunger i burken.
Det är det nya som kommer i höst.

Permalänk

Soundblaster Live! fick precis en ny innebörd

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att se D 805 som budget vinnare.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
nej nej, nu har du fått det om bakfoten. Det är två uppsättningar av bandet The Cure som sitter och sjunger i burken.
Det är det nya som kommer i höst.

Jaja kanske var lite dum fråga

Permalänk
Avstängd

haha vadå 1800mhz på x2an
dom måste ha skrivit fel för den ligger på 2g stock.
lite synd att dom inte hade nya cllyn med 512kb o ceadar mil kärnan för den gör iallfall 5ghz med stockkylningen med lite tur.

Permalänk
Medlem

Jahapp, äger både x2 3800 i den stationära och sempronen (3100+) i laptopen..då har jag inte inbillat mig skillnaden i hastighet:)

Visa signatur

|AMD x2 3800| Asrock DualSata2 | 2048MB pc3200 | Gainward 7900gt | P120S 250GB | WD 200GB | Silverstone ST40F 120mm | Samsung SyncMaster 959NF | Scythe Ninja , Polar freezer|

Permalänk
Medlem

Tycket det var konstigt att inte ha med en athlon 3700+ eller liknande om det är ett budgett test, kostar ju 1200kr...

Permalänk
Avstängd

Semjonov,håller med dig totalt,om man ska köra budget system så tycker jag man bör ha med en 3700+ då den klockar bra för sitt pris o får man upp den i 2,8ghz är den snabbare än amds fx57 förutsatt den körs i orginal.
pentiumd tycker jag själv inte är så vass ändå,viss är det dualcore men den är inge bra i enkeltrådiga programm,men man köper efter sina egna behov iofs.

Permalänk
Medlem

Rätt så intressant att AMD drar mer effekt/MHz än Intel... hhmm det måste ha med tillverkningstekniken att göra 90nm vs 65nm?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless