Dell slutar med rabatter

Permalänk
Melding Plague

Dell slutar med rabatter

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vilka rabatter? Jasså, du menar "2minnen till priset av en" som egentligen är 2st 256mb ist. för 512mb.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Så priset till stora företag kommer sjunka ?

Bra för mig då, kanske inte för er, men det gläder mig

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

Kommer det här att betyda att dom även slopar de finfina rabatter man kan få på deras TFT-skärmar? (20" WS och uppåt?)

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Det var ju inte tal om att slopa rabatter, utan snarare att ha ständigt låga priser istället för kampanjer som kommer och går.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det var ju inte tal om att slopa rabatter, utan snarare att ha ständigt låga priser istället för kampanjer som kommer och går.

Oj, läste visst lite för snabbt. Tycker ändå dom kunde ha kvar kampanjpriser på skärmar.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Tycker gott de kan ge rabatter till mej, helst 90 procesentiga såna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Vilka rabatter? Jasså, du menar "2minnen till priset av en" som egentligen är 2st 256mb ist. för 512mb.

Vad är det för skitsnack? Snarare "från 512MB till 1024".
Dell är rent generellt datorer med överpris, men de har hela tiden olika kampanjer, de bästa kampanjerna kan vara riktigt prisvärda, medans andra gör datorn rätt oprisvärd.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Dells rabatter ska man ta med en nypa salt. T.ex rabatter och erbjudanden på deras bärbara datorer. Varje vecka har dom något nytt som "fri frakt", "större hårddisk för samma pris", "dubbelt med minne för samma pris", osv. Ofta har dom också kanske "1000 ren rabatt" på produkten ifråga.

Men om man tittar lite noggrannare så ser man att antingen har dom smyghöjt ursprungspriset på datorn lite, eller så sätter dom högre priser på något annat som man gärna kan tänkas vilja köpa/uppgradera när man gör beställningen. Helt plötsligt kostar det 1000 kr att uppgradera från en 5400 rpm 80 Gb hårddisk till en 7200 rpm 100 Gb, när det kostade 200 kr förra veckan.

Så erbjudandet är oftast inte lika bra som det ser ut.

För att inte tala om alla "rabatt kuponger" dom sitter med borta på Dell i USA. En kupon som ger 40 % rabatt på en bärbar dator? Det är rena hånet mot oss som köper från Dell i andra länder tycker jag.

Så ja, fasta priser låter bättre. Det bör dom kunna öka antalet avslutade köp på.

Permalänk

NaturMackan: om du kollade upp lite så är det inte alls dubbelt minne och större hårddisk VARJE vecka. Det är ofta, men inte alltid. Allt handlar om tur mer eller mindre. Dell är oprisvärda datorer som ibland är prisvärda, helt enkelt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Det värsta med Dell är nog deras effektiva ränta om man väljer att betala av datorn varje månad istället.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

låter ju vettigare, spelar inte så stor roll för mig som aldrig köper dell, men endå, deras skärmar har ju lockat