Permalänk

SLI problem..

Tja, har nyligen byggt en dator..
den har bara ett grafik kort men moderkortet stöder sli med max 2 kort.
"sli kortet" är inställt på ett kort" och allt funkar bra men varje gång jag startar datorn så kommer denna text upp....

har kollat runt lite på NVIDIA:s kontrollpanel men det verkar vara ställt för ett kort...vad jag vet.

men varje gån jag startar upp datorn så blir det såhär i alla fall...

nån som vet vad felet kan vara och hur det kan lösas?

Edit -
Texten kanske inte syns så strålande bra i den storleken så jag skriver vad det står här:

"Rendering med flera GPU-enheter med hjälp av SLI har ändrats till oberoende rendering med GPU-enhet eftersom ett av SLI korten har tagits bort.
Rendering med flera GPU-enheter med hjälp av SLI kräver två eller fler grafikkort.com

Klicka på detta meddelande"

och klickar man på texten så kommer man bara till nvidias slizone....

Visa signatur

MV/home/Mongo/Dev/Null/mke2fs -j/dev/Mongo/umount -I/dev/mongo

Permalänk
Medlem

Det är en bugg i dem senaste drivrutinera dom gör att det kommer upp en sådan ruta.gjode det för mig med men jag fick tag i en grej som tog bort den men kommer ej ihåg vart

Visa signatur

Asus P5B - C2D E6400@3,2Ghz - Corsair XMS2 2048mb - Gainward 8800GTS 620/1000Mhz
Asus P4RD1-MX - Celeron D 3,06Ghz - 2x512Mb
Asus P4SD-LE - P4 3,2Ghz - 2x512Mb - nVIDIA FX 5900 Ultra

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av josjos
Här är fixen st anger:http://www.warp2search.net/modules.php?name=News&file=article...

Tackar.. Om jag någon gång skulle vilja använda min SLI måste det vara exakt samma modell på grafikkortet som mitt andra? eller räcker det med ett kort som stöder sli och kan bryggas?

Visa signatur

MV/home/Mongo/Dev/Null/mke2fs -j/dev/Mongo/umount -I/dev/mongo

Permalänk
Medlem

Det måste vara samma modell och helst av samma tillverkare. ANnars är det itne garanterat att det fungerar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Ok tack för all hjälp!

Visa signatur

MV/home/Mongo/Dev/Null/mke2fs -j/dev/Mongo/umount -I/dev/mongo