Apple går över till Xeon 5100 i MacPro och Xserve

Permalänk
Melding Plague

Apple går över till Xeon 5100 i MacPro och Xserve

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade inte sagt nej till en av dom go bitarna

Permalänk
Medlem

Säkert horribelt pris/prestanda förhållande på dom. Aja mac är ju alltid mac. Jag lär i alla fall inte köpa en pro modell igen.

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga!

Hur mycket bättre är en Xeon 5100 än en Core 2 Duo (Conroe)?
Varför skulle det inte vara bättre att ha en Conroe i dom?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Har en liten fråga!

Hur mycket bättre är en Xeon 5100 än en Core 2 Duo (Conroe)?
Varför skulle det inte vara bättre att ha en Conroe i dom?

Conroe är bara för singel processor system, woodcrest har dessutom högre bandbred och lite annat goodis is form av FD-DIMM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Säkert horribelt pris/prestanda förhållande på dom. Aja mac är ju alltid mac. Jag lär i alla fall inte köpa en pro modell igen.

Näää, varför köpa Mac när man kan köpa en PC i delar för 4000:-?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sundstorm
Näää, varför köpa Mac när man kan köpa en PC i delar för 4000:-?

Tycker MacOS räcker mer än väl som motivation

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sundstorm
Näää, varför köpa Mac när man kan köpa en PC i delar för 4000:-?

Du ska vara glad om du ens hittar ett kort för dessa processorer för 4000 skr.
Har än så länge bara hittat ett sådant.

Permalänk
Medlem

Är inte det här spekulationer? Och gamla sådana.

AppleInsider säger nu att designen kommer behållas, och att bara mindre förändringar kommer göras.

http://appleinsider.com/article.php?id=1886

Permalänk
Medlem

Om dom inte kommer att använda FB-DIMM då är frågan vilken nordbrygga som stöder *TVÅ* stycken 1333MHz FSB samt vanligt DDR2. Jag tror svaret är att dom kommer att använda FB-DIMM

Permalänk
Medlem

vilket os är optimerat för 4 kärnor än mac os jämfört med windows som är halvt optimerat för 2 kärnor bättre stöd för dessa i vista ..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jones377
Om dom inte kommer att använda FB-DIMM då är frågan vilken nordbrygga som stöder *TVÅ* stycken 1333MHz FSB samt vanligt DDR2. Jag tror svaret är att dom kommer att använda FB-DIMM

Möjligen nya Nvidia 590 eller ATi RD600 (osäker på dt sista).. Men det har jag svårt att tänka mig att Apple skulle använda

Permalänk
Medlem

Hoppas dem behåller designen. Den är förjävla snygg, och blir sannerligen svår att överträffa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
vilket os är optimerat för 4 kärnor än mac os jämfört med windows som är halvt optimerat för 2 kärnor bättre stöd för dessa i vista ..

Va?
Windows klarar 4 kärnor utan problem. Gör de flesta (desktop/server OS) andra OS också.

Har man väl fixat flertrådade applikationer osv. så är det bara att fläska på med processorer och kärnor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Möjligen nya Nvidia 590 eller ATi RD600 (osäker på dt sista).. Men det har jag svårt att tänka mig att Apple skulle använda

har svårt o se at det sitter nått annat än intel kretsar i dem

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

http://www.datorhandel.com/se/products/BX805565130A
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323546&cks=ASS&assoc=5684...

CPUerna kan köpas redan idag,, trist att det inte finns moderna och frächa moderkort till s771 bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Va?
Windows klarar 4 kärnor utan problem. Gör de flesta (desktop/server OS) andra OS också.

Det är ganska stor skillnad på att klara av fyra kärnor och att vara optimerad för fyra kärnor. Det är lite som att jämföra generella drivrutiner och specialskrivna drivrutiner för grafikkort.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av source
http://www.datorhandel.com/se/products/BX805565130A
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323546&cks=ASS&assoc=5684...

CPUerna kan köpas redan idag,, trist att det inte finns moderna och frächa moderkort till s771 bara.

Har svårt att tro att det skulle finna omoderna kort med denna sockeltyp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Det är ganska stor skillnad på att klara av fyra kärnor och att vara optimerad för fyra kärnor. Det är lite som att jämföra generella drivrutiner och specialskrivna drivrutiner för grafikkort.

/Adrian

Urkass jämförelse...

Och nej, något behöver inte vara optimerat för jusst 4 kärnor.