Intel prissänker för att möta Sempron på AM2

Permalänk
Melding Plague

Intel prissänker för att möta Sempron på AM2

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dom ligger verkligen på offensiven nu, intel
hoppas att amd klarar av att kontra med nästa platform
för oss konsumenter vore det absolut bäst oavsett om man gillar intel eller amd bättre

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcman
Dom ligger verkligen på offensiven nu, intel
hoppas att amd klarar av att kontra med nästa platform
för oss konsumenter vore det absolut bäst oavsett om man gillar intel eller amd bättre

Nja.. Om inte amd klarar att kontra blir det dyrt att köpa processor om 2-3 år

Permalänk
Medlem

AMD's budget processorer har varigt alldeles för dyra sen Sempron lanserades, för en 3 år sedan kunde man köpa en Duron processor för ~350:-, den billigaste AMD Sempron prcoessorn kostar nu 594:-. Hoppas Intel's offensiv besvaras av AMD så att det återigen går att köpa riktigt billiga och bra processorer (Celeron klarar inte kravet 'bra').

Tummen ner till Intel föresten, det är skamligt att ett företag med oändliga resurser inte kan leverar en budget processor med den senaste tekniken förens ett år efter lanseringen av dom vandiga processorerna

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Nja.. Om inte amd klarar att kontra blir det dyrt att köpa processor om 2-3 år

???
ja det var ju det jag skrev!

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly

Tummen ner till Intel föresten, det är skamligt att ett företag med oändliga resurser inte kan leverar en budget processor med den senaste tekniken förens ett år efter lanseringen av dom vandiga processorerna

grejen med budget är just att det är budget... då kan man inte ha krav på att det ska vara den senaste tekniken...

sen att det finns olika definitioner om hur mycket en prossesor ska kosta för att det ska vara budget och hur mycket man ska få för pengarna i prestanda hör ju inte hit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcman
???
ja det var ju det jag skrev!

läste fel, sorry

Permalänk

Vad är meningen med en "Core 2 Duo-processor som endast har en kärna"?

Trodde att hela meningen med "Duo" var att det skulle finnas två kärnor på en processor? Den borde ju heta Core 2 Solo istället för Duo om den bara har en kärna...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnakeDragon
Vad är meningen med en "Core 2 Duo-processor som endast har en kärna"?

Trodde att hela meningen med "Duo" var att det skulle finnas två kärnor på en processor? Den borde ju heta Core 2 Solo istället för Duo om den bara har en kärna...

Vad snackar du om ?

Det handlar om conroe/core akitekturen på processorn istället för den gamla NetBurst arkitekturen.

Ut med NetBurst in med Conroe/Core!

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ofstudios
Vad snackar du om ?

Det handlar om conroe akitekturen på processorn istället för den gamla NetBurst arkitekturen.

Ut med NetBurst in med Conroe!

Han snackar om att de valt ett dåligt namn på en CPU som bara har 1 kärna.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

"The new Core 2 Duo with only one core"

Permalänk
Avstängd

kul nyhet
då kanske man ska skaffa sig en celeron snart då?
jag tycker det är bra när dom sänker priserna för den nya celeronen med 512kb cashe är en riktig sempron killer då den klockar 5ghz på stock också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
"The new Core 2 Duo with only one core"

reagerade på det jag också...

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U