Nästa iPod kommer ha 3D-grafik från NVidia?

Permalänk
Melding Plague

Nästa iPod kommer ha 3D-grafik från NVidia?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ja å sen kan vi lägga in en funktion så man kan ringa sina vänner och så man kan fotografera sina vänner. ehm vänta lite nu, det var en mp3spelare vi ville ha va Är så trött på att man ska kunna göra allt på en å samma apparat, hur många t.ex. använder kamera i mobiltelefonen mer än första veckan? Jag tror inte jag känner någon iaf.

Fan va konservativ man kännde sig nu.

Permalänk
Medlem

Nej, nej, nej. Kan de inte göra den svarta iPoden med ATI-kretsar då....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honkel
ja å sen kan vi lägga in en funktion så man kan ringa sina vänner och så man kan fotografera sina vänner. ehm vänta lite nu, det var en mp3spelare vi ville ha va Är så trött på att man ska kunna göra allt på en å samma apparat, hur många t.ex. använder kamera i mobiltelefonen mer än första veckan? Jag tror inte jag känner någon iaf.

Fan va konservativ man kännde sig nu.

jag håller med dig faktiskt... jag köper en MP3 spelare för att LYSSNA PÅ MUSIK! Inte spela, läsa på internet, fotografera, prata med vännerna på och mm...
Dessutom blir priset dyrare på produkterna ju fler funktioner den har, då mindre och mer avanserade komponenter krävs. Det börjar bli alldeles för överdrivet med alla dessa multimediaprodukter... snart kan jag väll tvätta tröjan på mobilen samtidigt som den matar min unge :/ (överdrivet, men ni fattar vad jag menar..)

Permalänk
Medlem

Men det finns ju vanliga mp-3 spelare utan dessa funktioner också för dem som vill ha det. Så varför klaga? Uppenbarligen är detta efterfrågade funktioner, Apple skulle aldrig göra en spelare med avancerad 3D-teknik och sen tänka "hoppas nån köper!"...

Låt High-Techfreaksen punga ut med sina tusenlappar för portabel grafik medans jag och ni andra glatt lyssnar på musik i våra MP3-spelare med svartvita skärmar...

Permalänk
Medlem

Tycker IPod Video är en rätt schysst produkt redan nu, bra djup/längd/bred.. Lite större skärm och stöd för fler videoformat hade dock önskats

Permalänk
Medlem

Shit, pinsamma kommentarer... Sådant bakåtsträveri hade man inte väntat sig på Sweclockers. Men antar att samma resonemang går för mobiltelefoner, "vi vill ha dem för att ringa med, allt annat är vi emot!" SMS, GPRS, kalendrar and what not är ju tråkiga extrafunktioner ingen använder.

Fattar ni inte att drömmen är en liten pryl som gör just precis allt? Hur kan en strävan efter det vara negativt? Pff, teknikantagonister på Sweclockers, I've seen it all.

Permalänk
Avstängd

nej!
dom måste ha nes emulator i den också så man kan spela supermario.

vad är det för skillnad melan en mobiltelefon o en ipod förutom att det går att ringa med telefonen.
ska man ha alla funktioner i en o samma apparat så blir det bara jobbigt med olika ord för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Shit, pinsamma kommentarer... Sådant bakåtsträveri hade man inte väntat sig på Sweclockers. Men antar att samma resonemang går för mobiltelefoner, "vi vill ha dem för att ringa med, allt annat är vi emot!" SMS, GPRS, kalendrar and what not är ju tråkiga extrafunktioner ingen använder.

Fattar ni inte att drömmen är en liten pryl som gör just precis allt? Hur kan en strävan efter det vara negativt? Pff, teknikantagonister på Sweclockers, I've seen it all.

Men det dumma är att allt ska va så litet som möjligt, samtidigt ska vi proppa in mer och mer saker på allt mindre plats. Det säger sig själv att det blir problem.

Ta mobilen som exempel, förr kunde man ha en telefon i 5 år utan att den gick sönder, idag kan man högst ha den 1-2 år, sen går nåt sönder.

Visst är det bra med vissa funktioner men vad jag hellre hade sett är att dom satsa på att utveckla t.ex. batterierna mera, hade en mp3 hddspelare förut och den klarade inte ens av ett arbetskift innan batteriet tog slut.

Permalänk
Medlem

Kan man flasha den?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Shit, pinsamma kommentarer... Sådant bakåtsträveri hade man inte väntat sig på Sweclockers. Men antar att samma resonemang går för mobiltelefoner, "vi vill ha dem för att ringa med, allt annat är vi emot!" SMS, GPRS, kalendrar and what not är ju tråkiga extrafunktioner ingen använder.

Fattar ni inte att drömmen är en liten pryl som gör just precis allt? Hur kan en strävan efter det vara negativt? Pff, teknikantagonister på Sweclockers, I've seen it all.

Håller med dig, tänk att i framtiden kunna köpa ett par ganska billiga brillor med inbyggd dator med möjlighet för internet, avancerad spelmaskin, multimediaspelare, mobil, samt allt annat man idag använder tv, mobiler, kameror å datorer.
Och det är då tack inte vare de trista å gråa bakåtsträvarna innan din pm i tråden..

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en mp3-spelare som inte är har 20gb+ i utrymme, har högsta möjliga ljudkvalité, kan spela upp flac och samtidigt inte är så stor. Sen får extrafunktionerna komma som en bonus. Ljudkvalitén har inte varit överdrivet bra i någon ipod och något säger mig att den inte kommer vara det i nästa heller =\.. men hoppas kan man ju

iaudio x5 ligger ganska nära det jag vill ha men jag väntar nog på nästa version av den eller något.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Jag vill ha en mp3-spelare som inte är har 20gb+ i utrymme, har högsta möjliga ljudkvalité, kan spela upp flac och samtidigt inte är så stor. Sen får extrafunktionerna komma som en bonus. Ljudkvalitén har inte varit överdrivet bra i någon ipod och något säger mig att den inte kommer vara det i nästa heller =\.. men hoppas kan man ju

iaudio x5 ligger ganska nära det jag vill ha men jag väntar nog på nästa version av den eller något.

Har själv en iaudio X5L numera, är jekligt nöjd med den. Bra batteritid, mycket bra ljud, Radio med inspelningsmöjlighet.

Sen gillar jag att man kan köpa till en LCD-fjärrkontroll. Något jag saknat på mina tidigare spelare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honkel
ja å sen kan vi lägga in en funktion så man kan ringa sina vänner och så man kan fotografera sina vänner. ehm vänta lite nu, det var en mp3spelare vi ville ha va Är så trött på att man ska kunna göra allt på en å samma apparat, hur många t.ex. använder kamera i mobiltelefonen mer än första veckan? Jag tror inte jag känner någon iaf.

Fan va konservativ man kännde sig nu.

För tillfället så har jag en reservtelefon pga att min andra dog för att displayen krossades. Jag kan säga att jag saknar kameran väldigt mycket nu. Det är ofta man vill ta "små roliga bilder" på saker som man ser i vardagen. Visst, det blev inte världens bästa bilder med den, k700i, men dom dög för det ändamålet. Hade det varit en bra kamera hade iaf jag varit glad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av honkel
Men det dumma är att allt ska va så litet som möjligt, samtidigt ska vi proppa in mer och mer saker på allt mindre plats. Det säger sig själv att det blir problem.

Ta mobilen som exempel, förr kunde man ha en telefon i 5 år utan att den gick sönder, idag kan man högst ha den 1-2 år, sen går nåt sönder.

Visst är det bra med vissa funktioner men vad jag hellre hade sett är att dom satsa på att utveckla t.ex. batterierna mera, hade en mp3 hddspelare förut och den klarade inte ens av ett arbetskift innan batteriet tog slut.

Vilken teknisk pryl, förutom t.ex tv, stereo och dyl, har man i fem år? Inte ens en dator håller sig "high-end" för att kunna spela på i än två år.

Själv ser jag gärna att så många funktioner som möjligt bakas in i en apparat. Jag har gärna en telefon med bra kamera och mp3-spelare i ett. Det är ofta som nya tekniker känns överflödiga innan konsumenterna vant sig.

Att få en NinteodoDS-liknande "telefon" med bra kamera, mp3-spelare, större skärmar, telefon, pda.. osv. En sån med bra batteritid vore en dröm.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Avstängd

Jaaa, mer uppkommande. Vad är det för fel på bara "kommande" ? Nu dröjer det nog inte länge förrän man läser om nya teknologier också

Permalänk
Medlem

Men är det konstigt att man inte använder kameran på mobilen när nästintill alla mobilkameror är totalt värdelösa?

Felet med dagens allt-i-ett-produkter är inte konceptet utan att de gör allt så dåligt. Kamera, mp3-spelare, webbläsare och telefon vore inte alls dumt i samma apparat, men om kameran tar usla bilder, mp3-spelaren bara rymmer 512 MB, webbläsaren blir för liten och telefonen för stor så är det nästan bättre att ha var och en för sig.

Personligen skulle jag gärna se att så länge man inte kan få in BRA komponenter i en liten apparat, så kan man väl fixa bättre trådlösa möjligheter till allt. Kameran borde kunna skicka bilder till telefonen. Telefonen borde kunna skicka filer till mp3-spelaren. Mp3-spelaren borde kunna skicka filer till polarnas apparater osv. Wlan och bluetooth ska det vara. Om man har en server som står på där hemma skulle man kunna ha tillgång till hela musik- och filmsamlingen var som helst.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Hoppas de gör lika energisnåla och effektiva kretsar som t.ex. ATI X1900XTX, då kan vi förvänta oss brännmärkta händer och en batteritid på två sekunder.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Goforce (tror de heter så) är ganska energisnåla. Vet ju att mitac mio har Goforce (vet inte vilka modeller i några av deras mobiler, och vad jag har hört har de hyffsade batteritider för att vara mobiler.
ATi har väl inga mobilgrafikkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Men är det konstigt att man inte använder kameran på mobilen när nästintill alla mobilkameror är totalt värdelösa?

Felet med dagens allt-i-ett-produkter är inte konceptet utan att de gör allt så dåligt. Kamera, mp3-spelare, webbläsare och telefon vore inte alls dumt i samma apparat, men om kameran tar usla bilder, mp3-spelaren bara rymmer 512 MB, webbläsaren blir för liten och telefonen för stor så är det nästan bättre att ha var och en för sig.

Personligen skulle jag gärna se att så länge man inte kan få in BRA komponenter i en liten apparat, så kan man väl fixa bättre trådlösa möjligheter till allt. Kameran borde kunna skicka bilder till telefonen. Telefonen borde kunna skicka filer till mp3-spelaren. Mp3-spelaren borde kunna skicka filer till polarnas apparater osv. Wlan och bluetooth ska det vara. Om man har en server som står på där hemma skulle man kunna ha tillgång till hela musik- och filmsamlingen var som helst.

Alltså, du verkar inte ha tänkt igenom det särskilt ordentligt. Hört talas om utveckling? Hur ofta är första generationen av en produkt OK? Andra? Tredje? Det blir bättre med tiden! Jämför dagens mobilkameror med de för något år sedan, jämför dagens mp3-mobiler med de för något år sedan - skillnaden är gastronomisk! Det är en sån här rolig situtation den en person som jag kan sitta och skratta eller förtvivla åt er andra då jag naturligtvis VET med SÄKERHET att morgondagens mobila hybridenhet kommer ha en fantastisk kamera, en fantastisk mp3-spelare, fantastiska spelfunktioner och sist men inte minst underbara telefeonmöjligheter.

En sista pik mot slutet av ditt inlägg: Tänker du dig att marknades olika aktörer skall koncentrera sig på trådlösa lösningar i säg fem år för att sedan vips, på ett överenskommet datum, plötsligt hosta upp den ultimata hybriden? Sorry lad, doesn't work that way.

Permalänk

Alltså, grejen är att som det är nu har man ofta en mobil och en mp3-spelare.
Det är ju dumt att ha både en mobil, och en mp3-spelare som klarar det mesta som mobilen klarar, förutom att ringa...
Jag anser att vi behöver större skärmar och möjlighet att koppla in andra grejer till skärmen.
Exempel: iPod G5, men med skärm som täcker hela enheten, med bluetooth/likn. så man kan se videos inte bara från hårddisken, utan även från tex. mobilen. På så sätt blir det hela att man har en mobil och en hårddisk/stor skärm med sig. Och skärmen klarar även att spela upp musik och mp4.

Mobiler kommer aldrig få stora skärmar (med tanke på formatet), därmed kan inte mobiler ersätta en multimediaspelare.

Citat: "Felet med dagens allt-i-ett-produkter är inte konceptet utan att de gör allt så dåligt. Kamera, mp3-spelare, webbläsare och telefon vore inte alls dumt i samma apparat, men om kameran tar usla bilder, mp3-spelaren bara rymmer 512 MB, webbläsaren blir för liten och telefonen för stor så är det nästan bättre att ha var och en för sig."

Ja, så var det förut... Idag så tar kameran dugliga bilder (självklart inte lika bra som en "riktig" kamera, men visst fan tar K800i fina bilder?), minnet rymmer upp till 4GB och telefonen är inte alls stor. Det största problemet är dålig hårdvarukvalité, buggiga programvaror, högt pris och små skärmar. Lite kraftfullare processor med en riktig webläsare och support till en skärm så är en mobil kapabel till det mesta en vanlig dator idag kan göra.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Allt utveckling är bra! Jag har helt slopat mp3 spelare då de tar för stor plats, använder mobilen, jag tänker inte gå med två apparater i fickan. Valde bort ipod nano för den var för stor för att ha i fickan när man redan ha rplånbok + mobil + nycklar o allt sånt. Nu vill man bara att mobiler ska komma med inbyggt nyckelfack

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Mobiler kommer aldrig få stora skärmar (med tanke på formatet), därmed kan inte mobiler ersätta en multimediaspelare.

What? Vadå aldrig? Vill minnas den första 3G-telefonen jag såg first hand, en jättestor Motorola-tegelsten som bara var en stor touchscreen. Får jag gissa är det även framtiden för mobiltelefoner, men det är bara en gissning. I pff at "aldrig".

Derox: och ölöppnare...

Permalänk
Medlem

1. Bättre ljud
2. Inte vara låst till iTunes
3. Bättre batteritid
4. Mixningsmöjligheter
5. FM-radio
6. Utbytbart batteri
...
...
...
17. Nya strumpor till Steve Jobs
18. 3D-grafik

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk

cato - Med tanke på formatet, nej, en vanlig LCD kan inte ta upp mer plats än storleken på mobilen... (Ja, sålänge man inte gör LCDn större än mobilen, men då blir ju hela mobilen större -_-) Visst, "aldrig" var överdrivet sagt. Inte med dagens idéer dock. Möjligtvis om man har en liten duk man väcklar upp ur mobilen eller nått ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Är man en person som prioriterar multimediaspelaren och är beredd att gå runt med en lite större (pga. skärmen) enhet i fickan vore det väl utmärkt om den kunde ersätta mobilen?

Hybrid = The shit

Permalänk

cato - jo, men....
Man kanske inte alltid har plats med en stor enhet?
Då är det ju bra om man har en liten enhet (mobilen) och en stor enhet (iPod med 5-tumsskärm) för filmvisning.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Allt utveckling är bra! Jag har helt slopat mp3 spelare då de tar för stor plats, använder mobilen, jag tänker inte gå med två apparater i fickan. Valde bort ipod nano för den var för stor för att ha i fickan när man redan ha rplånbok + mobil + nycklar o allt sånt. Nu vill man bara att mobiler ska komma med inbyggt nyckelfack

Känner exakt samma. Så himla skönt med en apparat i fickan.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Känner exakt samma. Så himla skönt med en apparat i fickan.

Jag känner mest av det på sommaren, går med badbyxor med bara en ficka, tradigt nog att få ner plånboken och mobilen i den, ska ja även trycka ner en mp3 så lär fickan brista.

Jag tror att framtiden för apparater är att integrera många olika för att på så sätt kanske inte få bäst ljud eller vad vi pratar om, men att människorna kan få en medelklass på mycket mindre plats.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jaa, dom utvecklar en strömssnålare maskin så att dom kan trycka in ännu mer saker och behålla batteritiden!
Varför inte skippa det onödiga och förbättra batteritiden?

Och hur bra kan spelen vara? Kvalite ska det vara, det har man dator/TV-spel till, eller NinDS för resor.
Snart har spelmaskiner (PSP), telefoner och mp3-spelare precis samma funktioner, varför då ha olika namn för dom?

Problemet med en maskin som hanterar allt är just det att den bara klarar av en sak riktigt bra. Favoritspelen kommer ju inte funka på mp3-spelaren man vill ha.

Permalänk
Avstängd

Är fortfarande nöjd med min Archos AV400 med 60GB, 14tim musik och sen är det bara att byta batteri och 14tim igen, tar max 1tim att ladda en batteri.
Ska man åka långt med tåg så kör man en eller ett par DVD-filmer genom NERO till mini-DVD storlek (1.5GB stora Mp4 filer) och kabla över till Archos, eller varför inte kolla på sin favorit serie som man spela in igår med spelaren... fast jag åker inte tåg utan egen bil (billigare med en jänkare med V8 motor än SJ) så det blir att plugga in spelaren i bilstereon och lyssna på playlist:en man knappa på i datorn... hemma kan man koppla in den i TV:n och se filmer i 720x480@30FPS
Eller varför inte koppla in en video kamera? spelar in i 720x480@30FPS Mp4(ingen skabbigt webcam kvalitet, utan riktigt bra bild)
Finns det något bätre?

Använder den även till att boota upp datorer jag felsöker, bara att plugga i USB och boota upp WinPE

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.