Asus M2N-E nForce 570 Ultra - Så mycket problem???

Permalänk
Medlem

Asus M2N-E nForce 570 Ultra - Så mycket problem???

http://vip.asus.com/forum/topic.aspx?board_id=1&model=M2N-E&S...

Kika här, är det så illa?
Visserligen är det ju ett nytt kort och en ny plattform...
Några här inne som har det och fått det att funka med pc6400 minnen, och fått gamla IDE-diskar att gå som dom ska, och inte får extremt hög moderkortstemp, och allt annat som det pratas om i ASUS forum (mestadels av några få medlemmar men ändå).

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

erk, verkar inte särskilt lovande. återkommer när jag fått min processor nästa vecka, fick tillbaka mitt M2N-E idag, fick inte igång mina grejer (fast det var processorn som var defekt). har svårt att tro att det skulle vara problematiskt, ASUS brukar ju leverera kvalité!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinnica
erk, verkar inte särskilt lovande. återkommer när jag fått min processor nästa vecka, fick tillbaka mitt M2N-E idag, fick inte igång mina grejer (fast det var processorn som var defekt). har svårt att tro att det skulle vara problematiskt, ASUS brukar ju leverera kvalité!

Jo men nytt är nytt...kommer säkert nyare revisioner av kortet senare som är bättre.
Spännande att se hur det kommer funka för dig då iallafall, skriv gärna nåt sen när du får igång det, vad du kör för minnen osv.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Absolut, enligt tester hos komplett's support för felsökning så funkade det ju ialla fall, jag hade samma problem som många andra på asus forum, d.v.s. att datorn startade upp 3-4 sekunder för att sedan dö igen.

Fast i mitt fall visade det sig att cpu'n var defekt, men jag undrar hur det kan komma sig att så många andra har samma problem med samma moderkort, får en att fundera lite.

fast dem tester som gjordes (utan problem) hos komplett var

(stresstest)
Burn in Test 4.0 i 30min - OK
Prime95 i 30min - OK
FableMark i 30min - OK

samt installation av windows XP med alla drivrutiner - OK

komponenterna som testades var följande,

ASUS M2N-E
XFX GF7900GTX
Corsair TWIN2X 6400 1Gb CL5
ingen aning vilken CPU dem testade

Så jag hoppas att jag slipper hamna med samma problem när jag sätter i min X2 5000+ nästa vecka för då blir jag tokig.
Jag kan ju inte ha kortslutit moderkortet för alla distanserna (9) är ju på plats, för det är väl inget mer än så som ska göras för att det ska fungera.