Intel Conroe E6300 eller AMD X2 4600 ?? Snabba svar tack=)

Permalänk

Intel Conroe E6300 eller AMD X2 4600 ?? Snabba svar tack=)

Vilken presterar bäst av dessa i nuläget och vilken går att klocka hårdast??

Har ju hört talas om E6600 som klockat 4 ghz med luft! hur mycket går en E6300 att dra upp?

Eller ska man helt enkelt köpa en AMD 4600 X2 istället?: köper system i morgon tacksam för snabba svar.

Permalänk

lått en conroe... jag vet att 6300 är den billigaste modellen men den presterar iaf grymmt bra och går lätt att överklocka...

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core2duo-e6300_1...

Permalänk
Medlem

E6300 kommer inte så högt som E6600 av en enkel aledning. FSB tak på moderkorten. Båda processorerna når FSB taket på nästan alla moderkort. Så ju högre multipel destå bättre klock. E6600 har 9 om jag minns rätt och E6300 har 7.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Re: Intel Conroe E6300 eller AMD X2 4600 ?? Snabba svar tack=)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ezco=
Vilken presterar bäst av dessa i nuläget och vilken går att klocka hårdast??

Har ju hört talas om E6600 som klockat 4 ghz med luft! hur mycket går en E6300 att dra upp?

Eller ska man helt enkelt köpa en AMD 4600 X2 istället?: köper system i morgon tacksam för snabba svar.

Men AMD'n är bättre än den i några tester, ta E6600 för att slå den i allting. (stort) Men om du inte har pengarna så kan du väl ta en E6400? Den är t.o.m billigare än AMD'n och bättre.

Permalänk

Hur pass framtidsäkert är socketen AM2 ?? kommer de nya prollarna från amd att använda sig av den socketen??

Permalänk
Medlem

AM3 processorer ska enligt AMD även fungera på AM2 brädor (inte tvärtom dock)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinnica
AM3 processorer ska enligt AMD även fungera på AM2 brädor (inte tvärtom dock)

AM3? Jag e tydligen lite efter Kan du berätta mer om AM3? När kommer de ut, osv?

Permalänk
Medlem

det vet nog inte ens AMD tror jag, dem har bara gått ut med att i framtiden så kommer AM3 prollar fungera på AM2 moderkort, vilket känns skönt

Permalänk

Okey då slår ja till på en X2 4600 eller nått ikväll då. Tack för svaren