Permalänk

VA?! AM2 på asrock dual sata2 939??

Såg på nätet att dual sata kan använda am2 prollar, men hur ska den få plats?
den har väl fler pins än socket 939?

http://www.asrock.com/support/download.asp?Model=939Dual-SATA...

???

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

det finns ett instickskort man får köpa till och plugga in för att få am2 stöd.

mer ingående vet jag inte tyvär

Visa signatur

Huvuddator: | Gigabyte X58A-UD3R | Core i7 930@4GHz | 6GB (3x2) Corsair XMS3 | Zotac GTX570 |
Backupdator: | DFI DK P45-T2RS Plus | Core 2 Duo E6750@3.2GHz | 4GB (2x2) Corsair Dominator PC8500 | XFX 8800GTS XT 640MB |

Permalänk
Hedersmedlem

En sådan här får man köpa och man måste köpa DDR2 minnen också.

http://www.asrock.com/product/AM2CPU%20Board.htm

Har inte hittat någon som säljer den i Sverige än.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

aha jag trodde man kunde flasha till det och på så sätt kunna uppgradera i framtiden vid behov.
men tack för svaren.:d

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det blir inte mycket billigare än att köpa ett nytt moderkort men man får AGP stöd som inte erbjuds på nya kort.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Jag tycker det står att man måste ha ett specielt moderkort med en port för uppgraderingskortet.......

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klargplutte
Jag tycker det står att man måste ha ett specielt moderkort med en port för uppgraderingskortet.......

ja man måste ha Dual SATA 2. Det finns en särskilld port på moderkortet som den passar i.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Jag gick med i lotteriet för att få en... i augusti får jag se hur det gick

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk

Jag menade speciell variant av Dual SATA 2 , men om nu alla har den porten så är det ju inget krux

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk

hmm... kan den då sätta ihop de två processorerna så att de också delar på bördan? quad-core

Permalänk
Hedersmedlem

Nej!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klargplutte
Jag tycker det står att man måste ha ett specielt moderkort med en port för uppgraderingskortet.......

Just precis så.

Permalänk
Medlem

Am2 har 940 pins men de är olika placerade så de går inte att köra ett 940 moderkort med en am2 processor..

Visa signatur

A64 3200@2300mhz, Gainward 7800gt gs, Dfi Lanparty sli-dr expert, 1024 speedpremium.

Permalänk
Medlem

Men S940 dvs den som är till Opterons för workstations etc har inte ens nämnts i den här tråden.

Bara övergången från S939 till AM2, vilket redan har klurats ut att det går att göra med ett speciellt instickskort till Dual SATA 2-moderkortet.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Jepp spring ut och köp och billig var den.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Jepp spring ut och köp och billig var den.

Det är kul att se lilla budget-ASrock göra vad inga andra stora tillverkare klarar av. De andra kanske inte vill det ens?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd

hur fungerar det o klocka med en sån där då ?

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen aning och nu har jag tyvärr gett bort mitt kort så det blir inget leka av för mig.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Slänger in lite "tyg" i brasan. Inte mycket att komma med.

http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/AM2%20CPU%20Board/g1.h...

Frågan jag ställer är om ULi M1695 chipset håller måttet (DDR/DDR2)? Den verkar ju onekligen intressant om man har bland dem bättre AGP korten.

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk

verkar vara ett revligt alternativ

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

haha det presterade ju tillochmed bättre än NF4-kortet i Q4!

300kr har man ju råd med. ska nog fan beställa.

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det är kul att se lilla budget-ASrock göra vad inga andra stora tillverkare klarar av. De andra kanske inte vill det ens?

Jo detta kom som en överraskning :)...