Mighty Mouse blir trådlös

Permalänk
Melding Plague

Mighty Mouse blir trådlös

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vilket kliv i utvecklingen, starkt jobbat Apple!

Permalänk
Medlem

Trådlöstutte

Permalänk
Medlem

Tyckte den nyheten var dåligt skriven, grammatiska fel

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Avstängd

Du är så positiv jämt!.

Permalänk

Den har ju redan släppts: http://www.apple.com/mightymouse/

Svenskt pris finns inte än men räkna med minst 700kr. (69$ kostar den i USA)

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralmqvist
Den har ju redan släppts: http://www.apple.com/mightymouse/

Svenskt pris finns inte än men räkna med minst 700kr. (69$ kostar den i USA)

Grejjen är att apple presenterar produkten samma dag som den släpps

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Grejjen är att apple presenterar produkten samma dag som den släpps

Ja det stämmer. Och den har lanserats idag. http://store.apple.com
Men den finns inte på svenska Applestore än.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem

Skrattar alltid när brorsan måste byta batterier, nej sladd ftw.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralmqvist
Den har ju redan släppts: http://www.apple.com/mightymouse/

Svenskt pris finns inte än men räkna med minst 700kr. (69$ kostar den i USA)

Apples trådlösa mus/tangentbord blir ändå ett par hundra kornor billigare än ett Dinovo

Detta blir ett givet köp till min önskade Mac mini

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Kanske måste köpa en sån då :S

Fungerar vänster och högerklickningen bra? Hur många gånger av 10st högerklick råkar den ta vänster istället?

Samma sak med att klämma på musen, fungerar det bra?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

hehe förlåt måste bara säga... mac användare har börjat tyckat att man kan använda med än EN knapp.. nåja utvecklingen går ju åt rätt håll.. kanske man kan testa en MAC om några år.. när Windows funkar helt etc. etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
hehe förlåt måste bara säga... mac användare har börjat tyckat att man kan använda med än EN knapp.. nåja utvecklingen går ju åt rätt håll.. kanske man kan testa en MAC om några år.. när Windows funkar helt etc. etc.

det är ju fortfarande bara en knapp, men som akn användas som två knappar :D:D men folk tycker att man kan använda "med en kanpp" ja :D:D

farsan har en mighty mouse, sladdversionen självklart, o grejjen är att jag tycker den funkar riktigt bra. klickat fel nån enstaka gång under de veckor jag använt den, alltså max 2 gånger på typ 2 månader, om ens det, och då handlar det inte riktigt om att trycka fel heller, utan att jag tryckt på båda samtidigt, o inget har hänt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Kanske måste köpa en sån då :S

Fungerar vänster och högerklickningen bra? Hur många gånger av 10st högerklick råkar den ta vänster istället?

Samma sak med att klämma på musen, fungerar det bra?

0 gånger av 10 om inte någon olydig finger råkat smita dit.

eftersom sidoknapparna är just där man (jag iaf) brukar lyfta musen händer det däremot ibland. det finns dock en spärr mot det, men den funkar bara om man lyfter musen så den förlorar markkontaketn helt.

enda nackdelen med MM-systemet är om man vill trycka ner "båda" knapparna samtidigt, det går givetvis inte. annars är den toppen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hoppas de inte tvingar på några kunder en sån där.

Trådbundet är överlägset för normal användning anser jag.
Lite konstigt att apple var så sena med det här tycker jag.

Permalänk
Medlem

Den trådlösa modellen använder ju också laser istället för optik (ni förstår vad jag menar, det är sent och jag glömmer ord). Skrev ni ingenting om det eller missade jag det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Den trådlösa modellen använder ju också laser istället för optik (ni förstår vad jag menar, det är sent och jag glömmer ord). Skrev ni ingenting om det eller missade jag det?

Laser istället för LED, båda är optiska Förlåt, jag ska vara snäll

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Har testat mighty mouse vid några tillfällen och alltid irriterat mig kraftigt på det faktum att man måste lyfta på det ena fingret för att kunna klicka med det andra. Oerhört irriterande i min mening, den fina scrollkulan är däremot utmärkt. Jaja, det skall mycket till för att få mig att överge mitt UltraX Flat och mx500.

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wufflon
Har testat mighty mouse vid några tillfällen och alltid irriterat mig kraftigt på det faktum att man måste lyfta på det ena fingret för att kunna klicka med det andra. Oerhört irriterande i min mening, den fina scrollkulan är däremot utmärkt. Jaja, det skall mycket till för att få mig att överge mitt UltraX Flat och mx500.

Det har jag aldrig upplevt med min mighty mouse som jag använt sedan maj. Däremot stör jag mig på det andra i tråden påpekat: den kan inte tolka tryck på båda knapparna samtidigt.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

vilket missfoster till mus.