Permalänk
Medlem

Oops...klantig med strömsladden :D

Om någon undrar ifall man kan sätta i strömkablen till moderkortet ordentligt snett, starta datorn, efter en minuts funderande varför den inte bootar och varför hd-lampan lyser konstant upptäcka att CPU samt chassi fläktar är stilla, stänga av datorn, med strömmen fortfarande på trycka i strömsladden helt, och sedan dra igång burken....
.....så jodå, det kan man tydligen göra

Hoppas inget tog skada bara...klantigt värre.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

intressant fakta alltså, det är ju ganska ofta det händer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
intressant fakta alltså, det är ju ganska ofta det händer...

Hehe jo, man blir ju nästan lite stolt över händelsen

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Hehe jo, man blir ju nästan lite stolt över händelsen

LOL!!!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Avstängd

jag fattar inte,du lyckades trycka i strömsladden till mobot när datorn va på?
jaja,grattis att din dator fungerar då.

jag har lyckats trycka i ett 64mb minnen när min p2 celleron va igång o vips så stod det 192mb istellet för 128 i cpu-z

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
jag fattar inte,du lyckades trycka i strömsladden till mobot när datorn va på?
jaja,grattis att din dator fungerar då.

jag har lyckats trycka i ett 64mb minnen när min p2 celleron va igång o vips så stod det 192mb istellet för 128 i cpu-z

Njae, jag stängde ju av datorn, men strömkabeln var i så moderkortet hade ström.
Men men, är nog iofs värre med graffekort och liknande där en sned instoppning kan kortsluta pinnar. 20-pins strömkontakten har ju iallafall tydligt separerade och isolerade distinkta pinnar.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
LOL!!!

SLUTA SÄGA LOL..Det låter så fjortis aktigt!!

Permalänk
Medlem

Jag har startat min P4 utan kylfläns

Den överlevde och lever än

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Hedersmedlem

När jag monterade en skitbillig skräpkylare på morsans Duron krossades så mycket av kanterna att man inte kan läsa den översta raden text ovanpå den.

Snacka om chock när den startade som om inget hade hänt. Den rullar på än, såhär efter 4 år.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Avstängd

så hollbara trodde jag inte dom kunde va med tanke på att dom inte har ihs

jag tryckte i ett minne snett en gång o starta i minnena klara sig fint,men det gjorde tyverr inte min3700+ så den gick in på rma så fick jag en som klocka sämst istellet