Uppdateringstips efter ett "poff" och lite rök!

Permalänk
Medlem

Uppdateringstips efter ett "poff" och lite rök!

Kära vänner...
Jag skulle återställa en vad jag trodde var "snabbsäkring" på nätagget. Men efter att istället ha slagit till 115V-läget så det POFF... Nu är det dags att beställa nytt nätagg. Och då passar jag på att vända mig till er för tips. Kan ju försöka passa på att uppgradera datorn lite när jag ändå är igång.

Tanken är nämligen att jag vill köra Win Vista och låta datorn vara en central mediamaskin framöver, då som krav att den ska kunna vara igång dygnet runt och lira musik, film och möjlighet att kolla på digitalTV i datorn utan att det hackar och går trögt. Tänkte uteslutande använda en projektor.

Är eg. nöjd med datorpresandan i övrigt. Lirar inte mkt spel och så. Men det är just ur mediasynpunkt som jag vill vara garderad! Vad behöver jag för grejer?

Det ska ju vara rimliga uppdateringar. Antar att jag tex inte behöver titta på DDR2-minnen då dessa lämpar sig bäst för "hardcore gamers"? Eller har jag fel?

Blir det bra kraft för "mina behov" om jag köper till ett 1 gig DDR-minne exempelvis: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=512DDR400 till 3:e och sista kortplatsen?

Granska gärna mina komponenter nu och kom med tips på vilken eller vilka delar som är viktigast för prestandan att byta ut mot vad för att få en schysst mediatvdator för framtiden!

Är tacksam för motiveringar till förslagen så jag och alla tusentals anonyma läsare har en chans att lära sig något

#####
Chieftec Matrix MediumTower m/dörr Svart
- Kabinett m/360W MX-01B-D P4 / AMD - (NU SÖNDERBRÄND)

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz
- Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

Creative Högtalare Inspire T5400
- (Sub,5 monitorer,förstärkare), Retail

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack
- Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

Abit NF7-S V2.0 Moderkort, Socket A SATA
- nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire

Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA
- S-ATA/150 8MB cache 7200RPM

MSI DVD-brännare IDE DR4-A, Retail
- DVD+R/+RW och DVD-R/-RW

Spire CPU-fläkt WhisperRock IV Socket A
- SPA04B4 För AMD upp till XP 3200+

PowerColor Radeon 9600 PRO EZ 128MB
- AGP, ATI 9600PRO, DVI-I, TV-Out, Retail
#####

Tack igen på förhand!

Visa signatur

// skank was here