Asus P5W DH kan kräva BIOS-flash för Core 2

Permalänk
Melding Plague

Asus P5W DH kan kräva BIOS-flash för Core 2

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Uh oh.

Nu måste jag hitta en brännare så jag kan få ner den där cd:n!

Permalänk
Medlem

Nedladdat och nerbränt :).
Nu fattas bara brädan hehe.....

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

bra att downloaden inte går förbi 92.9%

provar imorron igen...

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Avstängd

Funderar på ett p5w dh så jag laddade ner för säkerhetsskull

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

det kommer fixas på dom nya tror jag o ja vet att vissar har bett komplett lite snällt o flasha åt dom

men p5w DH är inte det bästa moderkortet till conroe va jag vet för gigabytes nya är populärt o sen när dfi kommer så blir det väl ett sånt man köper till conroe

Permalänk
Medlem

Var det inte DFI-kortet som bara klarade 350 FSB ? rätt värdelöst isåfall :/

Eller ja, ska man inte överklocka är det väl bra

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Var det inte DFI-kortet som bara klarade 350 FSB ? rätt värdelöst isåfall :/

Eller ja, ska man inte överklocka är det väl bra

Möjligtvis det med nvidia chipset, men RD600 kortet som alla verkar vänta på klarar 425 eller nåt sånt.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Vem uppgraderar inte BIOS när man köper nytt kort?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .pgl.
Vem uppgraderar inte BIOS när man köper nytt kort?

Ofta det finns BIOS-uppdateringar till ett kort som inte ens har kommit ut i handeln än.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Ofta det finns BIOS-uppdateringar till ett kort som inte ens har kommit ut i handeln än.

I USA har det gått att köpa ett bra tag, och jag antar att det gäller Asien med.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
I USA har det gått att köpa ett bra tag, och jag antar att det gäller Asien med.

Jo, jag var i Hong-Kong och Kina för 2 veckor sen och då fanns det kortet att köpa och redan då fanns det ett BIOS att ladda hem från ASUS sida.

Om ni någon gång åker till Hong-Kong kan jag rekommendera att ni tar er till Golden Computer Centre i Sham Shui Po, Kowloon!

Permalänk
Hedersmedlem

Problemet ligger ju att om man inte har en annan processor som är 775 så kan man inte flasha brädan... Problemet är känt med P5W och även Abits nya 965-kort.

Permalänk
Avstängd

gigabytes klarar väldigt hög fsb.
coolalers 975xbx kort som va extremt moddat gick också få upp hög fsb på.

men själv tycker jag det är för tidigt o köpa conroe mobo nu.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker nyheten är lite motsägande?

Först finns det en CD med nyaste bios, sen står det att om man vill ha moderkortet iallafall så får man vänta på en ny bios för stöd för Core2Duo? :S

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Är det verkligen så enkelt? På Xtremesystems så gjorde dom en guide om hur man hotflashade sitt kort, känns lite onödigt om det bara är att flasha vanligt.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

det går fortfarande inte att få ner hela filen

kan ingen lägga upp en tillfällig mirror eller
finns filen att ladda ner nån annanstans?

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcman
det går fortfarande inte att få ner hela filen

kan ingen lägga upp en tillfällig mirror eller
finns filen att ladda ner nån annanstans?

min stannade på 93% men sen väntade jag några sekunder så tog den resten. Använde IE

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om det här:
http://www.techpowerup.com/articles//overclocking/vidcard/34/...

Så slipper man slösa en cd. Kom dock ihåg att ta backup på dom filerna på usb-minnet du behöver.

På Asus-moderkort är det väldigt enkelt att boota från USB-minne (iaf med AMI-bios)

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Problemet ligger ju att om man inte har en annan processor som är 775 så kan man inte flasha brädan... Problemet är känt med P5W och även Abits nya 965-kort.

Det stod ju att man kunde boota så långt med en Conroe att man kunde flasha bioset.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Hedersmedlem

kortet finns jhu i lager i hela eu så..

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Är det bara jag som tycker nyheten är lite motsägande?

Först finns det en CD med nyaste bios, sen står det att om man vill ha moderkortet iallafall så får man vänta på en ny bios för stöd för Core2Duo? :S

Det var ju om man inte kunde flasha bios själv som man skulle vänta.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Citat:

Hej Henrik,

Vad jag hörde senast så jobbar ASUS med att uppdatera BIOS på dessa moderkort innan leverans till återförsäljare sker. Därav har vi fortfarande bara ett preliminärt leveransdatum satt.
Troligen så skall således BIOS mao vara uppdaterad när leverans sker till dig.

(Från komplett.se)

Jag får hoppas att det inte blir försenat till den 12:e (eller efter). Vill inte sitta där med alla delar utan moderkortet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strumpan2k
min stannade på 93% men sen väntade jag några sekunder så tog den resten. Använde IE

Har inte ASUS kvar sin ftp server? själv har jag inte använt nåt ASUS moderkort sedan Socket A tiden, min f.d. AMD 1900+ Palomino CPU var ny, och det var ju ett bra tag sedan

Nu är det MSI och ett gammalt Soltek kort som används

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

dendär bootskivan, när det är dags,är det bara att boota upp med den å sen löser sig allt av sig självt? eller måste manfixa nå flashprogram eller nått sånt, aldrig flashat nå förut så har ingen koll på hur skiten funkar, nu blev man genast lite nervigare inför det kommande datorihopplocket :<

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

vilken biosversion är de som ligger på skivan? Jag har redan uppgraderat till 0701 är det den som följer med?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Någon som använt skivan och can berätta hur det går till?

Vilket program bände ni filen till cd med?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

jag kan fortfarande inte ladda ner mer än 92.9%

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.