Permalänk
Medlem

Asus A8n32-SLI Deluxe

Hej,

Jag håller på och bygger en dator nu när S939 är så billigt och funderar på Asus A8N32-SLI Deluxe men vill gärna höra vad ni tycker om detta kort då då det bara fanns 2 inlägg på komplett, även fast dom rösta fullt.

PS: JAg tänker inte uppdatera till AM2 förns dom kommer med något som är värt att köpa inom den krets !!

Mvh

Permalänk
Medlem

Varför inte gå till ett Conroesystem.
"Vad är det för FANBOYS som röstar på AMD när det är bevisat att Intel krossar dom i nuläget !!!!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loranga1
Varför inte gå till ett Conroesystem.
"Vad är det för FANBOYS som röstar på AMD när det är bevisat att Intel krossar dom i nuläget !!!!"

Haha,

Jag har inte pengar till ett conroesystem men jag har det till ett S939 system som klarar sig ett tag till. Därför S939, och jag ska bygga conroe och det var meningen att jag skulle göra det fast min ekonomi blev inte som jag hade tänkt...

Mvh

Permalänk

Har två stycken.. tycker dom funkar kanon. Enda som jag känt e att Nordbryggan blir lite väl varm med en zalman passiv kylare på..

har dock inte testat siliconraid platserna än.. men det kommer väl. Men det e smidigt med dubbla nätverkskort så man kan köra gblan mellan datorerna.

Edit: du kan få köpa loss ena paket av mig om du vill..

Visa signatur

Ta inte livet för allvarligt, du kommer ändå inte ur det levande!

Hiper Type R 580W - brann upp med en maxbelastning på 77W!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muggesand
Har två stycken.. tycker dom funkar kanon. Enda som jag känt e att Nordbryggan blir lite väl varm med en zalman passiv kylare på..

har dock inte testat siliconraid platserna än.. men det kommer väl. Men det e smidigt med dubbla nätverkskort så man kan köra gblan mellan datorerna.

Edit: du kan få köpa loss ena paket av mig om du vill..

Är du säker på att ni snackar om samma moderkort nu?

A8N32-SLI Deluxe har passiv heatpipekylning på båda chipset den har, att få dit en passiv Zalmankylare låter som ett svårt och onödigt, för att inte säga nästan omöjligt projekt.

Jag skulle inte rekomendera detta moderkort om du absolut inte måste ha fetaste överklocken och få ut de sista 10 poängen i 3dmark. Större bandbredd på PCI-E spelar ingen roll om inget utnyttjar den.

Dessutom är det extra chippet som krävs för 32X SLI väldigt strömkrävande, så trots dee "effektiva" VRM-kretsarna på detta moderkort så drar det mellan 20-50W mer än andra vanliga nForce4-SLI-moderkort. Som referens kanske bör nämnas att en Venice 3000+ drar 30W full load, dvs ungefär som det extra lilla chippet för 32X SLI gör.

A8N-SLI Premium tycker jag verkar som ett bättre val. Det drar mindre ström och du får 8 SATA-platser (jämfört med A8N32-SLI's 5 + 1 extern). Det klockar helt okej också (min processor sätter stopp före moderkortet). Det är dessutom billigare.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Är du säker på att ni snackar om samma moderkort nu?

A8N32-SLI Deluxe har passiv heatpipekylning på båda chipset den har, att få dit en passiv Zalmankylare låter som ett svårt och onödigt, för att inte säga nästan omöjligt projekt.

Sorry.. missade 32.. har två st A8N SLI Deluxe..

Visa signatur

Ta inte livet för allvarligt, du kommer ändå inte ur det levande!

Hiper Type R 580W - brann upp med en maxbelastning på 77W!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ett A8N32 SLI Deluxe, fungerar galant, leker lite i 310 FSB med min opteron nu. Har inga som helst värmeproblem.