Permalänk
Medlem

värt att uppgradera till conroe?

ja har datorn i sign. är det värt att byta till conroe och köpa nytt moderkort, minne och processor?

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem

nope bättre att lägga pengarna på ett nytt grafikkort och kanske 1 gig till ger mycket mer prestanda för pengarna än att köpa en ny conroe

Permalänk
Medlem

va har du för kylning på din X2:a :O?

Visa signatur

» C2D E4300 @ 3GHz (Scythe Ninja) » Gigabyte 965P-DS3P Rev 2.0 » XFX 7900GT @ 690/900MHz (VF900) » 2GB Corsair XMS2-6400 DDR2 900MHz » WD Raptor ADFD (36GB) & 2x Samsung SP2504C (250GB) » Seasonic S12 430W » Antec P180 SPCR » X-Fi XtremeGamer » Samsung TFT 931BF »

3DMark05: 12016 .:. 3DMark06: 5823 .:. SuperPi: 19.093s

Permalänk
Inaktiv

Nja, undrar om jag kan hålla med dig där loranga =/ Conroe är trots allt MYCKET bättre än i princip alla gamla AMD och Intel processorer.
E6600 modellen spöar faktiskt FX-62 i minst 6-7 fall av 10.

1 GB mer minne är mycket enkelt att skaffa om han väljer att byta till C2D eftersom han ändå måste byta ut minnet han redan har.

En uppgradering av moderkortet skule kunna ge honom bättre ljudkort, snabbare nätverkskort, fler USB 2.0 utgångar och fler SATA II platser.

I slutändan beror det på budgeten.

Permalänk
Medlem

Fast killen har ju en riktig high-end athlon dualcore. Så jag är tveksam, känns som att oavset spel så kommer han att bli gpu begränsad först.

Blir ju ganska mycket pengar emellan. Speciellt eftersom han har ett low-end grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kondor
va har du för kylning på din X2:a :O?

bigwater 745

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Inaktiv

Bra poäng Semjonov. Det smartaste kanske skulle vara att byta upp bara grafikkortet och det andra lite senare, på så sätt slipper man tidiga buggar som brukar finnas hos nylanserad hårdvara.

Men att köpa mer minne till nuvarande riggen tycker jag bara verkar vara ett slöseri. Vare sig han kommer byta till AMD eller Intel vid processorbyte så blir alla minnesmoduler i den nuvarande riggen värdelösa.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag inte uppgraderat. För liten skillnad.

Men det e klart. Du kan ju köpa en billig e6400 och klocka upp den. Conroe verkar ganska klockvänliga

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2802&p=1

Permalänk
Inaktiv

För liten skillnad? vad kräver du, dubbla prestandan redan i low-end?
Core 2 Duos medelsegment presterar bättre än ALLA AMDs och Intels existerande processorer på marknaden, och det till ett pris som inte ens är hälften av FX-62, den hittills snabbaste processorn!

Permalänk
Medlem

mark501

verkar inte veta mycket om conroe vilka cpu är det idag som man tar alla 3dmark och superpi med tror du ??? inte amd iaf

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
mark501

verkar inte veta mycket om conroe vilka cpu är det idag som man tar alla 3dmark och superpi med tror du ??? inte amd iaf

Jättebra om man sitter o benchar datorn med 3dmark och superpi hela dagarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazda

För liten skillnad? vad kräver du, dubbla prestandan redan i low-end?
Core 2 Duos medelsegment presterar bättre än ALLA AMDs och Intels existerande processorer på marknaden, och det till ett pris som inte ens är hälften av FX-62, den hittills snabbaste processorn!

Jo jag vet att Conroe spöar allt vad AMD kan erbjuda. Men personligen tycker jag skillnaden mellan en X2 @ 2.9GHz och säg en e6600 eller 6700 för liten för att det ska vara värt uppgradering. Men å andra sidan är jag ju van o tänka med plånboken så...

Permalänk

i snitt så är conroe 20% snabbare än amd klock för klock i 32bitar
och 14% i snitt på 64bitars...

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte värt det. Problemet är att din uppgradering blir mycket dyrare än bara processorn. Moderkorten är skitdyra i dagsläget och minnet kommer att kosta en hel del också.

Om du känner att du måste uppgradera kanske ett grafikkort hade varit vettigt. Fast jag hade nog väntat lite mer tills DX10-korten kommer. DX9 korten kommer ju blir mycket billigare även om du inte tycker att DX10 är värt det.

Permalänk
Avstängd

vill man ha en snabare dator så uppgraderar man till conroe annars så låter man bli,svårare än så behöver det inte va.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
vill man ha en snabare dator så uppgraderar man till conroe annars så låter man bli,svårare än så behöver det inte va.

Åtminstone i spel så betyder grafikkortet BETYDLIGT mer än processorn.

Ett X1900XT på hans dator om han klockar processorn lite ger en hel del mer än ha ett sugigt X1600 Pro på världens snabbaste Conroe. Det är fakta. Han behöver bättre grafikkort betydligt mer än en ny processor. Redan nu så är hans grafikkort en flaskhals.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Åtminstone i spel så betyder grafikkortet BETYDLIGT mer än processorn.

Inte riktigt 100% sant, Oblivion är ett exempel på spel som är mycket beroende av CPU. Finns ett test på Anandtech där de kollar upp saken har jag för mig, kan fixa en länk senare.

<EDIT>
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2747

Ett bra grafikkort kräver självklart en snabb processor. Det märks speciellt i spel som Oblivion där CPU-flaskhalsar märks väl.
</EDIT>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Det är inte värt det. Problemet är att din uppgradering blir mycket dyrare än bara processorn. Moderkorten är skitdyra i dagsläget och minnet kommer att kosta en hel del också.

Om du känner att du måste uppgradera kanske ett grafikkort hade varit vettigt. Fast jag hade nog väntat lite mer tills DX10-korten kommer. DX9 korten kommer ju blir mycket billigare även om du inte tycker att DX10 är värt det.

Håller till fullo med jag hade inte uppgraderat nåt i dagsläget alls, rent ut sagt idiotiskt att göra det innan DX10.
Bättre att sitta och stoppa pengar i madrassen sålänge och sen köpa en riktigt smaskig setup när DX10 släpps.

men det e min åsikt.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Ett X1900XT på hans dator om han klockar processorn lite ger en hel del mer än ha ett sugigt X1600 Pro på världens snabbaste Conroe. Det är fakta. Han behöver bättre grafikkort betydligt mer än en ny processor. Redan nu så är hans grafikkort en flaskhals.

Beror helt på hur mycket han spelar eller vilka krav han har på spelgrafiken. 1600pro kanske funkar perfekt till det han använder datorn till.

Permalänk
Inaktiv

Jag tänker vänta till årsskiftet innan jag gör av med pengar på dator delar Det har många fördelar:

1. Grafikkort som stödjer DirectX 10 har förhoppningsvis börjat släppas över alla prissegment, och pressar alltså inte bara priserna på high-end korten. (De sämre korten kommer ju självklart också följa med i priserna, men de stora prissänkningarna kommer när de får uppgraderingar i samma prissegment)
= Sparar pengar

2. Core 2 Duo kommer förhoppningsvis ha blivit av med eventuella "barnsjukdomar" och kanske om man har riktig tur blivit släppta i en ny stepping
= Bättre prestanda (Som om det behövs )

3. Fler moderkort med stöd för Core 2 Duo ute på marknaden (konkurrens vilket leder till lägre priser), och de som existerar redan idag kommer ha mycket mognare BIOS.
= Sparar pengar, bättre prestanda

4. Spekulativt kommer detta generationsbyte på processormarknaden (AM2 + Conroe) ge ett uppsving i minnesmarknaden också eftersom många AMD fantaster kommer byta till AM2 och därmed byta till DDR2 och många också kommer köpa nya Core 2 Duo system som också använder DDR2 minnen. Det borde ge lägre priser på minnesmoduler De lär inte våga hålla priserna uppe efter alla stämningar i USA
= Sparar pengar

5. Conroe drar inte lika mycket ström som tdigare processorer och det ökande Watt-talet på nätaggregat stannar av och man kan alltså nöja sig med ett nätaggregat på kanske 450W istället för 500-600W (Har inget med att vänta med köpet att göra, men ändå ^^)
= Sparar pengar

6. ICH8 sydbryggans avsaknad av IDE-stöd och det faktum att optiska enheter med SATA börjat släppas kommer antagligen medföra en ökning i bytet från IDE till SATA och därmed lägre priser på SATA enheter p.g.a. kraftigare konkurrens.
= Sparar pengar

Nackdelar:

1. Måste vänta några månader till =/ Jag kan leva med det iallafall

Permalänk
Medlem

En uppgradering till conro ser tämligen meningslös ut i ditt fall. Även om du byter processor kommer grafikkortet sätta gränserna, vilket gör att processorn inte är vad som behöver uppgraderas först.

Jag skulle satsat på mer minne och ett vassare grafikkort istället. Det spelar ju liksom ingen som helst roll om conroe är lite vassare än X2, när båda ändå blir begränsade på samma nivå av övriga systemet.

Sen finns ju aspekten om det är värt det eller inte. Frågar man mig så presterar en X2:a mer än tillräckligt idag, och alltså är pengarna man slänger ut på ett conroesystem rätt bortslösade enligt mig eftersom X2 redan är bra nog ett tag till, iallafall fram till conroe varit ute ett tag och sjunkit i pris och blivit ordentligt testat och så.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
En uppgradering till conro ser tämligen meningslös ut i ditt fall. Även om du byter processor kommer grafikkortet sätta gränserna, vilket gör att processorn inte är vad som behöver uppgraderas först.

Jag skulle satsat på mer minne och ett vassare grafikkort istället. Det spelar ju liksom ingen som helst roll om conroe är lite vassare än X2, när båda ändå blir begränsade på samma nivå av övriga systemet.

Sen finns ju aspekten om det är värt det eller inte. Frågar man mig så presterar en X2:a mer än tillräckligt idag, och alltså är pengarna man slänger ut på ett conroesystem rätt bortslösade enligt mig eftersom X2 redan är bra nog ett tag till, iallafall fram till conroe varit ute ett tag och sjunkit i pris och blivit ordentligt testat och så.

Sant som du säger, däremot så finns det applikationer som inte är grafikkrävande som bara mår bra av mer processorkraft, då finns inget "tak" för vad som ger bättre prestanda som är fallet i t.ex. spel där processorn inte spelar någon roll när den kör om grafikkortet.

Sen ska man ju använda sig av dessa applikationer för att behöva den där prestandan (tyvärr är de flesta sådana program också minneskrävande )

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
En uppgradering till conro ser tämligen meningslös ut i ditt fall. Även om du byter processor kommer grafikkortet sätta gränserna, vilket gör att processorn inte är vad som behöver uppgraderas först.

Jag skulle satsat på mer minne och ett vassare grafikkort istället. Det spelar ju liksom ingen som helst roll om conroe är lite vassare än X2, när båda ändå blir begränsade på samma nivå av övriga systemet.

Sen finns ju aspekten om det är värt det eller inte. Frågar man mig så presterar en X2:a mer än tillräckligt idag, och alltså är pengarna man slänger ut på ett conroesystem rätt bortslösade enligt mig eftersom X2 redan är bra nog ett tag till, iallafall fram till conroe varit ute ett tag och sjunkit i pris och blivit ordentligt testat och så.

Yo werd bro'!

Seriöst så håller jag med ovanstående talare.

Varför lägga en massa tusen på att uppgradera ett redan bra system till ett ännu bättre, för honoms del så ger det inte tillräcklig prestandavinst för pengarna.

Jag hade istället tagit de pengarna du hade tänkt bränna på ett Core 2 Duo -system och uppgraderat processorn och köpt nytt grafikkort. AMD processorerna kostar ingeting längre, helt sjuka prissänkningar.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Yo werd bro'!

Seriöst så håller jag med ovanstående talare.

Varför lägga en massa tusen på att uppgradera ett redan bra system till ett ännu bättre, för honoms del så ger det inte tillräcklig prestandavinst för pengarna.

Jag hade istället tagit de pengarna du hade tänkt bränna på ett Core 2 Duo -system och uppgraderat processorn och köpt nytt grafikkort. AMD processorerna kostar ingeting längre, helt sjuka prissänkningar.

Har ni räknat med pengarna för att sälja de gamla delarna? Med dagens priser kan jag komma undan med en uppgradering av CPU, moderkort, minne, grafikkort och en till hårddisk för under 3500

<EDIT>
Glömde nämna nätaggregatet som ska inhandlas också (samma siffror fortfarande )
</EDIT>

Permalänk
Medlem

Nlis Edward: Lite beroende på vad du tänkte använda din dator till finns ju som redan sagts några olika förslag på uppgraderingar och kommande uppgraderingar som folk ska göra. Jag antar att du inte är som jag som på sin höjd spelar lite CS 1.6 och därför inte behöver ett värstinggrafikkort (sitter med GF 4600 från 2002) utan att du vill spela de nyaste spelen.

Du har inte heller sagt hur mkt du är villig att lägga ut på din uppgradering men antar att det är 5000-6000 för det är vad det kommer kosta. DDR2 är inte billigt, conroe och ett moderkort likaså.

Hade jag varit du hade jag väntat på DX10, fler modeller av mobo.

Men känns det som att du måste uppgradera: Köp nytt grafikkort!

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetage
Nlis Edward: Lite beroende på vad du tänkte använda din dator till finns ju som redan sagts några olika förslag på uppgraderingar och kommande uppgraderingar som folk ska göra. Jag antar att du inte är som jag som på sin höjd spelar lite CS 1.6 och därför inte behöver ett värstinggrafikkort (sitter med GF 4600 från 2002) utan att du vill spela de nyaste spelen.

Du har inte heller sagt hur mkt du är villig att lägga ut på din uppgradering men antar att det är 5000-6000 för det är vad det kommer kosta. DDR2 är inte billigt, conroe och ett moderkort likaså.

Med risk för att bli tjatig, man borde alltid göra en värdering av hur mycket man kan sälja sakerna som ska bytas ut för (om man inte tänker spara de alltså) och räkna med det i priset.

@ Nils Edvard:
Om du kunde berätta för oss vad du ska använda datorn till, vilka spel du vill spela, hur bråttom du känner att du har och hur mycket pengar du känner att du kan göra av med så skulle vi kunna komma fram till någon slags slutsats snart Berätta helst om du tänker behålla de gamla sakerna ifall det blir uppgradering, eller om du vill sälja de så kan vi kanske hjälpa till med värdering om det skulle vara så ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazda
Sant som du säger, däremot så finns det applikationer som inte är grafikkrävande som bara mår bra av mer processorkraft, då finns inget "tak" för vad som ger bättre prestanda som är fallet i t.ex. spel där processorn inte spelar någon roll när den kör om grafikkortet.

Sen ska man ju använda sig av dessa applikationer för att behöva den där prestandan (tyvärr är de flesta sådana program också minneskrävande )

Sant, men även om man nu skulle använda datorn till huvudakligen applikationer som kräver beräkningskraft så sätter ju då som sagt minnena gränsen istället, vilket gör ett C2D-system lika haltande iallafall. Och även om de skulle vara lite bättre så lär det bara vara marginellt tror jag.

Sen är det ju fortfarande så att för 3 månader sen var X2 fortfarande riktigt heta, och de är precis lika heta idag, bara inte lika mycket som conroe. Det gammla blir inte sämmre för att det nya kommer, och det är ju knappast så att en X2 inte har tillräckligt med kraft som det är, även om conroe har mer. För att komma med en av mina rätt uttjatade jämförelser så spelar det ju inte så stor roll att den där dyra flashiga nya bilen har kraft att köra i 300 knyck, när den rätt flashiga bilen man redan har kan göra 275... och i vilket fall spelar det ju ännu mindre roll när hjulen faller av vid 200 på båda två (begränsningar av resterande system)

Så visst kan en uppgradering vara bra, speciellt då en C2D iochmed att de är nya har mer livslängd i sig än X2, men när resterande system ser ut som det gör, så spelar det ju egentligen ingen roll då båda lär bli begränsade vid ungefär samma punkt iallafall. Då är det ju mest ett slöseri av pengar för att man vill vara med i "nyhetens behag"-tåget och ägan en C2D som inte egentligen ger så mycket.

När det gäller att sälja de gammla delarna kan han ju göra det oavsett om han uppgraderar eller köper nytt. Det skulle väl i så fall vara minnena han inte ska sälja om han uppgraderar, men den inkomsten är rätt liten ändå.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Sant, men även om man nu skulle använda datorn till huvudakligen applikationer som kräver beräkningskraft så sätter ju då som sagt minnena gränsen istället, vilket gör ett C2D-system lika haltande iallafall. Och även om de skulle vara lite bättre så lär det bara vara marginellt tror jag.

Själv sitter jag en hel del med Visual Studio, där är det skönt att ha så mycket beräkningskraft som möjligt. Sen att jag fick ett bud på min gamla rigg som nästan täcker in alla uppgraderingskostnader gjorde inte valet så svårt

Har även en kompis som inte har bytt något i sin dator på 3-4 år, där känns det inte som något svårt val, byter man dator så sällan så kan man lika gärna köpa högpresterande system varje gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazda
Själv sitter jag en hel del med Visual Studio, där är det skönt att ha så mycket beräkningskraft som möjligt. Sen att jag fick ett bud på min gamla rigg som nästan täcker in alla uppgraderingskostnader gjorde inte valet så svårt

Har även en kompis som inte har bytt något i sin dator på 3-4 år, där känns det inte som något svårt val, byter man dator så sällan så kan man lika gärna köpa högpresterande system varje gång.

Men han frågar efter om det är värt att uppgradera till Conroe,och i dagsläget är det ju inte det, även om conroe faktiskt är bättre. Kanske om man nu lyckas få in det mesta genom att sälja sina gammla prylar, men då ska man ju ha lite tur och hitta nån som ger ett bra pris för dem också. Och även om man har pengarna så ändrar ju inte det att ett X2-system idag troligen lär ge bättre pris/prestanda än conroe, eftersom conroe fortfarande är hypat och lider av nyhetspriser...

Och vad tjänar han egentligen på det. I fråga om spel så är svaret nästan ingenting, eftersom grafikkortet sätter gränserna i de flesta fall. (ok visst, oblivion då, men i 9/10 fall är GPU prioriterat framför CPU is spel). När det gäller beräkningskraft så sätter minnet gränser där också, och jag tror inte att man kan säga att kostnaden för C2D+mobo+ordentligt med ddr2 är värt det när vad man tjänar är några minuter när man kodar film och dyl. Då är det ju ett bättre val att satsa på mer minne till burken han har och ett bättre grafikkort och få nästan samma prestanda i både spel och applikationer som ett conroesystem skulle ge även fast det skulle kosta mycket mer.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Men han frågar efter om det är värt att uppgradera till Conroe,och i dagsläget är det ju inte det, även om conroe faktiskt är bättre. Kanske om man nu lyckas få in det mesta genom att sälja sina gammla prylar, men då ska man ju ha lite tur och hitta nån som ger ett bra pris för dem också. Och även om man har pengarna så ändrar ju inte det att ett X2-system idag troligen lär ge bättre pris/prestanda än conroe, eftersom conroe fortfarande är hypat och lider av nyhetspriser...

Och vad tjänar han egentligen på det. I fråga om spel så är svaret nästan ingenting, eftersom grafikkortet sätter gränserna i de flesta fall. (ok visst, oblivion då, men i 9/10 fall är GPU prioriterat framför CPU is spel). När det gäller beräkningskraft så sätter minnet gränser där också, och jag tror inte att man kan säga att kostnaden för C2D+mobo+ordentligt med ddr2 är värt det när vad man tjänar är några minuter när man kodar film och dyl. Då är det ju ett bättre val att satsa på mer minne till burken han har och ett bättre grafikkort och få nästan samma prestanda i både spel och applikationer som ett conroesystem skulle ge även fast det skulle kosta mycket mer.

Självklart så kommer utgången av den här diskussionen bli att det i slutändan till störst del handlar om pengar. Jag hade själv inte tänkt uppgradera förrän i vinter runt årsskiftet någonstans, för jag håller med om att C2D just nu är alldeles för hypat.

Däremot så är den största anledningen till att jag tycker att det är värt app skaffa Conroe är att om man jämför ett kraftfullt 939 system och ett ganska kraftigt C2D så kommer AMDs system bli för omodernt och klent tidigare, mest för att det är en äldre plattform.
Personligen så rekommenderar jag system som håller så länge som möjligt, därav så föreslog jag Conroe för min kompis, eftersom han köper en dator och sen kör på den tills han MÅSTE byta för att kunna spela de spel han vill m.m. eftersom att Conroe kommer hålla längst av det som finns tillgängligt i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Skrattretande att ni alla säger att han skall byta det här och det där utan att fråga den viktigaste frågan. Vad gör han med datorn? I spel så finns det ingen anledning för honom att byta till conroe, ett bättre grafikkort skulle ge så otroligt mycket mer prestanda än att byta cpu, samma sak med att uppgradera till 2gb.

Dåså, Nils Edvard: Vad använder du datorn till?