Permalänk
Medlem

X2 processor eller inte?

Ska köpa en speldator och i tester av spel har men ju dett att en 3800+ presterar bättre än en x2 3800+.Detta beror ju dock på att processorn inte utnytjar båda kärnorna till spel MEN Crysis ska ju stöda dualcore processorer så då undrar jag,behöver man Windows Vista för att använda båda kärnonrna i spel eller kommer jag kunna utnytja en dualcore till crysis på Windows xp?

Permalänk
Hedersmedlem

Nä vissa spel som Battlefield2 går bätttre med en X2 så visst finns det anledning att köpa en men kolla efter stöd till det du vill ha datorn till och välj därefter.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

MaLo, har du någon test att hänvisa till där BF2 går bättre med X2? Nyfiken för jag bytte precis till en X2 och håller som bäst på att testa den.

Visa signatur

HTPC: Asus Pundit P4-P5N9300, E5200 + Scythe Shuriken, 4GB Corsair XMS2 6400, 30GB OCZ Vertex SSD, picoPSU-120, Noctua NF-R8 80mm, Ubuntu + XBMC.

Permalänk
Medlem

Ok då kanske det blir en x2 då.Men hur mycket prestanda boost får man när båda kärnorna används?

Permalänk
Medlem

upp till 80%

Visa signatur

Packardebell IXTREME 8340 | AMD Athlon64 3500+ | NEC DVD-RW 3530 | 2x512MB ddr400 pc3200 | Seagate 250GB SATA | Geforce 6800le 256MB PCIe | Sound Blaster Audigy SE | Razer Diamondback | altec lansing 251 | hp pavilion mx70

Permalänk
Medlem

Köp X2 säger jag. Kommande titlar kommer dra nytta av den extra kärnan. Nu när priserna fallit ska jag själv investera i X2 4600+

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)