$100 dollar laptop utan vev

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Tänk om alla företag skulle ha servrar som måste dras i snöret hela tiden. Tänk vad många nya jobb vi skulle få!

Tills någon uppfinner en maskin.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Tills någon uppfinner en maskin.

Pessimist...

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Om dom får mat, är dom självförsörjande då? nope
För att dom ska bli självförsörjande måste dom dra ner på att pippa fram mer ungar.. så kunskap om preventivmedel är nog bättre än mat.

Shit, blir ju nästan rädd. Vad i satans namn förankrar du det påståendet i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulvenstein
echo: 7,5" skärm som antagligen är större än en 12"-skärm utanpå, på en laptop som nog är rätt tjock för sitt innehåll för att man ska slippa dyra minikomponenter av allting.

Sant, men 12" datorerna kostar sen å andra sidan ~20 lax...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jag vet inte hur du ser det, men jag ser Internet som en ganska stor kunskapskälla.

Kommer datorn ha möjlighet till internet?
Har fått för mig att den inte kommer ha det, men hoppas jag har fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Tänk om alla företag skulle ha servrar som måste dras i snöret hela tiden. Tänk vad många nya jobb vi skulle få!

Tills det kom robotar som drog i snören.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Shit, blir ju nästan rädd. Vad i satans namn förankrar du det påståendet i?

Logist tänkande kanske?

Eller tror du att dom klara bättre om dom har fler magar att mätta med samma mängd mat som tidigare?

Jag kan inte få något annat svar hur dum jag än skulle vara, jag tänker ju mer när jag skiter än att få ett sådant logist svar

Vilken maja planta måste jag röka för att inbilda att mat problem försvinner genom att skaffa mer ungar?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Logist tänkande kanske?

Eller tror du att dom klara bättre om dom har fler magar att mätta med samma mängd mat som tidigare?

Jag kan inte få något annat svar hur dum jag än skulle vara, jag tänker ju mer när jag skiter än att få ett sådant logist svar

Vilken maja planta måste jag röka för att inbilda att mat problem försvinner genom att skaffa mer ungar?

hoppar verkligen att din signatur stämmer....

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Kommer datorn ha möjlighet till internet?
Har fått för mig att den inte kommer ha det, men hoppas jag har fel.

Du får läsa lite om den, det är rätt mycket balla grejjer dom hittat på för den.
Den kommer ha wlan men eftersom det inte är så bra täckning på sånt så kommer datorerna använda sig av Multihop Ad Hoc nätverk, dvs datorerna kommunicerar mellan varandra och kan skicka info vidare. Så om nån i området har lyckats fixa uppkoppling så kommer dom runt om att snika på hans lina, och dom runt om dom andra kommer snika på deras som i sin tur snikar på hans lina också.
Rätt smart lösning, dom ska ju inte porrsurfa utan läsa massa nyttigt skit på internet, dvs text, så det blir nog inga problem.

(Ad Hoc: http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hoc#Ad_hoc_computer_network )

Permalänk
Avstängd

Istället för att jidra skit mot mina inlägg.
SKRIV FÖR FAN HUR I HELVETE FÅR MAN MER MAT GENOM ATT SKAFFA FLER UNGAR.

Ni har inga svar så lägg ner er fjortisfasoner illa kvickt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Istället för att jidra skit mot mina inlägg.
SKRIV FÖR FAN HUR I HELVETE FÅR MAN MER MAT GENOM ATT SKAFFA FLER UNGAR.

Ni har inga svar så lägg ner er fjortisfasoner illa kvickt

Bara ett exempel, kan dra fler

Fler ungar = fler som kan bära vatten = mer vatten till odlingen = bättre skörd = mer vinst = mer pengar = mer mat.

Men jag förstår ditt resonemang, men håller bara delvis med. Ta ett land där det råder krig och där tex barn rövas bort för att bli soldater. Lägg till spädbarnsdödlighet + andra dödliga sjukdomar så ser du att chansen att föda ett barn och sedan få den till vuxen ålder inte är så bra.

Skaffar du fler så får du helt enkelt fler säkra kort och i länder där barnen är ens enda framtidshopp vad beträffar tex omhändertagande av föräldrar så är det viktigt att säkerställa det.

Ps, vill inte låte nedvärderande eller något, men det heter logiskt.

Nu tillbaks till topic.

*kommer inte på något*

Permalänk

Kan vi lämna den där diskussionen nu?
Mer människor betyder såklart mer mat, men inte nödvändigtvis fler som blir mätta. Dålig skörd med många människor blir fler dödsfall än dålig skörd med få människor, ungefär så tänker bomber3. Och överbefolkning ÄR ett problem

Så, har vi gått igenom det nu?...

Förövrigt CSM101, vi vet nog mycket väl att det är så det funkar; skaffa barn så att du får vård till senare. Så gjorde vi i sverige för bara några få hundra år sedan också. I u-länder har de ofta inget utvecklat pensionssystem. Är man fattig genom hela livet så är det ju rätt svårt att klara sig under de sista åren helt utan att arbeta - sålänge man inte har flera barn som kan hjälpa en med pengar och mat.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Som sagt, barn är trygghet i form av inkomst. I i princip alla samhällen som saknar rejäla sociala skyddsnät är rejält med ungar eftersträvansvärt - det är logiskt smart för familjen, tyvärr ofta förödande för kollektivet.

Edit: bomber3, att du inte vet det är ju inte så konstigt, det är många som inte gör just för att det kan verka logiskt att 10 barn innbär problem för en fattig familj. Det jag blir skrämd och arg över i dina inlägg är det märkliga och ignoranta språkbruket, du drar slutsatser om något som du egentligen inte är särskilt bildad i och skall man göra det lär man vara mer ödmjuk och försiktig än du var, det av flera anledningar. Bl.a. riskerar du att framstå som en ignorant fåne inför de som faktiskt vet och har möjlighet att säga hur det faktiskt ligger till. Tips för framtiden: Mer genuin och ödmjuk nyfikenhet, mindre kaxigt slutsatsdragande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Du får läsa lite om den, det är rätt mycket balla grejjer dom hittat på för den.
Den kommer ha wlan men eftersom det inte är så bra täckning på sånt så kommer datorerna använda sig av Multihop Ad Hoc nätverk, dvs datorerna kommunicerar mellan varandra och kan skicka info vidare. Så om nån i området har lyckats fixa uppkoppling så kommer dom runt om att snika på hans lina, och dom runt om dom andra kommer snika på deras som i sin tur snikar på hans lina också.
Rätt smart lösning, dom ska ju inte porrsurfa utan läsa massa nyttigt skit på internet, dvs text, så det blir nog inga problem.

(Ad Hoc: http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hoc#Ad_hoc_computer_network )

Grymt! Sånt skulle man ha på sin bärbara... fast enkelriktat då, ingen ska snylta på mig

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsann
Synd att dom ska måsta upptäcka o dras me windows bara.
Hoppas de finns ett annat os (som ALLVARLIGT konkurerar ms) innan dom får detta. (Snälla:).

Specialutvecklat Red Hat. Nöjd nu?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

SKRIV FÖR FAN HUR I HELVETE FÅR MAN MER MAT GENOM ATT SKAFFA FLER UNGAR.

hehe..sorry att jag tar upp detta igen men...hehe...vad väger en nyfödd bebis? ca 3kg, right?..3kg kött...hehe...räcker hela veckan, smakar som kyckling.

så får man mat genom att skaffa fler ungar

sen skulle jag vilja se den afrikanska, vad säger man? gerilla? maffia? ja, ni fattar "afrikas version av al-qaida (stavning?)"...som sitter där med sina teletubbies datorer och drar i ett snöre samtidigt som de skickar hemliga meddelanden från sina datorer om att röva bort fler barn. eller nåt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWoo
hehe..sorry att jag tar upp detta igen men...hehe...vad väger en nyfödd bebis? ca 3kg, right?..3kg kött...hehe...räcker hela veckan, smakar som kyckling.

så får man mat genom att skaffa fler ungar

sen skulle jag vilja se den afrikanska, vad säger man? gerilla? maffia? ja, ni fattar "afrikas version av al-qaida (stavning?)"...som sitter där med sina teletubbies datorer och drar i ett snöre samtidigt som de skickar hemliga meddelanden från sina datorer om att röva bort fler barn. eller nåt.

Du kanske glömmer att så mycket som barnet väger, måste kvinnan äta?
Jag kan nog lova dig att det går åt mer mat att föda ett barn än vikten på det födda barnet. Kyckling förresten? Källa? Jag har inga större kunskaper i hur nyfödda barn smakar. Antar dock att de inte är helt nyttiga för oss, men en del av köttet kan man ju alltid äta.
Nej swec, jag diskuterar bara, ni behöver inte ge mig en varning för att ni är PK.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

förlåt om du inte förstod att det bara var ett skämt.

det var bara ett sån där onödig post som man lika gärna kunde skita i att posta, men att man var så illa tvungen till att göra det ändå.

luta dig tillbaka i stolen och njut av livet istället.

Permalänk

Är det bara jag som kommer hit: http://www.geocities.com/mr_lord_sadler/own.txt när jag går in på länken till Technology Review?

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWoo
förlåt om du inte förstod att det bara var ett skämt.

det var bara ett sån där onödig post som man lika gärna kunde skita i att posta, men att man var så illa tvungen till att göra det ändå.

luta dig tillbaka i stolen och njut av livet istället.

Jag diskuterar om att man inte blir mättare för att man föder ett barn, då njuter man av livet ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Batteritid på 8h för normalt arbete + ytterligare 16h för routing?

Det där batteritiden hade jag också velat ha

Permalänk
Medlem

kunde dom inte haft en pedal som med generator som man kunde ha på golvet så slapp man använda handen för å dra upp den i mellanåt?

Hoppas snöret är starkt annars lär det gå av tillslut.

Permalänk

India Rejects One Laptop per Child Program

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slashdot
Seems like Negroponte's One Laptop per Child program has been rejected by the Ministry of Human Resource Development of India. Among the objections are concerns about the effect of extensive laptop use on children's health. Better uses for the monies, which would be required to roll out the OLPC project, are also named. Most insightful however is the observation that not one industrial country has so far implemented a similar program for its children, which casts doubt as to what the pedagogical use for notebooks in class really is."

http://hardware.slashdot.org/article.pl?sid=06/07/26/205230&t...

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
hehe... hoppas dom dessutom släpper dessa för en kanske lite dyrare slant till omvärlden...
VILL HA!

Visa signatur

Prescott 3.0Ghz@3.4(CNPS-9500LED), Corsair 2x512 TWINX 3200C2 (2.5-3-3-6), XFX6600GT@560/1200, M-Audio Delta Audiophile, WDC-250GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
kunde dom inte haft en pedal som med generator som man kunde ha på golvet så slapp man använda handen för å dra upp den i mellanåt?

Jag vill minnas att jag läst att man ska kunna göra det. Men den artikeln jag trodde jag läste det i hade det inte så jag vet inte varifrån jag fått det :\

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Hoppas snöret är starkt annars lär det gå av tillslut.

Går det av ska du kunna ersätta det med ett skosnöre