Permalänk
Hedersmedlem

TuniqTower 120 + Centurion 1

Jag har inhandlat en Tuniq Tower 120 och vill helst använda mitt gamla Centurion 1 chassi. Centurion_1

Jag har inte fått det nya moderkortet (Intel 775) än men bestämde mig för att se om kylaren fick plats. Det verkar bli tight iaf men det kan nog gå.

Hur hög är en socket 775 processor när den är installerad, ifrån själva moderkorts-PCBn? 1cm? 0.5cm? <0.5cm?

Eller bättre, är det någon som har installerat en Tower 120 i ett Centurion 1 eller 5?

Permalänk
Medlem

Re: TuniqTower 120 + Centurion 1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Jag har inhandlat en Tuniq Tower 120 och vill helst använda mitt gamla Centurion 1 chassi. Centurion_1

Jag har inte fått det nya moderkortet (Intel 775) än men bestämde mig för att se om kylaren fick plats. Det verkar bli tight iaf men det kan nog gå.

Hur hög är en socket 775 processor när den är installerad, ifrån själva moderkorts-PCBn? 1cm? 0.5cm? <0.5cm?

Eller bättre, är det någon som har installerat en Tower 120 i ett Centurion 1 eller 5?

Var köpte du Tunic Towern?
Är på jakt efter 1 ev. 2 st.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte den på Microstore.se. Gtek hade även ett tiotal när jag kollade sist. Tydligen så har maskinen som gör flänsarna gått sönder och skulle bli reparerad till september så tills dess kommer det tydligen inte att säljas några fler TT120 (Läst på XS)

Är det ingen som har ett socket 775kort som skulle kunna uppskatta hur hög själva sockeln är? Kom ingen nu nästa gång är det ni som behöver hjälp.