Antec släpper Fusion HTPC-chassi

Permalänk
Melding Plague

Antec släpper Fusion HTPC-chassi

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Internt ser vi stöd för tre stycken 3,5-tumshårddiskar och en extern 5,25-tumsenhet. "
Hur ser ett internt stöd för en extern 5,25-tumsenhet ut?
Gissar ni menar intern 5,25-tumsenhet typ CD/DVD.

Annars ser det fint ut tycker jag. Synd att det bara är för mATX.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett snyggt htpc chassi!

Permalänk
Hedersmedlem

Fint.

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

Blir ett sånt här till hösten när jag bygger HTPC:n. Två kammare och stora fläkplatser är riktigt nice.

Btw, vart finns mer information om denna?

Permalänk

Ett fint chassi men att det är matx är ju ett minus. Zalman hd160 vågar jag nästan säga är marknadens finaste chassi.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer något riktigt fett m-atx mobo, sen kan man ha den där som spelburk ju! Fett pimp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swipp
Blir ett sånt här till hösten när jag bygger HTPC:n. Två kammare och stora fläkplatser är riktigt nice.

Btw, vart finns mer information om denna?

SilentPCReview har testat den enklare version av detta chassi, recension finns här

Visa signatur

Dell XPS Gen 4 | Intel P4 EE 3,73GHz | 2048MB DDR2 | ATi Radeon X850 XT PLATINUM EDITION | 2x Western Digital 250GB HDD RAID1 |

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem

MATX har jag inget emot.. men fläktarna i sidan fungerar inte så bra i vissa stereo och video bänkar dock.
Men men..

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

bara att stämma in i kören, stilrent och snyggt som den bästa hifi-komponent!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

varför får jag en bildsekvens av Wolverine eller gotall med gravyrstiften i högsta hugg?
Fast det skulle ju då kanske inte vara så fel det heller. För snygg var den ju
Fast jag tror nog att en 120mm i toppen skulle vart trevligt. Även om nu 2st på sidan också är det förstås.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Fanken va snyggt det var...! Blir ju riktigt sugen på ett!

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devilstar
Ett fint chassi men att det är matx är ju ett minus. Zalman hd160 vågar jag nästan säga är marknadens finaste chassi.

Jag vågar säga att det här nog är det mest genomtänkta och bäst konstruerade HTPC-chassit just nu. Det har då kylningsmöjligheter i alla fall, och man kan blockera av / styra flödet genom medföljande plattor och lock.

Ställ Zalmans chassi vid detta chassi och jämför så kommer du se hur svullet Zalmans chassi ser ut i jämförelse. mATX är inte så farligt förresten. De flesta moderkort idag har ändå allting integrerat, medan du fortfarande rymmer TV-kort, ljudkort och grafikkort.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Ok, någon som införskaffat detta chassi?

Vad är det egentligen som skiljer jämfört med det billigare chassit de har; förutom mindre nätagg och frånvaro av Display i fronten?

/T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Totem
Ok, någon som införskaffat detta chassi?

Vad är det egentligen som skiljer jämfört med det billigare chassit de har; förutom mindre nätagg och frånvaro av Display i fronten?

/T

Volymratten också, samt hela fronten i princip om jag inte har fel. Annat material i den. Fusion är deluxe-modellen så att säga.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Hmm, det lär bli den billigare varianten för mig. Ska bygga ihop ett budget-system. Frågan som återstår är om det blir Intel eller AMD. Äpplen eller Päron?

Permalänk
Medlem

Ska du bygga ett budgetsystem för vanliga HTPC-äventyr, kör på S754 och en Sempron. Fixa ett 7300GS eller liknande kort till. Det fungerar fint och är billigt.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

En Athlon 64 3500+ är bättre än Sempron om man vill ha lite mera processorkraft. De finns för s939 och AM2 (beroende på vilken typ av minnen man vill använda). Sempron finns förutom till s754 även för socket AM2. Jag skulle nog hellre valt socket AM2 än socket 754 med tanke på uppgraderingsmöjligheterna.

Så mitt tips är AMD A64 3500+. De kostar drygt 800 kr. Sempron finns väl från knappt 500 kr så prisskillnaden för hela datorn blir inte enorm men det blir stor skillnad på prestanda. Prestandan kan behövas vid HDTV-avkodning eller videokomprimering.

Permalänk
Medlem

Ja, jag har märkt att det inte är särskilt stor skillnad i pris på Sempron o Athlon 64. Förstår inte varför man ska köpa budget-varianten, när det bara skiljer någon hundralapp eller två.