Plextor lanserar optisk mediaförstörare

Permalänk
Melding Plague

Plextor lanserar optisk mediaförstörare

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det inte bara lättare att bryta sönder skivan?

Permalänk
Hedersmedlem

6 minuter för att fördärva en CD mha en apparat som säkert inte blir billig med tanke på vilka som tillverkar den!! På den tiden kan man ju fördärva många fler skivor manuellt med en bit sandpapper eller varför inte en enkel slipmaskin.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

http://www.summationtechnology.com/primera-ds360.htm ?

Tycker detta är ett alternativ annars, går fort och man lär inte kunna ta tillbala informationen.
Nackdelen är att den låter mycket kanske och inte är så billig ?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

* Tag en styck popcornpåse
* Öppna luckan till mikrovågsugnen
* För in Popcornpåsen och micra i 3 minuter
* Häll upp popcorn i skål
* Tag en styck CD/DVD-skiva
* Stoppa in i mikron och ställ på 10 sekunder
* Ät popcornen samtidigt som du njuter av den spektakulära showen!

Detta sättet borde väl vara mer effektivt? Det går dessutom snabbare!

Sen att skivan bara nästan blir oläsligt.. det borde väl knappast vara försäkring nog?

Permalänk
Medlem

* För in Popcornpåsen och micra i 3 minuter

det är inte gott med brända popcorn.=/

men annars låter det bra ^^

att köpa en plextor "förstörare" känns ju ungefär lika nödvändigt som när jag en gång i tiden handlade pokémon kort för alla mina veckopengar..kul en liten stund sen lägen man det längst in på vinden..^^

Visa signatur
Permalänk

wtf, inte dubbel inlägg, utan tri inlägg?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Eller så lägger man cd-skivan mot asfalten med etikettsidan neråt, sätter foten emot och skrapar lite.

Kanske jobbigt att städa undan aluminiumfolien sen kanske :/

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte, varför inte bara bryta sönder skivan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Jag förstår inte, varför inte bara bryta sönder skivan?

hur tjänar Plextor på det?

annar kan jag tipsa om en alternativ metod till som inte skadar microvågsugnar enligt tidigare tips. skaffa en sån här soldriven och miljövänlig modell istället:

lägg skivan för destruktion i enheten varpå systemet gör den oläslig efter 3 till 6 timmar, enheten kan destruera multipla skivor samtidigt och går även att transportera skivor i för slutförvaring eller återvinning.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Lär ju finnas 1000 andra metoder att förstöra en cd på?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

De som köper en produkt för att förstöra CD/DVD skivor gör det väl ändå för att det ska gå fort?
För att man har för många för att det ska vara smidigt att förstöra varje skiva för 'hand'. Och då är ju den här produkten helt värdelös.

Självklart vill man ha bra säkerhet också.

Finns ju många pappers-strimlare som även kan strimla skivor. Går lite fortare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cMa

Sen att skivan bara nästan blir oläsligt.. det borde väl knappast vara försäkring nog?

Just min tanke oxå, gör man en maskin som har till enda uppgift att förstöra skivor, så måste man ju se till att den verkligen oxå förstör dom!

Borde man inte med rätt programvara kunna får vilken brännare som hällst att skriva över en redan bränd skiva?

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk

Vad är det för fel med ett oljefat och lite bensin?

1. Skär några hål i botten av oljefatet.
2. Fyll på med CD/DVD-skivor.
3. Häll på bensin.
4. Vänta 30-60 sekunder.
5 Tänd på.
6. Håll ett öga på elden och fyll på med bränsle emellanåt.

Tar som mest en timme. Kan förstöra hundratals skivor.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

den är väldigt lik sen vanlig cd-läsare, tänk om man råkar stoppa i en viktig skiva där

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Avstängd

Det hade varit mer spejsigt med en mojäng som varvar upp skivan till en enorm rotationshastighet så den exploderar och fjongar iväg i 10000000 bitar.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Det hade varit mer spejsigt med en mojäng som varvar upp skivan till en enorm rotationshastighet så den exploderar och fjongar iväg i 10000000 bitar.

En LG 52X cd-läsare kan göra jobbet åt dig Hände min d2-lod-skiva för några år sedan.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Hehe, låter som ett DIY projekt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
* För in Popcornpåsen och micra i 3 minuter

det är inte gott med brända popcorn.=/

Vad är det du tramsar om? 3 minuter är samma som precis lagom på alla helt nya micros. Har man en äldre så kan man satsa på 3½-4 minuter.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Inaktiv

Det optimala borde ju vara att smälta ned skivan/skivorna.

Att enbart bryta sönder skivor med handkraft känns lite vanskligt, då det ofta blir kvar stora bitar som information kan hämtas från.

Permalänk
Medlem

"PlexEraser skriver över ”lead-in”-området på en optisk skiva, och skriver över de delar som innehåller data"

Det borde ju betyda att det går att skriva över skivor som inte är tänkta att skivas över? Vore det inte bättre att lansera en brännare som gör just det så man får användning för alla de gammla pcförallacdrom och liknande skivor man har liggandes?

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Vad är det du tramsar om? 3 minuter är samma som precis lagom på alla helt nya micros. Har man en äldre så kan man satsa på 3½-4 minuter.

det tar 2min och 15 sek med min mikro.=)

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers

Att koka skivorna bör vara det säkraste och enklaste sättet. Dessutom kan man ta en jävla bunt på en gång.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

tushpenna och skriver "Kiddi-porr", "bögporr" eller ännu värre "Lunarstorm Backup" och släng dom i en kartong och på soptippen.

Eller är seriösare och knallar ner til LIDL och köper den billiga pappersförstöraren som tar CD/DVD skivor också

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

säger bara: allt för att tjäna pengar!!!!

Permalänk
Medlem

Enklaste sättet är bara att repa skivan med en skruvmejsel och sedan spräcka skivan i några bitar.

Där jag sommarjobbar tar vi hand om "skrot" dagligen. En del skrot som inte går att sälja är just gamla brända skivor och det bästa stället de hör hemma är i brännbart. Trots att fodralen kan ses som förpackning räknas både fodralet och skivan som brännbart liksom demolerade möbler (träspill). När containern hämtas tippas innehållet in i bilen, trycks sönder, körs iväg, bränns upp i en filtrerad anläggning och blir till energi för att värma vatten samt el..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Vad är det för fel med ett oljefat och lite bensin?

1. Skär några hål i botten av oljefatet.
2. Fyll på med CD/DVD-skivor.
3. Häll på bensin.
4. Vänta 30-60 sekunder.
5 Tänd på.
6. Håll ett öga på elden och fyll på med bränsle emellanåt.

Tar som mest en timme. Kan förstöra hundratals skivor.

inte miljövänligt.

att strimla skivan är nog både "säkrare" och billigare samt går fortare.

Permalänk
Avstängd

Man kan ju sätta skivan i svarven och göra en fräsig spiral av den. _Det_ hade varit coolt!

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

pappas kvistflisare går utmärkt - bli t.om en fin liten glitershow om man belyser det med en lampa

eller varför inte göra det till en frisbeegolfputtävling

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
det tar 2min och 15 sek med min mikro.=)

De flesta har faktiskt inte atomdrivna mikrovågsugnar.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!