Permalänk
Medlem

Köpa ny dator nu eller vänta?

Tjena!

Först, skit i Intel vs. AMD skitsnacket!

Ska köpa ny dator, om nån/några veckor. Funderar på Core 2 Duo/X2 5000+ ofc och nån av de dyraste moderkorten hos datorbutiken.com.

Bör jag köpa nu eller finns det någon 1337-grejj som kommer om några veckor? Vet att utbudet hela tiden uppdateras men finns det något som kommer som bara inte får dissas?

Visa signatur

"...and the man has spoken..."

Permalänk
Medlem

Haha, vilket uttryck "Nått av de dyraste"

Core 2 duo var 1337-grejen som kom för en vecka sen, mycket bättre än så blir det inte på ett tag´.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

Re: Köpa ny dator nu eller vänta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tengan
Tjena!

Först, skit i Intel vs. AMD skitsnacket!

Ska köpa ny dator, om nån/några veckor. Funderar på Core 2 Duo/X2 5000+ ofc och nån av de dyraste moderkorten hos datorbutiken.com.

Bör jag köpa nu eller finns det någon 1337-grejj som kommer om några veckor? Vet att utbudet hela tiden uppdateras men finns det något som kommer som bara inte får dissas?

Vad har du nu då och vad ska du använda din datorn till?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Core 2 Duo ? Är det en dubbel processor likasom amd64 x2 ?

Visa signatur

Dator: AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz , Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 , Sapphire Radeon X1900XT 512MB GDDR3,

Skärm: Viewsonic vx2025wm 20:1 WS

Permalänk
Medlem

_T0TT0_ Core 2 Duo e dubbelkärnig ja.

blade80 vad jag har nu e rätt ointressant, ska återanvända all HD resten går till päronens arbetsdator.

pSyChO mjo men ska köpa rejält så "Nått av det dyraste" e det jag ska köpa ;P Kk, cheers

Visa signatur

"...and the man has spoken..."

Permalänk
Medlem

Moderkortsväg så tycker juh jag att Ati:s kommande chipset RD600 verkar riktigt lovande..stöd för core2duo och crossfire och även fysik.
Crossfire kommer kunna köras utan den där externa sladden mellan korten och körs istället som nVidias SLi med brygga.
Än så länge på testbrädor har dom kommit upp i 450+ FSB (tror ja de va??, kommer inte ihåg)..och massa annat gott
De moderkortet väntar jag på iaf Helst med sydbryggan SB650

//Boman

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Hedersmedlem

Dubbelposts här är dessvärre inte tillåtet.

*Tråd låst*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe