Permalänk

vad har jag för prolle? värde?

efter att har varit uttråkad hittade jag 2 st prollar från intel av något tidigare skede.. kommer ihåg att jag tog de ifrån en dator som kört scsi raid eller så.. en riktigbjässe..

på prolle står det

pentium pro

den är mer avlång än 4kantig konstigtnog och har typ dubbelt så många pins i ena änden än den andra..

det finns även 2*5 st små guldiga sträck på varsinsidan om kärnan..

kb80521Ex200 sl22z 512k

l7095542-0178
intel (m med ring och c med ring ) ´94 ´96

är denna på 512kb cache och 200mhz? eller? vilken socket är det..

OBS moderkortet de 2 jag har satt i hade nog stöd för 2 eller om det var 4 st socklar kommer inte ihåg redigt men vill minnas att det var 4 socklar men endast 2 prollar.

vad är värdet på dessa 2? några retro saker eller bara skit?

om tråden ska ligga i äldre hårdvara så får ni ursäkta och flytta den dit istället

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Permalänk

hmm tack för googleligon socket 8 alldrig hörttalas om

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Pentium Pro utvecklades för servermarknaden och hade för sin tid en enorm cache på hela 512kb.
Värdet idag.. Tja,.. den har inget egentligt penning-värde. Den bör nog betraktas som ett blivande musee' föremål.

Visa signatur

Det heter DATOR eller DATORN inte "data" eller "datan" era illiterata noobs! Och det stavas DUAL inte duel. Sover ungjävlarna på lektionerna i skolan nu för tiden?
Server #1: Project Hades 3.0
Server #2: Project Pandora

Permalänk
Medlem

Om du har tur tar någon emot den om du betalar portot.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

inte lönt att göra av med så gammla fina antikviteter. Behåll dom, försök att få igång skitet vet ja

Kanske hänga upp på väggen?

Permalänk

Göra en amulett av den?:)

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Skänk till NASA

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clowiser
Skänk till NASA

Bra idé. Dom håller på att utveckla nya apollorakter för att åka till månen 2018 eller nått, såna processorer kommer passa perfekt!

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
Bra idé. Dom håller på att utveckla nya apollorakter för att åka till månen 2018 eller nått, såna processorer kommer passa perfekt!

jo fan klart ... har även en prolle på 66 mhz här med som funkar i datorn.. bara 3.11 som blivit obotbart

du som jag var tog jag inte moderkortet men men.. har även 2 grymma kylflänsar här till de med någonstans

Visa signatur

I am Extrazz.