Linksys släpper allt-i-allo router

Permalänk
Melding Plague

Linksys släpper allt-i-allo router

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket smidigt för hemanvändare som "bara vill att det ska fungera".

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Trevligt, men knappast någon ny grej på marknaden.

Visa signatur

. . : : [HeAsE] : : . .
3DMark06: 12199 poäng
C2D Q6600 @ 3,0 GHz, ASUS P5KR, 4096 MB PC6400, ASUS 8800GT 512 MB, 500 GB+500 GB(ext), Antec Sonata III

Permalänk
Avstängd

Huh, inget direkt nytt? har en WAG54G som har alla funktioner som den :S
man får väl hoppas att denna har bättre trådlös funktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krill3
Huh, inget direkt nytt? har en WAG54G som har alla funktioner som den :S
man får väl hoppas att denna har bättre trådlös funktion

Har den ADSL-modem ?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på denna och WAG354G modellen som jag har?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Har den ADSL-modem ?

ja, precis därför jag köpte den, då en liten mindre olycklig blixt slog ner i telefonledningen och Telia inte ville skicka ett nytt

Permalänk

Zyxel modemen har 5års garanti och innefattar åskskyddsgaranti om det är ett sånt du hade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Zyxel modemen har 5års garanti och innefattar åskskyddsgaranti om det är ett sånt du hade.

Ja, men ringde till zyxel och tydligen så fanns det inget sånt.
men men, det är skit samma nu, 1 år sen sedan det hände

Permalänk
Hedersmedlem

Ännu en trevlig enhet från linksys dock är det pinsamt att påstå att den inbyggda SPI-brandväggen skulle skydda mot DOS-attacker. En vanlig stationär dator klarar nog bra många fler och större paket än den enheten så det blir nog snarare motsatt effekt.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Ännu en trevlig enhet från linksys dock är det pinsamt att påstå att den inbyggda SPI-brandväggen skulle skydda mot DOS-attacker. En vanlig stationär dator klarar nog bra många fler och större paket än den enheten så det blir nog snarare motsatt effekt.

Man ska inte räkna bort Linksys förmåga i det första taget. Har utsatt en Linksys RV042 för diverse attacker, bland annat DDoS, och det fungerar förvånadsvärt bra.

Det är klart, den klarar ju inte stora organiserade botnets, men vanliga "script kiddie"-attacker står den pall för.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafix
Man ska inte räkna bort Linksys förmåga i det första taget. Har utsatt en Linksys RV042 för diverse attacker, bland annat DDoS, och det fungerar förvånadsvärt bra.

Det är klart, den klarar ju inte stora organiserade botnets, men vanliga "script kiddie"-attacker står den pall för.

Detdär lät intressant, hur mycket paket/s kan man räkna med att en sådan klarar att filtrera?

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafix
Man ska inte räkna bort Linksys förmåga i det första taget. Har utsatt en Linksys RV042 för diverse attacker, bland annat DDoS, och det fungerar förvånadsvärt bra.

Det är klart, den klarar ju inte stora organiserade botnets, men vanliga "script kiddie"-attacker står den pall för.

Men frågar kvarstår dock. Det krävs ganska mycket resurser för att slå ut en modern PC med tex. Windows XP och frågan är nog inte om XP-maskinens resurser tex. klarar en SYN flood-attack bättre än linksysen. Skulle gissa på att linksysen som sina syskon är baserad på broadcom-chipset, med runt en processor på 200-250MHz och det räcker inte så långt i sammanhanget. Jag spekulerar lite, så jag kan ha fel. Men jag är skeptisk, väldigt skeptisk.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Men frågar kvarstår dock. Det krävs ganska mycket resurser för att slå ut en modern PC med tex. Windows XP och frågan är nog inte om XP-maskinens resurser tex. klarar en SYN flood-attack bättre än linksysen. Skulle gissa på att linksysen som sina syskon är baserad på broadcom-chipset, med runt en processor på 200-250MHz och det räcker inte så långt i sammanhanget. Jag spekulerar lite, så jag kan ha fel. Men jag är skeptisk, väldigt skeptisk.

För SYN-attacker så använder den väl troligtvis netstat och kollar efter SYN_RECEIVED.

Den har en Intel IXP425-processor på 266MHz, 32MB DRAM och 8MB Flash.

Edit: Glömde svara ThAz, vilket i och för sig inte var någon större förlust då jag inte har en aning.

Däremot måste man skilja på det jag referade till som "script kiddie"-attacker och riktiga DOS-attacker. Det är rätt lätt att räkna ut vad en processor på 266MHz klarar av i praktiken.

Vår Swift Firewall kör dubbla AMD Opteron 170, beroende på konfiguration.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.