iRiver lanserar FM-sändare

Permalänk
Melding Plague

iRiver lanserar FM-sändare

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

köpte en på teknikmagasinet och är väl nästan helnöjd, brusar en del när man inte spelar nått men de kanske kan bero lite på min antenn också. Ljuder är ialla fall riktigt shyst så för er som tvivlar, köp en vettja

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

Har inte den (AudiaX DGT-202) funnits jättelänge men inte sålts i Sverige? Eller är det där en ny version?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Har inte den (AudiaX DGT-202) funnits jättelänge men inte sålts i Sverige? Eller är det där en ny version?

Det stämmer, importerade en sådan för ca 4-5 månader sen från usa. Ser exakt likadan ut som den på bilden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
Det stämmer, importerade en sådan för ca 4-5 månader sen från usa. Ser exakt likadan ut som den på bilden.

Ah! Din bov! Då var det ju olagligt!

Permalänk
Medlem

Vad kommer de kosta nu i sverige då?

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Och var kommer man kunna köpa den?

Permalänk
Medlem

Ska det bli lagligt den 1a september? Mycket goda nyheter!
kan någon bekräfta detta?

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på en sådan här och en vanlig radio i bilen eller i MP3:an?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Butte
Vad är det för skillnad på en sådan här och en vanlig radio i bilen eller i MP3:an?

Jag förstår inte din fråga eller så har du missuppfattat artikeln.

Med hjälp av en fm sändare kan du sända ut dina mp3or via FM nätet och fånga upp dem på en radio nära dig, t ex i bilden så slipper du koppla in mp3 spelaren med massa sladdar eller kasettadapter till bilstereon. Hur smidigt som helst. Du kan även lyssna på dina mp3 i mp3 spelaren på en radio som inte line in, eller cd bara radio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Butte
Vad är det för skillnad på en sådan här och en vanlig radio i bilen eller i MP3:an?

En sådan här sänder låtarna som du har på din mp3-spelare. Alltså kan du lyssna på låtarna som du har på din mp3-spelare genom radion på bilen.

EDIT: Äsch, vad långsam jag var

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
En sådan här sänder låtarna som du har på din mp3-spelare. Alltså kan du lyssna på låtarna som du har på din mp3-spelare genom radion på bilen.

EDIT: Äsch, vad långsam jag var

hihi ;).

Jag är lätt sugen på en sån här, men är lite kluven.

Fördelen med iRiver AudiaX DGT-202 är att den passar ALLA sorters enheter, både stationära som bärbara.

Nackdelen är att den inte laddar min ipod

Fördelen med iRiver AudiaX iTube-201 är att den laddar ipoden samtidigt.

Nackdelen är att den passar bara Ipoden.

Permalänk

Hej på er alla. Vill bara förtydliga att det inte är iriver som lanserar dom här FM-sändarna utan vi, irivernordic ab (agenturen för iriver i Norden). iriver har inget med dom här produkterna att göra

Rek.priserna är som följer:

AudiaX DGT-202 - 499kr
AudiaX iTube-101 - 599kr

Permalänk

Nån som vet hur man kan bygga förstärkare till den?

Isåfall tänker jag skaffa en sån och sända radio!

Det blir isåfall lagligt eller nått...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av troll_tomte
Nån som vet hur man kan bygga förstärkare till den?

Isåfall tänker jag skaffa en sån och sända radio!

Det blir isåfall lagligt eller nått...

Då tror jag nog du kommer upp på olagligt i så fall. Anledningen till att den här blir godkänd är nog just att den inte räcker särskilt långt och kan därmed inte störa ut så mycket mer än din radio. Slänger du däremot på en förstärkare på den så kan du störa/sända ett mycket större område.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Tror ni den funkar på ipod mini?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sockergubben
Tror ni den funkar på ipod mini?

hört tals om google?

(och svaret är "ja - den funkar med mini också")

Permalänk
Medlem

Det finns många varianter av fm sändare ute på marknaden. Teknimagasinet har lite, megastore har lite, iriver nordic har dessa som nämns i artikeln. Finns en hel del som passar olika märken och modeller.

Permalänk

Herregud, vem fan köper något sådant för 500kr? Då kan man ju lika gärna lägga pengarna på en ny bilstereo som tar skivor med mp3-filer på och få mycket bättre kvalitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Herregud, vem fan köper något sådant för 500kr? Då kan man ju lika gärna lägga pengarna på en ny bilstereo som tar skivor med mp3-filer på och få mycket bättre kvalitet.

Å andra sidan, med en sån här kan du spela låtar från alla Mp3-spelare (som i dagsläget kan rymma rätt mycket musik) på alla bilsterereos. Även flytta mellan. Fungerar ju i alla dina vänners bilar?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Oj, detta var något nytt. Något tekniskt blir lagligt. Brukar alltid vara tvärt om nuförtiden.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

http://www.coolstuff.se/p592/AudiaXFM-sandare.html

385:- från coolstuff känns mer intressant än 495:- nån annanstans.

Permalänk
Medlem

Har haft en AudioX (import från merconnet.com) nu ett bra tag och den fungerar väldigt bra.
Utmärkt på mina långa bilturer, Utmärkt att koppla till datorn för podcasts när jag är och lagar mat i köket (ca 10 m genom två väggar) och rent generellt utmärkt. Går att koppla till allt som har ett hörlursuttag. Har haft den kopplad till en dator inomhus och sedan en liten miniradio ute i trädgården när jag har grillat.

Till dig som tyckte det var bättre att köpa en dålig bilstereo istället. Tänk ett steg till. Den här är inte begränsad till bilen.
Som det är idag kan jag inte leva utan en FM-sändare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benedict
Har haft en AudioX (import från merconnet.com) nu ett bra tag och den fungerar väldigt bra.
Utmärkt på mina långa bilturer, Utmärkt att koppla till datorn för podcasts när jag är och lagar mat i köket (ca 10 m genom två väggar) och rent generellt utmärkt. Går att koppla till allt som har ett hörlursuttag. Har haft den kopplad till en dator inomhus och sedan en liten miniradio ute i trädgården när jag har grillat.

Till dig som tyckte det var bättre att köpa en dålig bilstereo istället. Tänk ett steg till. Den här är inte begränsad till bilen.
Som det är idag kan jag inte leva utan en FM-sändare.

Gah där har vi ännu en fördel till 202an och inte 201an.

Man slipper flytta ut hela sin dator när man har trädgårdsfest utan det räcker med en stereo