Permalänk

btx standard?

va ett tag sen jag letade info om datorer osv, men nu så har jag planer på införskaffa mig en dator( dröjer ett tag dock) och har kollat på olika tekniker som finns och som kommer Iallafall, har läst lite om btx, men har inte sett några chassin eller moderkort som har den std än. nån som vet om det finns eller när det kommer??. är sugen på nåt sånt +dubbla grafikkort, och en prcessor med flera kärnor mums

Permalänk

cooler master stacker o ett BTX kit.

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkwingduck
cooler master stacker o ett BTX kit.

har kollat in den. verkar tufft och jävligt bra. nu blir det dags att kolla på btx moderkort (om det finns lol)

Permalänk
Hedersmedlem

Re: btx standard?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Della morte
va ett tag sen jag letade info om datorer osv, men nu så har jag planer på införskaffa mig en dator( dröjer ett tag dock) och har kollat på olika tekniker som finns och som kommer Iallafall, har läst lite om btx, men har inte sett några chassin eller moderkort som har den std än. nån som vet om det finns eller när det kommer??. är sugen på nåt sånt +dubbla grafikkort, och en prcessor med flera kärnor mums

Thermaltake har flera chassin som kan konverteras till BTX med ett extra kit.

Permalänk
Medlem

Alla nyare modeller ur Dell's Dimension-serie bygger på BTX-standarden, och även många fler av deras modeller.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Alla nyare modeller ur Dell's Dimension-serie bygger på BTX-standarden, och även många fler av deras modeller.

och jag som ville ha amd som jag typ alltid kört med Aja det kommer väl till dom med. ska som sagt inte köpa nåt än, bara kollar olika tekniker och så, så jag verkligen får det jag vill ha sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Della morte
och jag som ville ha amd som jag typ alltid kört med Aja det kommer väl till dom med. ska som sagt inte köpa nåt än, bara kollar olika tekniker och så, så jag verkligen får det jag vill ha sen

BTX är en standard som skapades av Intel (och även ATX) för att lättare kunna hantera deras Pentium 4-processorer som bara blev varmare och varmare för varje ny uppsättning som kom ut. Intel försökte driva på tillverkare att flytta över till denna standard i slutet av 2004 och början av 2005, men vid början av 2006 började intel få en viss koll på temperaturutvecklingen hos sina processorer och BTX blev allt mindre aktuellt.

Sen Core 2 Duo kom upp på tapeten har intresset för BTX-standarden sjunkit och används nu nästan endast av Dell och Gateway till vissa modeller av deras datorer.

INTEL-FANBOY WOOT

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |