Core 2 Duo E6300 överklockar bra

Permalänk
Melding Plague

Core 2 Duo E6300 överklockar bra

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Viva La Core-tech

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Me <3 Conroe ^^

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Vill ha... Men är fattig ju! :/

Permalänk
Medlem

bruden köpte just en dator att skriva läxa på men hon ville att den skulle duga ett tag så jag köpte en E6300 320gb hårddisk och ett x1600xt och lite budget prylar.. hon kommer bli vansinnig när jag ska börja leka med den

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Discokungen

Billigaste... Sammanlagt går det på minst 5500kr för mig att byta upp mig

Äh, en 4200+ i 2800MHz får räcka tills AMD släpper K8L.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Det var inte lite den klockade, fast tror ändå det är mer värt att köpa en E6600 och klocka den pga två gånger så mycket cache.

Permalänk
Avstängd

men det är förmodligen ändå moderkortet som stoppar vid klockningen men det finns folk som klockat e6600 över 100%.

varför inte skriva 74%oc istlellet för 174% av orginalfrekvensen i nyheten istellet

Permalänk
Medlem

OMG. Hehe, är det bara jag som har kvar min 300A i garderoben? *Nostalgi*

Permalänk
Medlem

Synd att det är så dyrt totalt sett att uppgradera till Core 2 Duo. Sitter ju som många andra med DDR1 minnen och AMD bräda.

Snabb checkning på Komplett visar ett pris på typ 6500 för CPU, MOBO och RAM.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
OMG. Hehe, är det bara jag som har kvar min 300A i garderoben? *Nostalgi*

Nope. Jag har min i en låda i hallen

Abit BH6 , SB Live, Nvida TnT och en Celeron 300A var min första PC. Det var första PC'n som kändes så pass prisvärd att jag pensionerade min Amiga 3000 (!)

Ett tag hade man ju den snabbaste PC som gick att få tag i... Till ett ganska billigt pris jämfört med P3 450....

Det var tider det...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

HERREGUD! Med original kylning också !! ska lätt bli en sådan iställer för
2x 3800+!

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

visst vill man slänga ut typ 6000 spänn bara för att klocka

blir nog en X2a tills vidare för min del, sen får man se hur marknaden ser ut när den blir kallad "slö"

Permalänk
Medlem

Mumma! Mesa likey very much.

Bäst att AMD har ett REJÄLT ess i rockärmen i K8L om dom ska ha röken av en chans.

Permalänk
Medlem

http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2802
Anandtechs artikel "Intel Core 2 Duo E6300 & E6400: Tremendous Value Through Overclocking", dock så tror jag de bara drar upp 6300:an i 2.6ghz där.. men benchmarksen behöver ju inte vara dåliga för det

typ såhär ser de flesta testerna ut
kul att se att 6300(OC) klår amd's värsting i typ alla utom 1 test

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!