AMD lanserar Opteron med sockel F

Permalänk
Melding Plague

AMD lanserar Opteron med sockel F

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

skönt med LGA då
skulle man inte ha det skulle det inte va några svårigheter o ha av alla små pins.

Permalänk
Medlem

Med den integrerade Pci-kontrollern och om de släpper Quad i tid så kan nog Xeon få det lite tufft. Numa-designens fördelar syns ju tydligare i en server. Sen har de ju ett bra rykte nu på serversidan. Tänker bara på att de borde ha gjort Am2 snarlikt. Varför de inte gjorde en Lga där är lite svårt att fatta. :/ För nu kan de ju inte byta till Lga förrens efter Am3.

Fast Intel verkar ju ligga före med sin Quadcore så om inte Amd får ut en själva tid så kan de nog tappa en del. Men de hinner kanske få in mer godis i kärnan då.

Permalänk
Avstängd

Numa används av alla servertillverkare. På intelsidan tror jag det körs på alla servrar med fler än fyra processorer. Kan finnas något suspekt budgetundantag (Dell kanske?).

Permalänk
Medlem

finns inga test nånstans på nätet?

Visa signatur

A7N8XE-d, xp2500@3200, 1 GB twinmos ddr 400, radeon 9800pro, 2*120gb segate raid 0 +400 gb segate

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rikkard
finns inga test nånstans på nätet?

Det verkar lite underligt, jag har svept över de flesta hårdvarusajter på nätet och jag har inte hittat ett enda test.

Jag fortsätter leta under dagen, skulle ni hitta ett som inte är publicerat får ni gärna maila mig, herman@sweclockers.com.

Mvh Herman

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det så är NUMA bättre om servern har fyra CPU:s eller fler. Med bara två processorer så är det bättre att använda SMP.