Snart kommer terabytehårddisken

Permalänk
Melding Plague

Snart kommer terabytehårddisken

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

en sån vill jag ha

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk

Men åå, jag som tyckte att mina 2x250GB var stora när jag beställde dom...

Permalänk
Hedersmedlem

Känns lite risky att förvara 1000GB på en fysisk hårddisk...

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
Känns lite risky att förvara 1000GB på en fysisk hårddisk...

bättre med en psyksik disk? tre sådana i raid 5 hade inte varit fel dock...

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Va skönt att ha 2 såna i HTPC. Kommer förmodligen att uppgradera och slänga ut 250gb HD-ar. Så är ma lugn ett bra tag framöver.
Sen att det är Hitachi gör mig ännu gladare för jag har kört med Hitachi senaste åren. Sata/Sata2. Visat sig vara kanaon fina HD, snabba, tysta och svala.

Permalänk

Riktigt bra ju, betyder att dem mindre diskarna kommer att bli lite billigare

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk
Medlem

ja de känns ju inte helt fel då jag bara har plats för en disk i min dator

Permalänk
Medlem

Jag har behov utav en ganska stor hårddisk, så denna kommer jag köpa direkt

: D

Permalänk

2 sådanan speglade vore ju nice.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Äntligen! tyvärr kommer denna disk efter formateringen att vara under 1TB
man får köpa en 1.2TB disk för att få ut 1TB efter formateringen ...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Underbart!
Finns det något pris satt än?

Permalänk
Medlem

Det jag väntar på är inte att det ska komma stora hårddiskar, utan att de medelstora ska bli prisvärda, vilket är en naturlig följd.

Det kommer fortfarande vara långt billigare att ha 4st 250GB än en sån här. Jag längtar till då 2st 500gb kommer vara billigare än 1st 1TB OCH 4st 250GB.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spuck
Underbart!
Finns det något pris satt än?

De spekulerar bara i att de borde komma en TB disk i slutet av detta år ...

återstår att se när de kommer ... men priset hamnar väl ryunt 5000Kr som vanligt för topnotch diskarna i början ...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Defragg, formatering på en sådan disk

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Hedersmedlem

Sen behöver vi bara vänta sisådär 3-4år så priserna sjunker till lagom nivå. Fast då behöver man nog TB eller PT utrymme då vi har holografiska spel O_o

Permalänk
Avstängd

vad ska man med så mycket utrymme till?

jag har 500gig disk nu men andvänder mellan 30-40gig så 1tb ska inte ja skaffa mig på ett tag iallfall
men om dom är snabbare o går ner i pris finns det alltid rum för lite uppgradering

Permalänk
Medlem

Windows kommer väl att säga "800GB Ledigt" på en sådan disk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Defragg, formatering på en sådan disk

Med Diskeeper och Partition Magic går det snabbt

Permalänk
Medlem

Kul! Minns när jag satt på en 420mb HD och 1GB var mycket! ca 10 år senare har vi ökat kapaciteten med 1000ggr!!!

Visa signatur

Lev Väl !

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att slänga ut 4st 250gb HD och ersätta med en stor.
Mindre värme i lådan och mindre strömförbrukning, mindre vibrationer ev. mindre oljud.
Större risk att all data försvinner vid krash. men men .

Permalänk
Medlem

5 st sådana, ja tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Riktigt kul att slänga ut 4st 250gb HD och ersätta med en stor.
Mindre värme i lådan och mindre strömförbrukning, mindre vibrationer ev. mindre oljud.
Större risk att all data försvinner vid krash. men men .

det är därför du ska kasta in två...;o)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
det är därför du ska kasta in två...;o)

Hehe sant, men man skall alltid vara berädd att det kan gå åt hell.......

Permalänk

Detta är ju bara drömmen om man vill ha en liten landator eller htcp.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk

Äntligen händer det något, nu börjar det lika något iaf

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ska skaffa en sån så fort priset går ner till humana nivåer. Har lite mer än 1TB nu men det är fullt.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
Känns lite risky att förvara 1000GB på en fysisk hårddisk...

Jag antar du sade likadant on 1GB diskarna när dom kom?

Permalänk

Kilroy: Troligtvis, det är helt naturligt att tänka så med tanke på att det trots allt är väldigt mycket plats, både nu och 1GB-diskarna på den tiden. Vad menar du med mellanslaget mellan 1GB och diskarna förresten?

Jag tycker det är lite synd att när de hade guldchansen att bli av med förvirring iom. MB/MiB så tog de inte den; det hade varit bättre om disken rymt 1TiB. Fast man kanske inte tillverkar dem på det sättet...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Äntligen, blev lite orolig där ett tag när Hitachi/IBM inte var först med 750GB diskarna, men nu kommer de kanske först med 1TB istället och den drömgränsen är desto roligare att vinna =D