Firefox 2.0 försenas

Permalänk
Melding Plague

Firefox 2.0 försenas

Läs nyheten: Firefox 2.0 försenas

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Noooo were all doomed !

FF forever hörni

Let the flamewar begin.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Fan ta dem! (FFS)

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Stavningskontroll? Menar ni att god svenska kommer återkomma till alla nätets forum? Fantastiskt!

Permalänk

Stavningskontroll låter skitbra! Då kan vi anklaga alla särskrivare och andra hemska personer för att de använder IE, vilket ger oss dubbla anledningar till att hacka på de som vägrar ens försöka skriva korrekt!
HOPPAS att svensk stavningskontroll implenteras bara.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Detta låter väldigt intressant.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

Hoppas att lite FF-g33ks läser tråden så jag tänkte fälla in min lilla förfrågan här:

Hur gör man för att exportera sina inställningar i FF? Så man kan ha det på jobbet etc.

Tack på förhand!

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ptz0n
Hoppas att lite FF-g33ks läser tråden så jag tänkte fälla in min lilla förfrågan här:

Hur gör man för att exportera sina inställningar i FF? Så man kan ha det på jobbet etc.

Tack på förhand!

Kopiera profilmappen så hänger allting med

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Hej hej. Jag undrar bara en sak.. Har kört firefox ganska länge nu och är supernöjd. Men då det är opensource och förmodligen fler "begåvade" som har arbetat med firefox än med explorer...finns det inte risk för inbyggda osynliga "farliga" saker? Vem kontrollerar säkerheten o så i firefox?

Visst. Man har ju mycket mindre spyware o sådant..Men det som man inte märker då? ^^ Så. Hur säkert är det? Jag menar många jobbar säkert på det bara för att bräcka microsoft. Så känner jag iaf. Men när de nu har gjort det då? Vad är nästa steg?

Jag hade dessa funderingar innan jag bestämde mig för att prova firefox (ett år sedan eller så) men de försvann ganska snabbt då jag märkte alla fördelar. Dock så var jag tvungen att fundera en gång till när jag skulle övertala mina kompisar varför de skulle prova ff.

Så ska man vara orolig när det är opensource (i allmänhet)?
Som en bekant uttryckte det:
Bekant: Hörru grabben här installerar du inte nåt på min dator!!!
Jag: Men ffs det är ju bara firefox?!
Bekant: Vem har utvecklat det?
Jag: Öh..typ alla..eller..Jättemånga...(läs:säkert bland annat asgrymma snubbar som kan sin skit)
Bekant: Aaaa, just det..(läs: explorer är bättre för då vet man vem som utvecklat det)
Det skall tilläggas att personen i fråga är anställd på en stor dator/it firma. Hp/dell motsvarande.

/nastrovje

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ptz0n
Hoppas att lite FF-g33ks läser tråden så jag tänkte fälla in min lilla förfrågan här:

Hur gör man för att exportera sina inställningar i FF? Så man kan ha det på jobbet etc.

Tack på förhand!

Ta dig en titt på det här tillägget:

Firefox Extension Backup Extension (FEBE)
https://addons.mozilla.org/firefox/2109/

Fungerar alldeles utmärkt.

Visa signatur

DON'T PANIC!

Permalänk
Medlem

finns väl inget osäkrare än ies active x. iof går det att disabla men det gör ju inte många

Permalänk
Medlem

WOOT! jag har ju bara version 1.5 eller nåt NEEEEEEEEEEEJ!

men seriöst firefox är en skön webläsare ;D

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Hej hej. Jag undrar bara en sak.. Har kört firefox ganska länge nu och är supernöjd. Men då det är opensource och förmodligen fler "begåvade" som har arbetat med firefox än med explorer...finns det inte risk för inbyggda osynliga "farliga" saker? Vem kontrollerar säkerheten o så i firefox?

Visst. Man har ju mycket mindre spyware o sådant..Men det som man inte märker då? ^^ Så. Hur säkert är det? Jag menar många jobbar säkert på det bara för att bräcka microsoft. Så känner jag iaf. Men när de nu har gjort det då? Vad är nästa steg?

Jag hade dessa funderingar innan jag bestämde mig för att prova firefox (ett år sedan eller så) men de försvann ganska snabbt då jag märkte alla fördelar. Dock så var jag tvungen att fundera en gång till när jag skulle övertala mina kompisar varför de skulle prova ff.

Så ska man vara orolig när det är opensource (i allmänhet)?
Som en bekant uttryckte det:
Bekant: Hörru grabben här installerar du inte nåt på min dator!!!
Jag: Men ffs det är ju bara firefox?!
Bekant: Vem har utvecklat det?
Jag: Öh..typ alla..eller..Jättemånga...(läs:säkert bland annat asgrymma snubbar som kan sin skit)
Bekant: Aaaa, just det..(läs: explorer är bättre för då vet man vem som utvecklat det)
Det skall tilläggas att personen i fråga är anställd på en stor dator/it firma. Hp/dell motsvarande.

/nastrovje

Här är information om hur The Mozilla Foundation är uppbyggd och fungerar.
Här är namnen på de ansvariga kodarna
och här beskrivs processen kring hur patchar från utomstående behandlas och här har du en FAQ med mer information om detta.

Skulle du misstänka något fuffens kan du, precis som vem som helst i hela världen, klampa in på CVSen och titta på de kodbitar du är intresserad av.

Nu är frågan, hur mycket vet du egentligen om IE, mer än att det ges ut av microsoft och troligen har skrivits av folk som jobbat där?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Hej hej. Jag undrar bara en sak.. Har kört firefox ganska länge nu och är supernöjd. Men då det är opensource och förmodligen fler "begåvade" som har arbetat med firefox än med explorer...finns det inte risk för inbyggda osynliga "farliga" saker? Vem kontrollerar säkerheten o så i firefox?

Visst. Man har ju mycket mindre spyware o sådant..Men det som man inte märker då? ^^ Så. Hur säkert är det? Jag menar många jobbar säkert på det bara för att bräcka microsoft. Så känner jag iaf. Men när de nu har gjort det då? Vad är nästa steg?

Jag hade dessa funderingar innan jag bestämde mig för att prova firefox (ett år sedan eller så) men de försvann ganska snabbt då jag märkte alla fördelar. Dock så var jag tvungen att fundera en gång till när jag skulle övertala mina kompisar varför de skulle prova ff.

Så ska man vara orolig när det är opensource (i allmänhet)?
Som en bekant uttryckte det:
Bekant: Hörru grabben här installerar du inte nåt på min dator!!!
Jag: Men ffs det är ju bara firefox?!
Bekant: Vem har utvecklat det?
Jag: Öh..typ alla..eller..Jättemånga...(läs:säkert bland annat asgrymma snubbar som kan sin skit)
Bekant: Aaaa, just det..(läs: explorer är bättre för då vet man vem som utvecklat det)
Det skall tilläggas att personen i fråga är anställd på en stor dator/it firma. Hp/dell motsvarande.

/nastrovje

Jo visst är det så. iof är firefox en del av mozilla och det är nog folk som håller ett öga. Sen att det är "alla" som gjort den är inte korrekt. Att något är opensource betyder inte att en massa okännda personer gjort programmet. Opensouce betyder att vem som helst kan ta del av källkoden och modifiera den men INTE sälja det därefter. Visst undrar man vem det verkligen är som gör programmen. Det enda skälet till att jag använder FF är flikar och att färre spyvareprogram/virus riktar sig mot FF. Bara för att iE är mer sårbar mot spyware/virus betyder inte att iE är gjord av programmerare som inte vet ett skvatt, det betyder bara att eftersom att så många använder det så riktar sig "elaka personer" mer åt iE för att förstöra för en större grupp användare. Samma sak med Win och Mac och Linux, det är så många som har Win att det är omöjligt att hålla koll på allt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omEn||LabZ
Opensouce betyder att vem som helst kan ta del av källkoden och modifiera den men INTE sälja det därefter.

Den första biten stämmer, men huruvida man får sälja sin modifierade kod eller inte bestäms av vilken licens koden är släppt under. Det finns många olika typer av open source licenser.

Citat:

Så ska man vara orolig när det är opensource (i allmänhet)?

Du skall vara försiktig när det gäller mjukvara i allmänhet, speciellt sådan där du inte tillåts någon inblick i hur den fungerar. Då kan den verkligen innehålla vad som helst utan att någon märker det.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Hedersmedlem

Goet med ny version, känner att nuvarande FF håller på o kraschar datorn lite väl ofta; vid uppstarterna nuförtiden.

Permalänk
Medlem

"phising"?

Permalänk
Medlem

Kommer endå inte kunna använda min dator föränn den 29e då jag får min CPU.
Firefox <3

Permalänk
Medlem

Stavningskontroll? Underbart!!!

Inför FF i skolorna för helvete!;)

Permalänk
Medlem

Automatisk stavningskontroll (särskilt i skolan) är ett fördärv, då lär sig inte folk att stava rätt själva...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Automatisk stavningskontroll (särskilt i skolan) är ett fördärv, då lär sig inte folk att stava rätt själva...

Anledning att jag vill ha in det är att dagens sketna grundskola knappt gör den nyttan i alla fall. Pratar bara av erfarenhet från hemtrakten och tvivlar på att det är mycket bättre i resten av landet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omEn||LabZ
det betyder bara att eftersom att så många använder det så riktar sig "elaka personer" mer åt iE för att förstöra för en större grupp användare.

Behöver inte vara därför, även om det nog är en betydande orsak. Se på Apache s IIS, Apache är världens mest använda webbserver, ändå är/har Microsofts dito varit plågat av många fler säkerhetshål och luckor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Anledning att jag vill ha in det är att dagens sketna grundskola knappt gör den nyttan i alla fall. Pratar bara av erfarenhet från hemtrakten och tvivlar på att det är mycket bättre i resten av landet.

Det är tyvärr så dåligt i resten av landet också. Man kan få MVG på en uppgift med flera särskrivningar exempelvis... Dessutom accepteras alla uttal, även när det knappt går att urskilja vad som sägs; MYCKET tragiskt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Stavningskontroll? Menar ni att god svenska kommer återkomma till alla nätets forum? Fantastiskt!

Ofta har stavning ingenting med god svenska att göra....dessvärre

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Någon som vet om de kommer fixa minnesläckorn i 2:an?
Just nu sitter jag med två tabbar öppna och firefox drar 103 mb...

Permalänk
Inaktiv

Finns det ingen publik beta?