Permalänk

Snyggaste chassit?

Varsågod och rösta!
Bry er inte så mycket om storleken på bilderna, drog bara ihop det lite snabbt så jag skaffade inte fram perfekta bilder.

Kan vara värt att nämnas att jag kanske inte kommer ta Nr.1 för att det troligtvis endast ingår två kylningar på den till skillnad från dom andra två som har tre.

Och nej Thermaltake Soprano har inga blåa ljus, det kommer jag eventuellt skaffa i framtiden isåfall.

Rösta på snygghet, har läst en del tester och dom är rätt jämnlika i kvalitet, enda nackdelen är att 1 och 2 inte har firewire port.

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk

Dom 2 första är bara pinsamt att ha om man inte är 10 år. Soprano är snygg men fönstret förstör hela chassit, den ska vara stilren. Men om man måste välja så soprano.

Permalänk
Medlem

Om jag ska vara helt ärlig så är Raidmaxchassin extremt jättefula. Jag såg dem i en datorbutik i USA nyligen. Pinsamt.

Håller med föregående talare angående soprano'n. Stilrent ska de vara!

EDIT:
Jag tror aldrig jag har använt firewire i hela mitt liv. Är det verkligen en prioritet och ha på chassit?

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk

1an & 2an är ruskigt fula. Soprano ser helt okej ut om man kunde byta ut fönstret mot ett som ser normalt ut eller ta bort de helt.

Skulle själv rekommendera att du köper ett Antec p180 som är väldigt populärt här på forumet.

Permalänk
Medlem

Eller Aerocool Extremeengine 3T med en brutal 250mm sidofläkt.

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk

Själv har jag ett Soprano och det är nice...
Dock fanns det bara den modellen Med fönster när jag köpte... funderar på om man ska göra nått med fönstret... Kanske slänger på en mörk toningsfilm eller nåttt, någon som har nån idé?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Meh =<
Är det för att ni inte gillar de blåa ljusen som ni inte gillar Raidmax chassina? Tycker det ser så fräscht ut :/

Kontorschassin hatar jag iallafall och Antec P180 var otroligt fult.

Isåfall tar jag hellre Cooler Master Ammo RC-533

Och grejen är att jag lagt ner så mycket pengar på övriga datorn så jag får nöja mig med ett chassi för runt 700 där alla fläktar och liknande ingår.

Edit: Antec Titan 550 ser helt okej ut och den är s.k. stilren, men då är frågan hur bra nätagget är i den för då har jag inte råd att köpa Seasonic nätagget om jag tar det chassit.

"Antec also bundles a True Power 2.0 550W PSU with the Titan. Normally, we're extremely wary of power supplies that are supplied with cases, as they're typically quite shoddy, but the True Power 2.0 is a real beast. It's an EPS12V-compliant unit, which means it supports dual processor motherboards and the latest PCI-E motherboards. It also has two PCI-E power connectors, so it's fully SLI-ready too. It's extremely beefy, with two 12V rails delivering 19A each, a 40A 5V rail and a 32A 3.3V rail."

Hmm, låter väl rätt bra? Någon som kan ge feedback på chassit?

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem

självklart röstade jag på sopranon

som sagt: stilrent ska det vara, fast helst utan fönster

själv föredrar jag Silverstone Temjin TJ 08

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoohoomoo
Dom 2 första är bara pinsamt att ha om man inte är 10 år. Soprano är snygg men fönstret förstör hela chassit, den ska vara stilren. Men om man måste välja så soprano.

Inte för att jag själv tycker att Raidmaxen är så snygga men jag vet folk som tycker det. Skönhet sitter i betraktarens ögon. Det mest pinsamma och omogna är att trycka ned folk för att de inte delar ens smak.

Permalänk

För 700:- så skulle jag nog köpt ett centurion chassi.. endera centurion v5 eller den andra modellen.. kommer ej ihåg namnet men d finns bara 2st.. sen vet jag inte om du räknar med att få psu på köpet för isf, köp ett noname chassi som är stilrent o sen köper du ett vettit nätagg ist..
Men eftersom d är en omröstning så.. Utan tvekan soprano

Permalänk

Re: Snyggaste chassit?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai

Varsågod och rösta!
Bry er inte så mycket om storleken på bilderna, drog bara ihop det lite snabbt så jag skaffade inte fram perfekta bilder.

Kan vara värt att nämnas att jag kanske inte kommer ta Nr.1 för att det troligtvis endast ingår två kylningar på den till skillnad från dom andra två som har tre.

Och nej Thermaltake Soprano har inga blåa ljus, det kommer jag eventuellt skaffa i framtiden isåfall.

Rösta på snygghet, har läst en del tester och dom är rätt jämnlika i kvalitet, enda nackdelen är att 1 och 2 inte har firewire port.

Skulle vilja rösta på inget av dom, med de alternativet fanns inte

Visa signatur

// AMD Ryzen5 5600X | Noctua NH-D14 | ASUS X570-E GAMING | Corsair LPX 3600 Mhz 2x16GB CL18 | Asus TUF RTX3800 | SSDs Samsung 980Pro 1TB + 860 1TB + 850 500GB + 830 256GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Corsair ML 120| Rear: Scythe Gentle Typhoon | LG 32GP850 //

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowrider89
För 700:- så skulle jag nog köpt ett centurion chassi.. endera centurion v5 eller den andra modellen.. kommer ej ihåg namnet men d finns bara 2st.. sen vet jag inte om du räknar med att få psu på köpet för isf, köp ett noname chassi som är stilrent o sen köper du ett vettit nätagg ist..
Men eftersom d är en omröstning så.. Utan tvekan soprano

Allvarligt talat jag kan inte förstå hur folk tycker Centurion-chassina är snygga, fulaste chassin jag någonsin sett.

Och nej jag räknar inte med att få med nätagg i chassit för i vanliga fall är dom bara skit, jag köper ett dyrt och bra Seasonic S12 500W.

Jackblack: Exakt, tack för den!

I USA är Raidmax-chassina iallafall väldigt uppskattade.

*Brr* Fult Centurion

Eller är de det ni menar? Där är det ju med blått ljus, och vad fan gör dom där fula metallstavarna där?
Sen är det bara en 120mm fläkt med, jag vill inte behöva lägga ut pengar på att köpa två fläktar till.

Edit: Sen finns ju Antec Super Lanboy med ^^

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem

brrrr... gillar inte lanboyen

har själv en Xion II som jag tyckte var riktigt snygg när jag köpte det, men nu tycker jag att det ser omoget och fult ut

blä

Permalänk

Jag tycker den ser rätt fräsch ut.

Varför skulle det vara omoget med en lysande dator? Jag är 18 år och jag tycker det ser riktigt snyggt ut, kanske för att jag tidigare bara haft tråkiga chassin men.

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem

3. Thermaltake Soprano utan tvekan. har själv ett sånt men i silver. enda nackdelen e dock att fläktarna väsnas lite. men de fixar man lätt med en fan controler

Permalänk

Det lutar antingen åt ett Thermaltake Soprano+Seasonic S12 500W eller en Antec Titan 550W där deras egna mycket bra nätagg ingår, egentligen är den mer en server-burk men läste i en recension att den var att rekomendera som hemdator med.

Men jag gillar glasrutan på Soprano, känns mysigt att kunna se in i datorn så lätt när den arbetar. Och så finns det bra moddningsmöjligheter för mig i framtiden när ekonomin repat sig igen.

Edit: Nu visar det sig dock att Soprano inte finns att beställa längre, det var ju kul...

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Avstängd

Sopranon va snyggast, men jag rekomenderar dig att inte köpa ett chassi med fönster, man tröttnar väldigt lätt!

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk

Jag har Sopranon och tycker det är ett bra chassi.
Värt pengarna imo, det enda negativa jag kan komma på på rak arm efter ~6 mån användning är att det var lite småknöligt att få in nätagget då takadaptern med diverse anslutningar är i vägen, och när man ska ta bort den så kan luckans fästannordning gå sönder om man ej tar det lite försiktigt... Något som jag borde ha tänkt på mer men det gick bra ändå.
Finns folk som tycker fläktarna är högljudda, själv tycker jag att de är, inte helt tysta, men de är resonabel... Jag har ofta svårt att somna om det är några jobbiga ljud eller liknande, men ljudet från datorn är soppas så de inte stör mig, om jag nu har på den över natten. Kan även tilläggas att den står ~50cm ifrån mitt huvud då jag ligger i sängen.

Edit: Sopranon finns att köpa på Netonnet, där köpte jag min. (799:-)

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Tack för feedbacken på Sopranon, dock är jag rädd att det inte blir en sån ändå pga att den inte finns på Shz.biz, och dom ska bygga min dator så jag måste beställa chassit från dom.

Jag funderar lite på ett Centurion 530, det med blått därfram vill säga. Antingen det eller ett Antec Titan 550

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoohoomoo
Dom 2 första är bara pinsamt att ha om man inte är 10 år. Soprano är snygg men fönstret förstör hela chassit, den ska vara stilren. Men om man måste välja så soprano.

Håller helt med, men gillar inte riktigt soprano heller...sorry kid, jag diggar inte din smak;)

Permalänk

Men herregud, sluta "kid"a mig för att jag gillar blåa LEDs.

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai
Men herregud, sluta "kid"a mig för att jag gillar blåa LEDs.

Visa signatur

// AMD Ryzen5 5600X | Noctua NH-D14 | ASUS X570-E GAMING | Corsair LPX 3600 Mhz 2x16GB CL18 | Asus TUF RTX3800 | SSDs Samsung 980Pro 1TB + 860 1TB + 850 500GB + 830 256GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Corsair ML 120| Rear: Scythe Gentle Typhoon | LG 32GP850 //

Permalänk

Jag har faktiskt blå led i min soprano, dock på fläkten till CPUn
Ser faktiskt Ok ut, men funderar på om man ska slänga på en "rök-tonad" film, vill att man ska kunna se lite iaf...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Satsa på Antec Titan 550. Den såg bra ut :). Plus att antec gör bra produkter.

Permalänk
Medlem

kör på det du tycker är snyggast oavsätt vad alla tycker... jag hade ett asfult färdigmoddat chassi ett tag men efter kanske ett halvår stod jag inte ut med det längre... det var SÅ FULT!

nu siter jag med ett Ante Solo och är mycket nöjd med det
rekomenderas varmt

"det är bara en fas" ;P

//Stefan

Permalänk

Det blir nog ett Antec Titan 550 Lite tråkigt att inte ha någon glasruta, men å andra sidan är det inte dumt att ha ett otroligt robust metallchassi som troligtvis tåls att bli slagen med en slägga. ^^

Och som sagt, Antec=kvalitet.

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Snyggaste chassit?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai
http://img220.imageshack.us/img220/5566/chassinjs9.jpg

Varsågod och rösta!
Bry er inte så mycket om storleken på bilderna, drog bara ihop det lite snabbt så jag skaffade inte fram perfekta bilder.

Kan vara värt att nämnas att jag kanske inte kommer ta Nr.1 för att det troligtvis endast ingår två kylningar på den till skillnad från dom andra två som har tre.

Och nej Thermaltake Soprano har inga blåa ljus, det kommer jag eventuellt skaffa i framtiden isåfall.

Rösta på snygghet, har läst en del tester och dom är rätt jämnlika i kvalitet, enda nackdelen är att 1 och 2 inte har firewire port.

Jag trodde tråden var ett skämt först. Men när jag läste lite så upptäckte jag att så inte var fallet...

Är säker på att iafl. två av de där lådorna var med i swec-tråden "Världens fulaste chassin" typ..

De ät tokfula allihop... Det nedersta är minst ful, om man tar bort glaset i sidan så...

Vad menar du med "kontorschassin" egentligen?
Antec som du skrev om är riktigt fint (både när det gäller kvalitet och utseende).
Dock skulle jag, Lian-nörd som jag är vilja slå ett slag för just Lian Li

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2355&session=2a96e0...

Något dyrare än noname-"gamingchassi" men du får vad du betalar för...

Använder även CoolerMaster Centurion i många datorer jag bygger, bra kvalitet på detta chassi också, avsevärt billigare än Lian Li.

Kvalitet är tufft - inte massa löjliga alien-plingplong-plast-lådor!

EDIT: Känner att jag måste fördydliga att jag inte menar inlägget som ett påhopp på trådskaparens smak. Det är mina åsikter om lådorna jag för fram.

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Inaktiv

mUms

Permalänk

Ja med kontorschassin menar jag framför allt tråkiga, fulfärgade chassin som man mycket väl skulle kunna hitta på ett arbete eller på en Fujitsu Siemens paketdator...

Åtminstone jag föredrar lite "unikt" utseende. Men Antec-chassit gillar jag dels för att det skriker kvalité och, och även ser riktigt snyggt ut med sin lucka och grillen därframme.

Och det där chassit du länkade till var inte särskilt snyggt nej.

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai
Ja med kontorschassin menar jag framför allt tråkiga, fulfärgade chassin som man mycket väl skulle kunna hitta på ett arbete eller på en Fujitsu Siemens paketdator...

Åtminstone jag föredrar lite "unikt" utseende. Men Antec-chassit gillar jag dels för att det skriker kvalité och, och även ser riktigt snyggt ut med sin lucka och grillen därframme.

Och det där chassit du länkade till var inte särskilt snyggt nej.

ska du inte säga att p180 ser ut som ett kylskåp oxå... (klassisk kommentar)

köp något av antec chassina eller TT soprano....det är dom som är snyggast enligt mig
(dom andra är ju bara gräsligt fula)