Creative Professional E-MU

Permalänk
Melding Plague

Creative Professional E-MU

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När ska dem börja tillverka PCI-Express ljudkort? om dem nu ska det?
Känns som de är lite passé med PCI buss.
Kan det bero på moderkorts tillverkarna?

Permalänk
Hedersmedlem

Är dessa några uppdaterade versioner?
Korten har funnits på marknaden i flera år nu.....jag har ett......har haft det ett bra tag.

EMU 1616 & 1212 har båda funnits i minst 2 år. Är dessa "M"-modeller nya?
Jag hittar absolut inget om "nya" kort på emu.com.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalesa
När ska dem börja tillverka PCI-Express ljudkort? om dem nu ska det?
Känns som de är lite passé med PCI buss.
Kan det bero på moderkorts tillverkarna?

Håller med, PCI-E borde användas av fler instickskort, annars blir ju portarna på moderkorten fullständigt onödiga.

Permalänk
Avstängd

orka läsa creative suger pci lixom konservativt bolag

Permalänk

Stämmer Gurra, jag har haft 1212M i snart två år. 1616 och 1616M är väll de nyare i serien men de har nog ändå funnits i snart ett år.

Permalänk
Medlem

Creative om PCI-Express och X-Fi.

Citat:

As far as PCI Express (PCIe) is concerned, which is the next bus, what we found is that the performance of PCIe is truly bad for audio. We are seeing four times degradation on the bus for audio.

PCIe is designed for graphics and high data transfer, but audio sends very small packets and the overhead can be very big! Moving the data across PCIe is much, much higher than PCI. So what we have to do is go back to the drawing board and work on the transport part of the chip and re-design it to add more silicon to overcome some of the problems we had with PCIe. So for us to come up with a PCIe solution is going to take a while because we have to overcome the problems we're facing with that bus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Creative om PCI-Express och X-Fi.

Härligt med lite ordentlig fakta, för jag börjar bli så less på alla nissar som babblar om pcie o tror att allt fungerar på allt o lika bra. Dessutom så börjar dom spy ut en massa saker också.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Härligt med lite ordentlig fakta, för jag börjar bli så less på alla nissar som babblar om pcie o tror att allt fungerar på allt o lika bra. Dessutom så börjar dom spy ut en massa saker också.

Ursäkta? Det är väl ett rimligt antagande att tro att pci-e interfacet borde fungera bra lika bra som pci till ljudkort? Uppenbarligen är det inte så, vilket jag är tacksam att jag blev informerad om.

Själv har jag trott att det till stor del haft att göra med att många fortfarande inte har moderkort med pci-e samtidigt som pci fortfarande finns kvar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TicciTocc
Stämmer Gurra, jag har haft 1212M i snart två år. 1616 och 1616M är väll de nyare i serien men de har nog ändå funnits i snart ett år.

Jag tyckte väl det. Mitt Emu 0404 har skickat signaler till X-dacV3:an i något är eller två nu. Fungerar kanon vid musik- & filmuppspelning, men spel fungerar skitkasst. Skaffa INTE ett EMU till spel

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Creative om PCI-Express och X-Fi.

Låter precis som vid övergången från ISA till PCI.

Creative lyckades inte skapa ett eget PCI-ljudkort så de blev tvingade att köpa upp Ensoniq för att få ett i sortimentet när konkurrenterna redan haft PCI-kort under lång tid.

Läser man mellan raderna så står det ungefär 'Vi blev tagna på sängen när PCIe kom och har ännu inte lyckats klura ut hur hur protokollet fungerar'

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Är dessa några uppdaterade versioner?
Korten har funnits på marknaden i flera år nu.....jag har ett......har haft det ett bra tag.

EMU 1616 & 1212 har båda funnits i minst 2 år. Är dessa "M"-modeller nya?
Jag hittar absolut inget om "nya" kort på emu.com.

1616 och 1616M har tidigare bara funnits som CardBus kort till laptops. 1212M däremot har funnits ett tag så det måste väl röra sig om någon slags uppgradering.