Ati lanserar nya TVWonder-kort

Permalänk
Melding Plague

Ati lanserar nya TVWonder-kort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar vad ett sånt kort kostar..

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Inaktiv

Är än så länge bara för jänkarmarknaden, blir intressant att se när det kommer en europeisk modell, har den då bara Analog plus DVB-T (med h.264 stöd) så kommer jag jag köpe ett sådant till min HTPC.

Permalänk
Medlem

tills de kommer med en variant för europa/sverige är väl dessa kort ointressanta. Analoga sändningar upphör, samt vi får ju inte in hdtv i asct (eller var det hette). stöd för dvb-s och dvb-t i samma kort skulle smaka bra dock.

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Medlem

De som har kabeltv o bor i lägenhet tar väl fortfarande emot de signalera analogt??

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
De som har kabeltv o bor i lägenhet tar väl fortfarande emot de signalera analogt??

Det har varit digitalt länge. Det är mellan den lokala stationen och användaren i lägenheten som det är analogt. Så visst, det är analogt i väggen. Men i grunden är det digitala signaler.

Visa signatur

Foto:: | KM D5D | KM 18-70 | KM 75-300 | Sony 50/1.4 | Sigma 105 | Sigma 10-20 |
Dator:: | Opteron64@2800MHz | ASUS A8V Deluxe | 2x1024 DDR400 C2 | X1950Pro |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
De som har kabeltv o bor i lägenhet tar väl fortfarande emot de signalera analogt??

men bara basutbudet. Nöjer man sig med comhems analoga basutbud, så lär man aldrig vara intresserad av nån tvwonder/htpc. Och köper man det trots det, så... ja, man kanske inte har alla hemma däruppe, haha (skojar bara)

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Medlem

Tyvärr har den ingen kortläsare heller så även om den skulle komma i DVB-T version så blir det inte så många kanaler. ATI kanske har blivit bättre på senare år men när det gäller deras gamla All-in-Wonder radeon så var det bara strul med drivrutiner och jag fick aldrig det att funka bra. Jag håller mig därför borta från ATI när det gäller TV-kort... De är säkert bra i USA, men för svensk tv så är de inte riktigt optimala.

Permalänk
Medlem

gilllar iaf inte gränssnittet iaf =/

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandola83
Det har varit digitalt länge. Det är mellan den lokala stationen och användaren i lägenheten som det är analogt. Så visst, det är analogt i väggen. Men i grunden är det digitala signaler.

Digitalt>analogt>användare är analogt, oberoende av om ursprungskällan är digitalt... Alltså, kabel-TV för de som ser är analogt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!