Hur manga harddiskar kan jag ha med detta moderkort?

Permalänk
Medlem

Hur manga harddiskar kan jag ha med detta moderkort?

Hej, nar jag kommer hem till Sverige ska jag kopa det har moderkortet:

MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 SLI,ATX, Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2,Firew,2xPCI-Ex16

Eller ett annat i ungefar samma prisklass (januari 2007). Min fraga ar, hur manga harddiska kan jag ha med det har kortet? Hur manga SATA, hur manga SATA2, hur manga IDE? Jag har inte full koll pa hur det har med harddiskplatser fungerar. Nan som kan hjalpa mig?

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem

Lagringsgränssnitt ATA-133 - kontakt(er): 1 x 40 pin IDC - 2 Enhet (Enheter) - RAID
Serial ATA-300 - kontakt(er): 6 x 7 pin seriell ATA - 6 Enhet (Enheter) - RAID

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Lagringsgränssnitt ATA-133 - kontakt(er): 1 x 40 pin IDC - 2 Enhet (Enheter) - RAID
Serial ATA-300 - kontakt(er): 6 x 7 pin seriell ATA - 6 Enhet (Enheter) - RAID

Stämmer bra, dessutom finns ju tex USB hårddiskar, om det inte räcker...

Visa signatur

ASUS N550-JK 4k skärm

Permalänk
Medlem

Okej... sorry, men jag har hyfsat dalig koll pa kontakterna och SATA-beteckningar och sant. I klarsprak, hur manga IDE, SATA respektive SATA2 kan jag ha?

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem

6 Sata (1 el. 2 valfritt) och 2 IDE

Märk dock att en IDE lär gå åt till en optisk enhet, så totalt 7 diskar i grundutförande.

Sen finns ju instickskort till PCI-platser du kan införskaffa som ger ytterligare platser. Se till att skaffa ett rymligt chassi! ;D