Permalänk
Medlem

Samsung minnen bra eller?

Skiter i prestanda, undrar bara om dom är bra kvalitet och lite problem, eller om dom är ökända på något sätt.

Kommer nog köpa ett ASUS P5LD2-VM och det enda minnet i datorbutikens lager (533MHz) som enligt manualen passar är en 512MB Samsung modul.
Alla övriga Corsair och Kingston och A-DATA etc är ej listade i manualen (står nåt om att man kan få en nyare lista på asus hemsida men den har jag då aldrig lyckats hitta där).

Samsung får det bli, om ingen varnar mig för det...

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk

Dom flesta minneskapslar som sitter på stickor från diverse tillverkare som Corsair, Geil och Kingston med mera är just från Samsung.

Samsung är världens största tillverkare av minneskapslar och dom står för kvalité!

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Dom flesta minneskapslar som sitter på stickor från diverse tillverkare som Corsair, Geil och Kingston med mera är just från Samsung.

Samsung är världens största tillverkare av minneskapslar och dom står för kvalité!

Great, då blir det en sån. Tack

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Här har du listan över minnen för ditt moderkort.
http://se.asus.com/460/download/products/536/536_10.pdf

Kallas för QVL på asus hemsida.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Här har du listan över minnen för ditt moderkort.
http://se.asus.com/460/download/products/536/536_10.pdf

Kallas för QVL på asus hemsida.

Ah, tack

Men, hur hittar man det på deras sida?
Har ett annat kort att kolla kompatiblitet med också nämligen.
Letar som fan men ser inget om QVL.
Borde ju finnas en fin lätthittad länk inne på varje moderkorts infosida tycker man

EDIT: Ah, den SKA finnas i menyn till vänster när man kikar på ett moderkot. Men för A8N-E finns det ingen. Få kika vad gamla manualen säger då.... Tänkte ju köpa A-DATA till min A8N-E men dom finns inte längre på datorbutiken så nu får jag hitta några andra 1GB som passar.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Så samsung minnen är alltså ett bra alternativ att köpa? Vilka som hellst av dem?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Det enda jag hittar på datorbutiken nu som finns i kompatiblitetslistan för mitt A8N-E är några dyra jävla Corsair. Blir ca 2300kr nu för 2x1GB uppgraderingen. Hade jag köpte för en månad sen hade jag fått A-DATA för ca 1900kr.

Iofs säkert bättre prestanda i Corsais minnena med CL2.5 tror jag istället för 3. Men men....DDR 400MHz verkar va på väg ut...

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Vet inte om det var mig du svarade, men jag har kikat på de här: http://www.styggapojken.com/product.htm?product_id=72922&sear...

alltså 1gb för 990kr.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB