Ny batteristandard för bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

Ny batteristandard för bärbara datorer

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

världen blir en bättre och bättre plats...

Permalänk
Medlem

Yep. Snart kanske man faktiskt kan SPELA på en bärbar utan att datorn dör efter tio sekunder.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
världen blir en bättre och bättre plats...

Jag hoppas det där var ett skämt. Du kanske skulle se dig om i världen. Världen blir mer och mer en jävla facists våta dröm. Bush sätter värre och strängare lagar som ska rädda folk från "terrorister-som-ser-ut-som-alla-andra", men då han egentligen tar bort allas rätt till privathet och frihet att tala. De försöker as we speak ta bort freedom of speech från internet. Tredje världskriget är runt hörnet (eller rättare sagt redan börjat). Det kommer säkert att sluta med atombomber. Mer och mer folk/barn dör världen över dag för dag.

Och när batteri-tiden blir längre på jävla dator så tycker du det är hur skoj som helst och verkar tycka att världen börjar bli en bättre plats?! För vem då? Du som sitter där som ett dumfån framför datorn dag efter dag och bryr dig inte skit vad som händer ute i världen? Eller de oskylda civilier i tex libanon som har förlorat familj, hem och lust för livet?

Seriöst, ta tag i livet och gör något av det!

www.vaken.se
www.infowars.com

Permalänk
Avstängd

ZeRo222: Jag tycker inte att ditt struntprat passar dig i en kommentar-tråd till en nyhet om batterier. Förutom att du har fel i det att fler och fler människor dör av fattigdon och svält varje dag (1950 levde cirka 50 % av världens befolkning på mindre än vad som motsvarar en dollar idag, 1980 var siffran 31, för att idag ligga runt 20 %), känns dina farhågor om ett tredje världskrig mycket främmande.

Att världen blir en bättre plats håller jag med om, inte bara mätt i medellivslängd och spädbarnsdödlighet, men också mätt i hur pass mycket teknologiska framsteg gynnar människor. Inte bara i västvärlden. Fattiga människor får också ta del av mobiltelefoni och internet, och i ökande utsträckning.

Permalänk
Medlem

@ ZeRo222
Jag håller med dig helt och hållet om världspolitiken. men det här är kanske fel forum och diskutera sånt.
man kan inte förknippa en ny standard för batterier med politik.
själva vet jag inte hur pazu menar sitt komentar, men han kanske menar så att det blir nu lite lättare framöver och skaffa batterier till äldre bärbara datorer än det är nu.
Skulle vi diskutera teknologisk framgång contra världspolitik, så blir vi väl tvungna att dra allt i skiten för att det finns viktigare grejer än nya standarder eller bättre och snabbare gafikkort eller processorer.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Eh...lite offT?

Tror pazu menade att han inte brydde sig speciellt mycket om batteristandarder, lugna ner dig ZeRo222.

http://susning.nu/Ironi

Om nu pazu verkligen menade att alla världens problem löses med en ny batteristandard så håller inte jag heller med honom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeRo222
Jag hoppas det där var ett skämt. Du kanske skulle se dig om i världen. Världen blir mer och mer en jävla facists våta dröm. Bush sätter värre och strängare lagar som ska rädda folk från "terrorister-som-ser-ut-som-alla-andra", men då han egentligen tar bort allas rätt till privathet och frihet att tala. De försöker as we speak ta bort freedom of speech från internet. Tredje världskriget är runt hörnet (eller rättare sagt redan börjat). Det kommer säkert att sluta med atombomber. Mer och mer folk/barn dör världen över dag för dag.

Och när batteri-tiden blir längre på jävla dator så tycker du det är hur skoj som helst och verkar tycka att världen börjar bli en bättre plats?! För vem då? Du som sitter där som ett dumfån framför datorn dag efter dag och bryr dig inte skit vad som händer ute i världen? Eller de oskylda civilier i tex libanon som har förlorat familj, hem och lust för livet?

Seriöst, ta tag i livet och gör något av det!

www.vaken.se
www.infowars.com

haha vafan gör du? gå och trolla nån annanstans!

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeRo222
Jag hoppas det där var ett skämt. Du kanske skulle se dig om i världen. Världen blir mer och mer en jävla facists våta dröm. Bush sätter värre och strängare lagar som ska rädda folk från "terrorister-som-ser-ut-som-alla-andra", men då han egentligen tar bort allas rätt till privathet och frihet att tala. De försöker as we speak ta bort freedom of speech från internet. Tredje världskriget är runt hörnet (eller rättare sagt redan börjat). Det kommer säkert att sluta med atombomber. Mer och mer folk/barn dör världen över dag för dag.

Och när batteri-tiden blir längre på jävla dator så tycker du det är hur skoj som helst och verkar tycka att världen börjar bli en bättre plats?! För vem då? Du som sitter där som ett dumfån framför datorn dag efter dag och bryr dig inte skit vad som händer ute i världen? Eller de oskylda civilier i tex libanon som har förlorat familj, hem och lust för livet?

Seriöst, ta tag i livet och gör något av det!

www.vaken.se
www.infowars.com

Ontopic
Jag hoppas ju det blir gemensamma standarder vad det gäller storlek, design, spänningar etc så det fins standadiserade batterier så man billigare kan köpa nya batterier som passar eftersom dom är svindyra när modelen i fråga utgåt.

Offtopic
haha mjo du. Gissa vad jag vaknade av klocka 5 i morse.
Snuten stog med ficklampa och viftade utanför min balkong 5 i morse.
Öppnade och frågade vad fan dom ville.
Dom ville komma in sa dom.
Men vem vill ha in snuten i onödan så nej sa jag.
Dom hottade då med att bryta sig in och jag vill ju inte förklara det för hyresvärden så jag öppnade.
Inte räckte det utan dom skulle in i lägenheten utan husransakan som ajg frågade efter direckt då dom ville in inann jag ens öppnat dörren men man har ju inte mö att sätta i mot när dörren väl var öppen.
Efter lite frågor blev jag av med dom eftersom dom inte hade nån igäntlig annledning att ta sig in och iget brott etc jag begåt som dom kan bevisa villket jag ärligt inte begåt några heller förutom det alla andra eventuelt sysslar med i mer eller mindre skala är fast det gällde knappast det.
Men jävla sätt att tvinga folk svara på frågor.
Dom gör fan som dom vill så jag har skicakt brev till polisen men det hjälepr väll föga då dom la ner utrednigen mot grannen som hotade mig med brännbollsträ.
Grannen min är vän med snuten och hjälper barn tydligen enligt aftonbladet och känner deverse advokater det har jag rottat fram själv eftersom snuten inte vart särskitl hjälpsamma.
Träffade han i affären efter att snuten medelat att utrednigen var nerlag efter typ 2-3 veckor villket måste vara rekordkort tid.
Mjo dom hade ringt han bara sedan lagt ner det sa han. Äkligt skum typ den, undrar vad han lär eller gör med barnen/ugdommarna han ska hjälpa. Jag skulle då inte vilja ha hans hjälp om jag vart dom.
Snuten gör iget för att upprättehålla den vanliga svenssons rättigheter utan dom utövar bara jävla hot och utpressning!

Permalänk
Medlem

*postade i fel tråd*

Permalänk
Medlem

OnT: Bra att de tar tag och standardiserar. Kan de inte göra det med minneskort också, så man slipper kolla trehundra gånger vilket det nu var som passade?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeRo222
Jag hoppas det där var ett skämt. Du kanske skulle se dig om i världen. Världen blir mer och mer en jävla facists våta dröm. Bush sätter värre och strängare lagar som ska rädda folk från "terrorister-som-ser-ut-som-alla-andra", men då han egentligen tar bort allas rätt till privathet och frihet att tala. De försöker as we speak ta bort freedom of speech från internet. Tredje världskriget är runt hörnet (eller rättare sagt redan börjat). Det kommer säkert att sluta med atombomber. Mer och mer folk/barn dör världen över dag för dag.

Och när batteri-tiden blir längre på jävla dator så tycker du det är hur skoj som helst och verkar tycka att världen börjar bli en bättre plats?! För vem då? Du som sitter där som ett dumfån framför datorn dag efter dag och bryr dig inte skit vad som händer ute i världen? Eller de oskylda civilier i tex libanon som har förlorat familj, hem och lust för livet?

Seriöst, ta tag i livet och gör något av det!

www.vaken.se
www.infowars.com

OffT: Klart man behöver en tankeställare ibland och jag håller med ZeRo222, dock så passar inlägget inget bra på SweC.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Ontopic
Jag hoppas ju det blir gemensamma standarder vad det gäller storlek, design, spänningar etc så det fins standadiserade batterier så man billigare kan köpa nya batterier som passar eftersom dom är svindyra när modelen i fråga utgåt.

Offtopic
haha mjo du. Gissa vad jag vaknade av klocka 5 i morse.
Snuten stog med ficklampa och viftade utanför min balkong 5 i morse.
Öppnade och frågade vad fan dom ville.
Dom ville komma in sa dom.
Men vem vill ha in snuten i onödan så nej sa jag.
Dom hottade då med att bryta sig in och jag vill ju inte förklara det för hyresvärden så jag öppnade.
Inte räckte det utan dom skulle in i lägenheten utan husransakan som ajg frågade efter direckt då dom ville in inann jag ens öppnat dörren men man har ju inte mö att sätta i mot när dörren väl var öppen.
Efter lite frågor blev jag av med dom eftersom dom inte hade nån igäntlig annledning att ta sig in och iget brott etc jag begåt som dom kan bevisa villket jag ärligt inte begåt några heller förutom det alla andra eventuelt sysslar med i mer eller mindre skala är fast det gällde knappast det.
Men jävla sätt att tvinga folk svara på frågor.
Dom gör fan som dom vill så jag har skicakt brev till polisen men det hjälepr väll föga då dom la ner utrednigen mot grannen som hotade mig med brännbollsträ.
Grannen min är vän med snuten och hjälper barn tydligen enligt aftonbladet och känner deverse advokater det har jag rottat fram själv eftersom snuten inte vart särskitl hjälpsamma.
Träffade han i affären efter att snuten medelat att utrednigen var nerlag efter typ 2-3 veckor villket måste vara rekordkort tid.
Mjo dom hade ringt han bara sedan lagt ner det sa han. Äkligt skum typ den, undrar vad han lär eller gör med barnen/ugdommarna han ska hjälpa. Jag skulle då inte vilja ha hans hjälp om jag vart dom.
Snuten gör iget för att upprättehålla den vanliga svenssons rättigheter utan dom utövar bara jävla hot och utpressning!

pa1983: Vad i helv...? Det lät intressant det där.

Permalänk
Medlem

nästan skrattretande vad för diskutioner en nyhet om en ny batteri standard kan skapa

verkar gött... själv har ja inte orkat skaffa laptop...

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
världen blir en bättre och bättre plats...

tänk så menade han bara att, miljö vänligare batterier är bättre för naturen som är bättre för världen:)

bara en spekulation

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Helt sinnessjukt roligt att se hur vissa människor fiskar efter nått att hugga tag i och börja debatera

Det är bra med bra batterier ^^

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeRo222
Jag hoppas det där var ett skämt. Du kanske skulle se dig om i världen. Världen blir mer och mer en jävla facists våta dröm. Bush sätter värre och strängare lagar som ska rädda folk från "terrorister-som-ser-ut-som-alla-andra", men då han egentligen tar bort allas rätt till privathet och frihet att tala. De försöker as we speak ta bort freedom of speech från internet. Tredje världskriget är runt hörnet (eller rättare sagt redan börjat). Det kommer säkert att sluta med atombomber. Mer och mer folk/barn dör världen över dag för dag.

Och när batteri-tiden blir längre på jävla dator så tycker du det är hur skoj som helst och verkar tycka att världen börjar bli en bättre plats?! För vem då? Du som sitter där som ett dumfån framför datorn dag efter dag och bryr dig inte skit vad som händer ute i världen? Eller de oskylda civilier i tex libanon som har förlorat familj, hem och lust för livet?

Seriöst, ta tag i livet och gör något av det!

www.vaken.se
www.infowars.com

Tredje världskriget har ALLTID varit runt hörnet, är det inte kommunister så är det östtyskar, eller talibaner. Världen såg ju så mycket bättre ut för 60 år sedan, eller eh nej, 100 då nej inte det, 200 år sedan måste det varit, nej inte det heller.
Den bästa tiden är nu.

Permalänk
Medlem

Längre batteritider skulle ju definitivt inte sitta fel, även om det kanske inte automatiskt kommer med en ny batteristandard.

---

..fasen vad det kliar i offtopic-nerven alltså, men nej, jag ska vara en god sweclockare och inte besudla denna nyhetstråd med diverse glåpord.

Permalänk
Medlem

Ontopic: Känns helt klart bra att det ska standardiseras, apples och dells återkallande av laptops är väl knappast trevliga saker. Vill ju inte att laptopen ska börja brinna

Offtopic: Världen blir en bättre och bättre värld konstant. ZeRo222 vad har du för belägg att fler och fler folk/barn dör världen över dag för dag. Låter som rent skitsnack enligt mig. Sen gör det inte mig något om regeringen smyglyssnar på någon potentiell terrorist så länge dom har någon anledning till att inkräkta på denna persons privatliv. Freedom-of-speech över internet, jo lycka till att knäcka den Nä du ZeRo222, några fler år för dig så kanske du ser världen för vad den verkligen är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Tredje världskriget har ALLTID varit runt hörnet, är det inte kommunister så är det östtyskar, eller talibaner. Världen såg ju så mycket bättre ut för 60 år sedan, eller eh nej, 100 då nej inte det, 200 år sedan måste det varit, nej inte det heller.
Den bästa tiden är nu.

Jag tyckte det var rätt okej för 6 år sedan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jag tyckte det var rätt okej för 6 år sedan

håller med, världen var ju klart i zenit för just 6 år sen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Längre batteritider skulle ju definitivt inte sitta fel, även om det kanske inte automatiskt kommer med en ny batteristandard.

Precis. Den här standarden lär ju enbart leda till lägre batteritider eftersom de syftar till att göra det säkrare. Och gör man de säkrare förlorar man prestanda, det är en avvägning.
Och för att bibehålla prestandan så blir dem dyrare...

Sen att nyheten kommer nu är väl inte så förvånande. Är antagligen PR rakt igenom. Vad själva syftet med standarden egentligen är till för osv. kan vara något helt annat. Men då säkerhet klingar extremt bra nu när det visat sig att vissa batterier börjar brinna.

pa1983:
Det där lät verkligen inte trevligt.
Jobbig situation.

Permalänk
Hedersmedlem

Nyheten handlade om en ny batteristandard. Vill ni diskutera politik så har ni kommit till fel forum.

Håll er till huvudämnet och läs igenom våra regler, särskilt §1.